.

Sabtu, 16 Julai 2016

PELBAGAI PADANGAN






MAZHAB SHAFIE
Wow. Ini yang paling menarik. Kerana kita di malaysia. Kena pegang mazhab shafie. Tak boleh tukar tukar. Sefaham saya. Islam tu satu. Tiada pecahan dan memang tak boleh tukar. Pernah dengar cerita jemaah kita nk ke umrah atau haji? Dikatakan perlu niat tukar mazhab. Perlu tukar mazhab yang dianut disana? Dasyat perkara ini kerana bermain dgn niat. on DAPAT WAHYU DIRECT
Publish | Delete | Spam
underBear
on 7/16/16

MUNGGALLAZAH
Aduhai... Orang kita masih belum faham mengenai anjing. Secara asasnya daging anjing HARAM dimakan jika tidak darurat manakala tubuh badannya NAJIS MUNGALLAZAH. Apa yang susah sangat. Jangan makan dagingnya. Samak jika menyentuhnya. Ada terma dan syarat yang lain untuk memudahkan.Fahami dulu asasnya... on DAPAT WAHYU DIRECT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/16/16

SIBUK JAGA IBADAT ORANG LAIN
Nur barzakh ni sibuk nak jaga ibadat org lain apahal? Ini bukan masalah modified agama laa bangang. Semua mazhab pun sembah tuhan yg satu. Mazhab shafie la sangat, contoh paling mudah kau bayar zakat fitrah dgn apa bhai? Beras ke duit? Amalan di malaysia sekarang pakai duit, itu bukan pandangan imam shafie, imam shafie suruh bayar guna makanan asasi, konteks di malaysia ialah beras abih tu kau nak cakap pihak berkuasa agama di malaysia modified agama ke? Bodoh tapi nak jadi pak lobai. on DAPAT WAHYU DIRECT
Anonymous
on 7/16/16

RAJIN BUKA AL-QURAN
Nur Barzakh, tak perlulah nak bermahzab-mahzab ni. Biarlah tt nak bela anjing, salah atau betul biar Allah yang hukum. Yang kamu ni sibuk nak jaga dosa pahala orang lain kenapa ya. Kalau rasa diri kita dah bagus sangat dari orang lain pi minta mati dari Allah. Tak caya buka Al-Quran 62:6. 

Jangan petik daun hadith sebelum beritahu dimana anjing tu haram dibela dalam Al-Quran ya. Tiada hadith bole mengatasi Al-Quran dan jangan pula guna taktik tuduh anti hadis pulak. Rajin2 la buka Al-Quran dan jangan guna trick tak bole belajar Al-Quran tanpa guru takut nanti belajar dengan setan. Macam-macam invention orang cari makan dengan agama ni. Hisshhhh. on JAI TIDOO DI HOSPITAL
Publish | Delete | Spam
Muhammad Rosli
on 7/16/16

NAJIB APA?
Kah kah kah...Habes tu camna nk basoh berak plak Saudaraku yang budiman? Taik kita tu kategori najis apa? Mukhaffafah? Mughallazoh? Mutawassitah? Atau Mashitah? Haha..lawak betol la baca pasal taksub Mazhab nih...MAZA kata 'Isi Borang Mazhab kat mana?' on DAPAT WAHYU DIRECT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/16

MAT BAHLOL
Ha ha ha ha ha Mat Bahalol ada mana mana kan Melayu kan semua nya tu Kalau LAHAP PAU tak ada masalah Biasa lah on DAPAT WAHYU DIRECT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/16

GOYANG INUL
kat nusantara pogang syafie, kat mokah pasai apa pinjam mazhab lain?tok2 kiyai tabung haje kata bole..solat subuh kat mokah madinah takda qunut, pasal apa bole ikut, tp kat msia kalo tak baco qunut, hah siap la nanti..kat mokah madinah tu bukan syafie pun bukan hanafi pun bukan maliki pun tapi wahabi..hah..langsung takda bau kentut dgn nabi..camno tu?camno sume mazhab bole solat berimamkan wahabi ni?

sah ke solat.sah ke solat berimamkan pembunuh rakyat yemen?indon ado syiah.indon negaro terbesar umat islam, cubo tgk ekonomi diorg.cuba g jakarta, cuba tgk rumah2 tepi2 sungai.semua bole dijual,asal bisa jadi wang pak..ini cakap org indon sendiri.tak cayo, g la tanya org susah diindon tu.jgn hanya ke jakarta utk poie ke tropical spa jo..happy ending..

kena goyang inul sume mazhab pun hilang..jumaat ke masjid india, zakat bagi ke dapur jalanan.tidak menyimpan tabung hajee dan menghasut kwn2 agar boikot pusat zakat jais jakim.belo anjing ni susah, nak kena apply lesen.bela kucing on DAPAT WAHYU DIRECT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/15/16

NAPA TAK IKUT HANAFI
siapa suruh ikut mazhab shafie?nape tak ikut hanafi, maliki yg berasal dari madinah atau hambali?nape bila tang nak umrah tang nak haji, ust2 tabung hajee kata bole pinjam mazhab lain?nape kita kat msia tak bole pinjam meminjam mazhab lain gak.contohnya bab zakat.ikut hanafi, barang siapa berhutang maka tiada wajib berzakat.

atau penentuan ikut shafie ni sb ekonomi gak.tapi imam2 ni mati bukan dlm kekayaan sebagai penjawat awam , sebagai mufti ataupun kadi jauh sekali menteri..kalo ikut shafie, apa hukum najis hutang 1mdb, apa hukum menteri pakai duit zakat, apa hukum ulama bedolak dalik, apa hukum mufti mengkafir harbi kan org..yahudi buta yg kafir itu diberi mkn oleh nabi sehingga akhir hayat.boikot zakat ke pusat zakat. on JAI MASIH DALAM HOSPITAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/14/16

---------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu memang bodoh

Duit sudah lah tak ada , malas pulak tu

Nak ber balah pada yang tiada nilai ekonomi

Kalau hidup cari makan jaja jaja agama kira wokay lah

Tapi bahalol tanpa had

Sendiri tak cukup tapi dah nak jadi TUHAN pulak

Macam lah ada kad Opis TUHAN atau email Opis TUHAN

bahalol.melayu@TUHAN.org ke ?????

Pikir lah sikit tengok muka sendiri depan cermin

Tanya ada raut BANGLA , MYANMAR tak ???

Kalau ada rajin rajin lah merantau negara lain kembang kan OTAK

Tanpa Nama berkata...

Ayat Quran mana yang menyebut perkataan "anjing".
Al-Mã’edah 5:4
Al-A‘arãf 7:176
Al-Kahf 18:18 dan 18:22
Confirm, Tak ada pun bab haram, keji atau najis!!!
Baca la...





Tanpa Nama berkata...

Kalau ikut mazhab shafie tidak ada zakat pendapatan. Betul ke?

Nur Barzakh berkata...

Iman kalau subur takmau dia bergaul bermesra dgn najis berat. Dijaganya anggotanya agar sentiasa suci agar sentiasa dalam wuduk...
Kalau dh berselepat dgn najis berat sepnjng masa inilah padahnya,...ilmu feqah diperlekehkan.
Nk dibnding nya kes darurat di mekah tu, terpaksa tukar mazhab bersentuhn tnpa shagwat wuduk tk bata...
Saudara islam ni darurat sangatkah sampai terpaksa hidup serumah dgn anjing. ? Mati ya klu tk bela anjing? Babi tk nk bela? Cimpanzee bkn najis berat apasal tk nk bela.. ? Tk lain dn tk bukan hnya untuk mencabar hukum Allah.. Otak dh terlalu liberal.. Dh hanyut jauh jauh jauh jauh...
Ikut awak la labu... Apa nk diheran zaman la ni.. Muka melayu ckp melayu.. Agama? Belum tentu islam.. Belum tentu.. Belum tent.... Belum tentu..

Nazrio Dond DoLLa berkata...

4-4 empat2 imam tu semua okey
Yg tak okeh biLa umnQ baca dan
Tafsir kitab dia orang..
Take this words...
Semua tafsiran adaLah
Kebenaran reLatif
beLumm tentu benar
BeLum tentu saLahH
Yang tinggi dan paLing benar
IaLah aLQuran dan kata rasuL allah