.

Sabtu, 6 Ogos 2016

LAWANG LAGI LAWANG

 
 
 
 
 
GANU KENAL AMANAH
orang2 ganu dah kenal parti amanah belum?dah tahu bahawa pas tidak lagi berada dlm pakatan harapan?atau masih lagi pakatan harapan nak pujuk memujuk presiden klu klux klan al hadi al ayami?jangan fikir org kampung serba tahu akan hal semasa..org kampung idup susah, daripada berpikir pasal 1mdb, pasal gst, mereke juga perlu ke laut, perlu ke ladang..memang dah jadi lumrah, bila miskin je takda pelajaran.
 
nak dpt pelajaran belanja menjadi tinggi..bukan semua mampu..mereka akan berasa terhutang budi seandainya dpt beras sekampit, gula sekilo atau kain pelikat..org kaya bole dpt pahala byk, dpt buat umrah haji,dpt kawin ramai, dpt beli buku berjilid2, dpt pakai smart phone.bila kalah nanti, si miskin juga dijadikan punca, bila menang nanti yb2 yg berpelajaran tinggi dpt gaji yb.benarla kata2 org tua2 dulu, miskin hina.namun muhammad bin abdullah mati miskin juga.. on ENCIK EMBI KENA KEPONG Anonymous on 8/5/16
 
 
PELABURAN PENIPU
apalah bezanya keluar umno kemudian masuk pas?nak kata pandai tp nampak bodohh...kalo istana tahu hal perihal 1mdb dari mula, maka istana juga mungkin adalah MO1..istana cuma taknak pelaburan penipu dan perompak itu diambil oleh cina tembam jho low dan geng2 najib?kalo macam tu siapa yg asas kan 1mdb, tia?
 
mungkin kah utk menutup kefatwaan akan rancangan penipu dan perompakan besar2an ini maka anak terengganu diangkat menjadi mufti di wilayah persekutuan, dan wilayah persekutuan ini adalah hak milik tengku freud tengku adnan??andai begitu kisahnya, padan la mufti senyap sunyi utk menfatwakan 1mdb apatah lagi menghududkannya dgn tanduk badak betina...atau adakah roh istana sudah aman apabila masjid besi didirikan di putrajaya?? on TERENGGANU TERUS BERGOLAK Anonymous on 8/5/16
 
 
PAS LAWAN UMNO
pas nak lawan umno??jgn nak nak bermimpi ikan duyong pakai panties G string laa..apa beza pas dan umno? pas adalah umno, umno adalah pas..nak takut apa lagi..yg dok takut itu ialah sesapa yang kalah tak dpat bergaji yb rm15k.tak termasuk imbuhan pistol, imbuhan minyak dan dan lagi...
 
jgn takut pasal 1mdb, pasal gst sb kepalatan gst dan 1mdb dilahirkan oelh najib rosmah yg bukan rakyat terengganu..kpd wakil2 umno bn, bagi la tuan presiden ulama dunia utk merasa menjadi mb sebelum nafas terakhir..mana la tahu, hutan2 balak dan minyak2 dipesisir laut bole dihududkan jua..TIA tu bukan asal usul terengganu ke??? on ADA BERITA BAIK DARI TERENGGANU Anonymous on 8/5/16

 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

awas tetap awas...kalau tiba tiba kucing tak suka bau ikan...mula makan sayur...lagu tu lah ahli politik malaysia...tiba tiba berubah jadi baik...tiba tiba jadi baik semua...suci murni...selagi ada kepentingan diri...ada projek...ada kedudukan...ada masyuk...semua menikus...apabila saja ditendang...semua terus mengaum macam singa
...demi rakyat...demi bangsa...demi kebebasan...demi orang miskin... demi masa depan... semua mudah lupa...lupa asal usul...lupa sejarah...hindu jadi mamak....mamak jadi melayu... nak jadi melayu terus....kah kah kah...orang melayu yang sebenarnya pun tidak begitu hebat...semua mamak kontrol...melayu tukang ikut atas nama agama bangsa kah kah...semua tau...semua yang pegang jawatan tu sedang korek lubang untuk rakyat kambus kah kah kah...amar makruf nahi mungkar...

Nazrio Dond DoLLa berkata...

JAHAT

Awas prk Terengganu
Mereka orang jahat akan datang
Memujuk rayu dengan berbagai
Rayuan, tagihan simpati
Rayuang dan tagihang
DedaK-dedakang Perpaduang
Pegangang dan panduang isLang
negara idamang berpanjangang
Di daLang perjuangang isLang
Berpandukang pandangang
dan panduang isLang umnQ onLy
berjaLang daLang bisikang
dan jangang berjaLang daLang
KegeLapang isLang pembangkang

segaLa agensi
baLa`tentera media di utiLasi
sepenOh_nya untuk membodoH rakyat
dia hantuk orang ramai sampai pecaH
dia Laga~Laga_kan manusia, jin
semua_nya sampai berantakan
orang yg di hantuk harus kembaLi
meniLai diri ...
menyatu_kan berbagai jaLur pikir
daLam ikatan pemikiran rakyat

sekarang giLiran dia umnQ
berLaga sesama sendiri
terkini . .
giLiran_nya menghantuk
kepaLa tahiK masing2
semoga semua tenggeLam
bersama harat~benda anak pinak
yang di bangga_kan sekaLian_nya

mampusLaH kamu semua_nya
aminnnnnnn.....