.

Rabu, 10 Ogos 2016

JANGAN HINA BEROK





MINTA

PERHATIAN

SILA JANGAN

HINA BEROK



PERNAH KAH ANDA tengok aksi-aksi sebegini di tengah2 bandar besar dgn PERCUMA..??

SIAPA TIRU SIAPA..??? Berok ka Orang..??

WAHAI prebet 'Ali Tonggeng'... kalau buat aksi mcm beruk ni sejam dapat berapa, RM10 jugak ka ??!!


























---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak baik cakap macam tu....

Kan bebudak tu bekas SOLJAL kan

Kalau tak TRAINING macam mana MONYET MONYET CURI SURAT SOLJAL kan


Mesti lah sudah duduk se kampong kira macam ABANG ADIK juga lah

Tapi MONYET ini lebih tinggi darjat nya tak masok NERAKA bila KIOK

Bebudak ini entah lah....

Nampak nya kena tanya MONYET dulu lah

Kan duduk sekampong......

Tanpa Nama berkata...

utk makluman kalian..kebykan silat2 jawa samada berasal dari sekincan, sabak bernam atau mana2 silat yg ada, kebykkannya adalah teknik tempur adalah jelmaan dari binatang.sememangnya ada pergerakan2 haiwan yg dijadikan asas atau teknik dlm silat.sperti contoh monyet.dlm bahasa jawa monyet dipangil macan..silat seumpama kung fu..pergerakan kungfu juga ditiru dari pergerakan perlawanan haiwan.namun kung fu bole berlawan dgn lain2 seni bela diri dan malangnya silat walaupun diilhamkan dari pergerakan haiwan juga tidak dpt bermain dgn lain2 seni bela diri..dlm silat ia digelar langkah sumbang..umumnya melayu dikaitkan dgn silat,dikaitan dgn agama dan negara, namun sedarkah kalian bahawa persatuan2 silat yg top2 dimalaysia ini menggunakan lambang simbol naga. naga sinonim dgn cina.naga tiada dlm alam melayu kecuali alam org asal tasik chini.naga cina dikatakan jelmaan pencari2 kitab di barat.dlm persilatan melayu, byk kadang digunakan jampi2 agar ahli mejadi kebal atau naik keberanian.guru akan memberi jampi2, ilmu memutih atau bacaaan doa yg kita bole tahu hujung pangkal ayat sahaj tapi tak tahu ayat2 ditengahnya.antara ilmu kebal ialah keras kepala, keras tulang dan tahan panas dan dan lg.semua persatuan silat wajib berdaftar dgn pesaka. pesaka ditubuhkan dgn rasminya oleh anwar ibrahim. nampak saja ok didlmnya tetapi persatuan2 berdaftar juga merebut2 hasil dana kerajaan sehingga akhirnya keris juga diangkat mejadi pemotong kek.tiada persatuan silat yg marah membentak.di china tidak dibenarkan sesuatu persatuan itu mempunyai ramai ahli kerana takut pemberontakkan, maka pesaka juga ditubuhkan agar dpt dipantau pergerakkan2 pendekar2 seperti mitos hang jebat melawan sultan.kini silat digunakan utk melawan yg lemah dan yg ditindas dan perasminya kini duduk dlm penjara.asal usul pergerakkan silat terbit dari pergerakkan haiwan bukan sunnah dari nabi atau sunnah dari hassan husin dan ali atau fatimah.solat itu bukan silat.itu cuma kencing ulama2 pemalas dan penakut kerana kekuatannya hanya pd doa shj. tak caya, cuba lempang tok2 imam tu, agak2 sempat tak berdoa.semua ilmu2 agama dan silat tidak ditakuti oleh kaum2 pemodal atau towkey2 balak..