Rabu, 10 Ogos 2016

SIAPA BERI ARAHAN BEBAS JUSTO




JENG JENG

JENG JENG

AMERIKA

ATAU FBI 

BERI ARAHAN?

SAJE TANYA


Justo dapat pengampunan diraja, hukuman dikurangkan 1/3

 | August 9, 2016
Justo mengaku bersalah cuba memeras ugut PetroSaudi International yang mempunyai kaitan dengan 1MDB dan dia kini hanya perlu menjalani baki hukuman penjara setahun lagi. secara parol atau mungkin dipindahkan ke penjara lain.

BANGKOK: Warga Switzerland, Andre Xavier Justo yang dijatuhi hukuman penjara tiga tahun kerana cuba memeras ugut bekas majikannya, PetroSaudi International yang dikaitkan dengan 1MDB, mendapat pengampunan diraja.
Menurut peguam, Worrasit Piriyawiboon, anak guamnya mendapat pengampunan sempena ulang tahun ke-70 Raja Bhumibol Adulyadej menduduki takhta dan ulang tahun kelahiran Permaisuri Sirikit.
“Pengumuman mengenai pengampunan diraja disiarkan dalam laman web Warta Diraja malam tadi. Saya menghubungi pegawai pemulihan dan beliau mengesahkan nama Justo berada dalam senarai,” katanya kepada Bernama hari ini.
Pengampunan itu bermakna Justo yang disifatkan sebagai “seorang banduan sangat baik” oleh pihak berkuasa penjara Thailand akan menjalani hukuman penjara singkat, kerana hukuman penjara ke atasnya dikurangkan sebanyak satu pertiga.

Worrasit berkata, Justo sudah menjalani hukuman penjara setahun daripada tempoh tiga tahun, selepas didapati bersalah oleh Mahkamah Jenayah Bangkok Selatan tahun lepas.
Selepas diberi pengampunan diraja, dia hanya akan menjalani hukuman penjara untuk setahun lagi.

RAJA SIAM 

GENG SAPA

SAPA BERI

ARAHAN 

CEPAT BEBAS

INI MESTI

KERJA ANWAR

--------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha

Ter KINCIT KINCIT BUDAK BADAN BESAR

Nak tunggu pencen entah bila

BAU NAJIS aka TAIK lah......


Padan lah banyak LALAT TAIK

TUN pun tak nak masok campur dengan NAJIS

Betul kata TUN , bila jadi NAJIS aka TAIK semua nya jadi KOTOR ROSAK

HIDUP TUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tun Mahathir lah

Bukan Tun Biawak

Tanpa Nama berkata...

raja siam ni open sky dari dulu lagi..siam yg beri laluan kpd jepun utk masuk ke kota bharu.mungkin malek husin yg beri arahan kpd raja siam ni..mana la tahu, diam2 ubi berisi pak malek tu..atau geng2 pas yg ke danok tempohari..mungkin pas ke danok utk berjumpa dgn spy2 raja siam..atau din ayam sb din kan niaga ayam..ternak ayam di danok kemudian diimport ke ladang sunni kemudian didengarkan ayat2 rukyah dan ayat2 lazim mesti dagingnya empuk, tiada lemak, low fat dan produktive emnhasilkan telur2..dijamin halalan toyiban..masyallah toyyib aiwa aiwa..mabruk ya shabab al kebab..