.

Khamis, 19 Januari 2017

BARU JELAS - BARU TERANG






BARU JELAS
BARU FAHAM

Graduan agama ‘import’ pandai bercakap tapi susah dapat kerja?

 | January 19, 2017
Seorang ahli akademik berkata walaupun graduan pengajian Islam yang menuntut luar negara lebih banyak ilmu, ramai yang tidak dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran tempatan.






KUALA LUMPUR: Sistem pembelajaran yang berbeza di luar negara dilihat antara faktor menyukarkan graduan pengajian Islam dari Malaysia sukar mendapat pekerjaan, kata pensyarah Universiti Malaya (UM), Dr Ahmad Faisal Abdul Hadmid.
Faisal dari Akademi Pengajian Islam UM berkata ini antara punca mengapa jawatan tertinggi dalam jabatan agama Islam didominasi graduan Islam tempatan.
“Graduan Islam luar negara sukar mendapat pekerjaan sebab mereka tidak dilatih untuk bekerja. Mereka hanya dididik menjadi ustaz dan guru. Sebab itu kita lihat graduan Islam luar negara lebih pandai bercakap berbanding graduan Islam dalam negara.

INI SEBAB

SEKARANG 

AMAT RAMAI

PENJUAL AGAMA

BERSEPAH 

PERGI TERSEPAK

PULANG 

TERLANGGAR

TERIMA KASEH

KERANA

PENCERAHAN

-------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau jgn pandang rendah kat diorang TT. Diorang senang cari duit bhai. Beli kurma timbang dari china yg murah2, repacking, letak label gambar muka sendiri yg pakai jubah dan serban, ada janggut lagi cun. Kat label tu kasi tulis kurma dibaca zikir dan ayat quran; boleh dimakan utk penerang hati, ikatan kasih sayang, kuatkan batin, lancarkan darah ke kontol, kuat berjimak dan tahan lama. Kau rasa brp ringgit boleh jual?.. RM50/300gram senang2 jer laris bro.

panglimo potaseh berkata...

Ostat kerje kerajaan dalam opis diam je .. sebab malamnya sibuk jual ceramah .. berbomoh dan buat air jampi.

Ostat swasta bila ceramah suka berlawak dan gelak sampai luruh jantung. Ada nyanyi indostan dan memacam aksi dan kelakar mereka buat.

Apa pon mereka hanya berdakwah didalam kalangan yg dah islam je .. senang cari makan. Tu sebab Orang Asli lebih ramai masuk Keris-tian .. sebab mubalik Keris-tian sanggup masuk utan dan tidur sekali dgn mereka.

Tanpa Nama berkata...

Tak nak kerja kutip tol lah tuh

Tanpa Nama berkata...

Mentekedarah nasi kenduri pun kuat oooo...

Beboyot2 perutny...

Tanpa Nama berkata...

Konsep khutbah atas perkara hukum pandai la... Ingat nak memerentah nie mcm bela ayam pastu Jual kat pasar mlm... patut la org ulor ko buat bodo je...