Ahad, 3 Julai 2016

SELAMAT BERBUKA








SELAMAT 

BERBUKA















HARI INI
kuala lumpur hari ini panas
cuaca nyaman
cuaca sejuk dah berundur
masuk musim panas
jika berangin masih ok
hujan dah satu minggu tak turun
sungai klang nampak kering

KELMARIN











gua pergi berbuka
di semenyih
beli kuah ketayap di pasar ramadan
kemudian makan ikan kukus nyonya
lu nak tahu restoran mana?
lu cari sendiri 
gua bagi kunci tak jauh dari stesen bas
hanya satu restoran kerusi
sampai ke jalan raya
terbaik talapia nyonya

MERCUN













gua masih gagal 
tak dapat mercun
sapa ada jalan
sila hubung gua
kalau tidak raya tahun ini
tak meriah

KE KLANG CARI ITIK
petang nanti gua ke klang
nak cari itik
nak buat rendang itik
nak makan dengan tapi
mungkin berbuka di wilayah jawa
tak pasti kah kah kah

RAYA LAGI

DUA HARI




---------

2 ulasan:

Nazrio berkata...

Ngko dah kaya makan duit kot, duit mahkamah, jadi macam2 pLak TT ...tak ubahnya umnQ sdn bhd...membesar ker perut itik saLai Lah, itik presh lah, segaLa neneK makanan ngko bubuh...kesian Lah sadarLah 30000000 pengunjung bLog TT me LeLeh ayaQ LioQ tapi tak semua mampu ... ingat sama kunan kunfs kintir terLondeH kagHkagHkagH

Jigit berkata...

Nak boli itik poyi Paya Jaras jo Jang Tuoo o oiii....dokek dari Kelang tu ha.....