.

Selasa, 6 September 2016

DARI SEGI SEMIOTIK




DARI SEGI

SEMIOTIK

lihat gambar ini
apa maknanya?

inilah  gambar 
yang didamkan oleh 
pembodek najib
oleh kaki dedak  najib
tapai bukan 
anwar dengan mahathir
yang diidamkan ialah gambar
najib dengan obama
najib bersalam dengan obama
diidam-idam
oleh 
balachi dan macai najib
di jabatan perdana menteri
yang dicari utusan
yang dicari rtm
yang dicari bernama
mimpi basah pemakan dedak
ialah lah gambar najib
berdua-duaan dengan 
barack obama




--------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dari gambar jelas terpapar anwar yang tidak langsung menunjuk rasa gentar atau malu atau rendah diri terhadap manusia yang satu ketika menjadi bos besar beliau. Sebaliknya anwar sengaja berdiri tegak dan tampan berhadapan bekas bosnya itu memberikan maksud beliau tidak gementar tidak goyah lutut dan penuh dengan keyakinan diri. Malah anwar sengaja menyengetkan (tilt) kepala beliau sedikit, tetapi tidak terlalu senget, menyampaikan mesej yang aku bernilai atau berkuasa lebih sedikit dari engkau, walaupun aku terkurung dalam penjara tetapi lebih ramai menyokong aku, walaupun kau popular dan pernah menjadi pm tetapi lebih ramai sekarang ini yang mahu melihat aku naik jadi pm berbanding yang mahu mwlihat engkau kembali jadi pm semula, walaupun aku dipenjara tetapi aku baru 60an berbanding engkau sudah mula merangkak ke arah 100 tahun. Tapu senget kepala itu sedikit saja tidak berlebihan untuk menyatakan masih ada hormat dan rasa kagum pada keupayaan dan kebolehan manusia bernama mahathir.
Boleh terasa bagaimana kedua ini berjabat dengan sangat erat dan kukuh (firm) serta berlangsung beberapa saat bukannya kurang dari 1 saat, untuk menunjukkan keikhlasan bekerjasama atau sekurangnya rasa serius untuk menjalin kerjasama. Jika cuma sesaat atau kurang menunjukkan penuh perasaan curiga dan tiada keyakinan terhadap sebarang usahasama sejati.
Tak ku sangka langsung saat ini boleh terjadi. Tgna dah tiada, karpal ah tiada, fadhil noor lama dah pergi, rupanya panjang sungguh umur mamak ini untuk sampai ke saat ini!
Soalan jarang terpikir ramai orang ialah bukannya ancaman saat ini pada najib dan laki, tapi ancaman saat ini pada penasehat hadi kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Perompak dan penyamun bersalaman.

Tanpa Nama berkata...

OBAMA SALAM BYE BYE dah

Mana ada orang nak kawan lahanat bangsa pun

Obama bukan GO BLOK !!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kih kih kih...

dulu "Mahafiraun"...

sekarang "namoon lowbhang heydhong moo thathap manjadey phoojaann hatey koo"...

kih kih kih...