Khamis, 24 November 2016

SABAH SARAWAK BERONTAK








BERITA BAIK

BN RETAK

NAJIB 

TERDESAK

SARAWAK

SABAH 

BERONTAK



Adenan arah semua MP BN Sarawak tentang usul Hadi

Ketua Menteri Sarawak  Adenan Satem dilaporkan mengarahkan semua ahli parlimen BN negeri itu menentang Rang Undang-Undang Ahli Persendirian Tuan Haji Abdul Hadi Awang bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (RUU355).
Akhbar The Star yang memetik Presiden SUPP Datuk Dr Sim Kui Hian berkata parti komponen BN Sarawak telah diarahkan supaya tidak menyokong rang undang-undang yang akan dibacakan kali kedua di Parlimen esok.
Dr Sim dilaporkan bersama-sama dengan Timbalan Ketua Menteri  Douglas Uggah Embas,  Abang Johari Tun Openg dan James Masing, bertemu dengan Adenan semasa persidangan Dewan Undangan Negeri di Kuching, hari ini.
Masing adalah juga Presiden PRS manakala Abang Johari dan Uggah adalah masing-masing timbalan presiden dan naib presiden kanan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).
"SUPP sentiasa menentang Rang Undang-undang ini kerana ia bukan dalam semangat apa yang asalnya kita tandatangani dalam Perjanjian Malaysia 1963.
"Pendirian ketua menteri bersama-sama dengan BN Sarawak mengenai hudud masih terpakai. SUPP telah mengarahkan semua ahli parlimennya untuk menolak rang undang-undang itu jika ia dibawa kepada pengundian.
"Semua parti komponen BN negeri sepakat dalam perkara ini," kata Dr Sim yang dipetik The Star.
Sarawak mempunyai 31 ahli parlimen, 25 daripada mereka mewakili BN manakala lima dari DAP dan satu dari PKR.
Antara usul pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau lebih dikenali sebagai Akta 355 itu adalah untuk meletakkan had bagi hukuman penjara, denda dan sebatan.
Ini termasuk, hukuman penjara antara tiga hingga 30 tahun, denda antara RM5,000 hingga RM100,000 dan sebatan setakat maksimum 100 kali.
KAH KAH KAH

APA SUDAH JADI

SOTONG 

KENCING

ATAU

SOTONG KENA

KENCING



----------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Batu belah batu bertangkup.

Kah kah kah

*
**

Tanpa Nama berkata...

SERBAN KILO tak muat nak tutup BUJANG SENANG lah

Tutup kepala BEWAK okay lah

Berita BAIK tuh.....

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik batu itu bisu, tak bisa berkata2.
Dah berpuluh BN Memerintah, beribu ekar tanah2 di Sabah disamun oleh UMNO dan MCA atas nama Golden Hope, Tabung Haji dan IOI.
Apa orang Sabah dapat apa? Elek. Yang berkerja di ladang2 adalah orang Philippine dan Indonesia. Ramai Bugis, Visayak dan Timor2. Berada di sana bagai kan di Gowa, Cebu atau Kupang.
Kesian dengan orang Sabah, tiada perkerjaan, mereka terpaksa berhijrah ke KL & JB.. untuk terus hidup, mereka terpaksa jadi drebar lori hantu, bawa teksi dan kuli kilang..yang bernasib malang dijual menjadi pelacur..
SABAH OH SABAH..

Tanpa Nama berkata...

buat2 bentang sudah la..duit dah masyukk..diam2 je dah la..org2 kampung tu bodoh sb tak ngaji kat middle east..org2 lain itu jahil dan bodoh..kalo lu org nak senang macam hadi, lu org join govermen..siapa bilang makan gaji pun enggak bisa kaya??makan gaji dgn gomen bukan saja kaya, malah bole menubuhkan bank persendirian lagi..

Tanpa Nama berkata...

Hal kecik jer tuu. Sebagai balasan kerana mp sarawak tak sokong ruu355, najib akan topup RM pada lebai hadi. Hadi akan marah sekejap jer, lepas dapat RM dia akan cool. Alaa mcm biasa laa. Zaman sekarang kalau nak tenangkan diri bukannya kira bijik klentit.. oops bijik tasbih, zaman dah moden ..utk tenangkan diri dan dekatkan diri dgn tuhan lebih afdal kira helaian RM atau kira pokok balak... takbir!!!