Sabtu, 8 Oktober 2016

PENIPU KANTOI MANTOI




 
 
DUA KALI TIPU
 
 
Tt, betul ke ini 2x tipu yang bermaksud si penipu kena tipu, atau adakah sebenarnya ini 2x tipu yang bermaksud si penipu menipu lagi??
 
Kunun dia budak berhingus yang inesen je terima gelaran dokter falsafah bila ada orang bagi, dan tambah lagi dia dalam keadaan separa sedar tanpa tau sebab, mungkin ada orang letak dadah dalam sarapan dia, lalu dia pakai jubah dan topi tanpa sedar, lalu turut serta dalam acara majlis tanpa sedar, lalu naik pentas bila nama diumum tanpa sedar, dan terima scroll ijazah dari vice chancellor,
 
semuanya tanpa sedar, tau2 esoknya dia dah ada sijil doktor falsafah kehormat dalam bingkai tergantung di dinding bilik dia??? Oi, hebat betolllll dia nih??! Sekali lagi aku nak tanya, siapa mamat ni dan macamana (ramai) orang boleh terpercaye dengan ketipuan mat nih???!! God help us all! on PENIPU KENA TIPU
Anonymous
on 10/7/16






------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mungkin mamat nie kena pukau naik pentas terima scroll. Atau ada negara asing yg dengki dgn kejayaan dia. Tapi yg pasti pengikut2 mamat nie memang dari azali lagi suka kena tipu. Kala tak caya pasnie ada lg mamat2 motibasi penipu timbol. Berduyun2 akan gi daftar. Dulu ada Dr motibasi yg bertukar jd selet briti masak memasak. No hal punya. Nak buat camne, tipu to the power of two pun, mrk tetap nganga punya..

Tanpa Nama berkata...

Udah-udah le menghina dan mengaibkan orang Tuan TT dan kuncu-kuncu sakalian. Ingatlah Tuhan tu Maha Kaya...mana tahu suatu hari Tuan pula terlibat mel;AKUKAN SUATU KESALAHAN DAN SELURUH UMAT MENGHINA, MENCERCA tUAN BERPANJANGAN. Jika bukan Tuan mungkin anak atau cucu atau keturunan tuan yang akan diaibkan orang....

Tanpa Nama berkata...

Ini semua bebende bodoh lah

Memang lah bangsa Melayu ini bodoh

Tapi tak lah perlu bangga jadi bodoh


Penduduk SEPILOK pun terkenal satu dunia tak pun bangga jadi bodoh

Kalau pergi sekolah pun bodoh , itu bukan lagi standarf penduduk SEPILOK

Tapi standard bebudak OTAK UDANG dan OTAK TONGKOL


Ini dah kelas bawahan dari TAIK aka NAJIS aka SHIT

Apa pun Melayu memang TAIK

Kencing pun nak sama kaum jugak

Lahanat Banget

Tanpa Nama berkata...

Penipu sampai mampoooooos besok pun akan tetap jadi penipu.

Tanpa Nama berkata...

Tt, udah-udah le menghina dan mengaibkan orang lain yang buat kesalahan, terutamanya kalau kesalahan tu besar, banyak kali, berpanjangan bertahun, atau yang melibatkan jumlah wang yang besar bagi orangramai, maksudnya jika orang tu buat kesalahan menipu makcik kau kat kampung duit satu-dua ribu ringgit je bukan seratus dua ratus ribu apalagi sejuta, tapi itulah simpanan makcik selepas kematian suami dari pencen arwah, semata-mata kerana makcik terpercaya tukang tipu yang penampilan kemas teratur dan macam orang baik-baik dengan ayat-ayat lunak pembakar semangat makcik yang kegusaran tiada lagi suami yang selama ini bersama-sama memikir dan mengorak langkah penyelesaian segala masalah, maka jumlah sekadar setengah bulan gaji pada kau tt, sebenarnya bernilai berganda pada makcik kau dalam keadaan dia begitu, sedangkan tukang tipu dengan bakat kelicikan dia telah juga menipu sepuloh ribu dari pemuda yang berkobar semangat nak jadi usahawan muda yang berjaya berpandukan tunjukajar dari orang yang dilihat mempamerkan ciri-ciri seorang baik, berpengetahuan dan berjaya, kemudian menipu pula seratus ribu dari pakcik taukeh yang teruja dengan potensi dari pertolongan untuk mengembangkan perniagaan pakcik yang berpuloh tahun ditahap sama, serta menipu pula saudagar putera raja arab yang memang ingin mendapat peluang meluaskan pasaran ekspot minyak unta dia ke negara islam yang sama menentang is di rantau ketuanan melayu sambil turut dapat menderma lalu dengan ikhlas dan penuh percaya membuat deposit 2.6billion dalam akaun tukang tipu, maka tt, kau JANGAN sekali-kali caci dan hina orang yang buat kesalahan menipu secara besar atau berkali-kali atau melibatkan jumlah wang yang banyak ini! Sebaliknya kalau kau terdesak nak jugak tulis bahan caci dan hina, kau caci dan kau hina lah makcik dan pakcik dan rakyat yang baik-baik yang kena ambik advantage oleh orang-orang jahat itu, paham tt?!

Tanpa Nama berkata...

Huuuuu dah muncul balaci tukang defend sang penipu huhu. Menipu kena kona kena twist angle. Defend sang penipu pun kena kona kena twist angle gak huhu. Ada saham bersama kot huhu

Tanpa Nama berkata...

Haha pergi terima sijil dalam keadaan tak sedar. Kalau convo waktu malam boleh gak kata sleep walking haha. Tapi boleh pulak tak sedar untuk 3-4 universiti? Cuba pikir beberapa senario lain pulak:
Senario 1: Dia berhati murni luhur dan berfikir lurus bendul, tertipu bila dapat emel scam dari mat aprika. Congratulations! You have won... tahniah! anda telah menang sijil doktor falsafah kehormat dari univ malaya. Sila buat bayaran rm15,000 ke akaun ##### sebelum selasa dan sijil ini akan kami emel pada anda dan anda print dan bingkaikan sendiri dengan bangga.
Senario 2, 3 &4: Serupa macam senario 1, cuma dari univ lain termasuk univ hertforshire england.
Senario 5: Dia berhati luhur dan berfikir lurus bendul, tertipu bila ada seorang datang berjumpa dia bagitau telah dengan ikhlas tolong dia pergi attend konvo dan naik pentas ambik ijazah dari canselor um bagi pihak dia yang tak dapat hadir sebab surat jemputan konvo dari um salah hantar masuk petisurat orang tu. Atas keihklasan dan budi orang tu yang serahkan sijil bernilai dari um pada dia, maka rm15,000 telah bertukar tangan, atau akaun.
Senario 6-8: Serupa dengan senario 5, samada orang yang sama atau beberapa insan budiman lain, untuk beberapa univ lain, termasuk orang yang sanggup beli tiket kapalterbang pergi balik england untuk attend convo bagi pihak dia di univ hertfordshire.