.

Rabu, 10 Ogos 2016

MALAYSIA JADI FILIPINA






MUSA HITAM

ADALAH PM

YANG DINAFI

DARI  KITA

SAMA MACAM

ANWAR 





Bekas TPM: Malaysia sedang merosot seperti Filipina dulu

Malaysia sedang mengalami kemerosotan dan boleh berakhir sebagaimana pernah dialami Filipina, kata bekas timbalan perdana menteri  Musa Hitam.
Beliau berkata sejak kerajaan berhadapan dengan skandal-skandal mega, perkara-perkara lain, seperti kejadian tembakan pada siang hari, tidak diuruskan dengan baik.
Katanya, rakyat kini biasa dengan situasi itu dan seperti berlaku di Filipina pada zaman lalu apabila rakyatnya membawa senjata untuk mempertahankan diri.
Beliau berkata ini adalah kebiasaan terbaru di Malaysia.
"Saya rasa negara bergerak menuruni bukit. Kelajuannya perlahan, tetapi ia boleh menjadi cepat".
"Saya menyaksikan Filipina pada masa lalu, ia pergi ke arah negara gagal..

SAH SOHEH

DI FILIPINA

ADA MARCOS

KITA ADA NAJIB

DI FILIPINA

ADA ILMELDA

KITA ADA 

POKE ROSMAH

TURUN DEMO 

27 OGOS INI





------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Malaysia adalah salah sebuah negara kleptokrasi.Dulu bolehlah sembang pasai suharto dan marcos, sekarang ini kene kat batang Idung sendiri.Mana tukang fakwa fakwi? Bila nak haramkan amalan kleptokrasi?

UNCLE RAMLI berkata...

Ahwat Musa Hitam membeber yg Malaysia akan menjunam seperti yg pernah dialami Filipina. Musa Hitam harus bersama dengan gerakan yg mahu MO1 diturunkan, turun ke padang seperti Madey, ini tidak bersikap sama seperti Ku Li dan Pak Lah, bersuara tapi secara kenen saja tidak secara lintas.
Sepatutnya sosok2 yg masih ada sikit lagi nama dan kredibiliti seperti Pak Lah, Musa Hitam, Groupe 25 dan semua NGO yg bersifat politik harus turun bersama untuk memberi isyarat kepada MO1 yg amat pekak badak itu supaya turun ke padang agar proses politik reformasi boleh dimula dan dipermudahkan jika MO1 turun tahta politik negara, jika tidak senario seperti yg dialami dek Filipina akan menjadi nyata.

Tanpa Nama berkata...

Maaf yea

POKE tu apa kebende ???

Sekali pandang macam KARTOON BABI saja

Cuba tengok betul betul ekor POKE dan telinga POKE

Betul kan...