.

Khamis, 19 Januari 2017

BELAJAR DARI PENGALAMAN








APA YANG

DAPAT KITA

PELAJARI

KOMENTAR
apa yang wajib kita pelajari 
bagimana pengalaman yang terkumpul
wajib menjadikan kita lebih bijak

pertama - menyerang adalah bertahan
bertahan tegoh hanya dengan menyerang
jika tidak menyerang ewrtinya tidak bertahan

jangan buat silap
serang musuh sampai
musuh mati mampoos
kemudian terkambus
saperti raja melaka
sesudah membunuh tun perak
semua anak beranak tun perak dibunuh
rumah dan tapak rumah tun perak
dibuangkan ke laut

tidak ada saki baki 
keculi tun fatimah
yang dijadikan penyedap sultan
'
bahri telah buat kesilapan
bahri acah acah nak menyerang
acaj acak nak bongkar rahsia
acah acah nak buka fail

bahri berjanji nak buat kenyataan
bahari berjanji nak bercakap dimedia

tapi semua TIDAK berlaku

maka musuh ada masa
musuh mula kumpul tenaga
lalu musuh  menyerang balas

jika bahri  tidak berhenti menyerang 
musuh akan terdesak
tapi bahri cuma acaj acah
kini musuh telah merancang
musuh ada masa buat konspirasi
untuk menyerang balas

kes yang sama berlaku kepada
anwar ibrahim pada tahun1998
cuba buka arkib media
lihat kenyataan anwar ketika dia
ditendang oleh mahathir
anwar masih ada ilusi 
anwar ada angan angan yang
mahathir akan panggil dia kembali

anwar anggap mahathir sebagai ayah
anwar anggap mahathir sebagai mentor

hakikatnya
mahathir adalah penyerang pantas
musuh dicekik dan dibunuh
tidak ada hoook 
tidak ada heeek

satu lagi contoh ialah pru13
pakatan rakyat menang
memdapat 52% undi
tapi pakatan rayat telah ditipu

seharsunya pakatan rakyat menolak
keputusan pru13
lakukan aksi massa
kumpul rakyat tolak keputusan tipu

ini tidak dilakukan
maka najib dan rosmah ada masa
membuat rancangan mamasang saiful
konspirasi liwat 2 berjaya
anwar masuk penjara
dan  pakatan rakyat pecah

najib dan rosmah terus berkuasa

hakikatnya
jika wajib belajar dari pengalaman
pengalaman ada guru kita

NOTA
lihat apa yang dilakukan
oleh amerika kepada osama
mayay osama dibuang ke laut
tidak siapa yang tahu dimana
ini tepat da betul
untuk memastikan musuh
tidak akan bangun bangun


Bekas pengarah SPRM Bahri didakwa salah guna kuasa

 | January 18, 2017
Bahri didakwa menggunakan kedudukannya dalam SPRM untuk memastikan tiada tindakan diambil ke atas laporan polis yang dibuat terhadap isteriny





PETALING JAYA: Bekas pengarah operasi khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),  Bahri Mohamad Zain yang menimbulkan kekecohan baru-baru ini dengan persaraan awalnya, kali ini didakwa terbabit dalam penyalahgunaan kuasa.
Bahri didakwa menyekat siasatan polis ke atas isterinya dalam pertikaian wasiat.
Sementara itu, sumber yang rapat dengan Bahri memberitahu FMT ini adalah usaha jelas untuk memfitnah bekas pengarah SPRM itu, selepas pendedahannya ketika mengumumkan persaraan awalnya, baru-baru ini.
“Bahri menafikan dakwaan ini (salah guna kuasa).”

BILA 

MENYERANG

SERANG SAMPAI

MUSUH MATI

KEMUDIAN 

TANAM LEPAS

ITU SIMIN 
--------------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang tua bijak dulukala yang paham sains kesihatan dah nasihatkan kita: jangan melepaskan atuk di tangga, nanti bukannya kita terlepas dari beban kerja bantu pimpin tangan atuk tua yang dah longgar lutut dan menggigil kaki, sebaliknya beban kerja akan bertambah berat dan sukar bila terpaksa dukung naik balik ke tingkat 2 setelah dia jatuh berguling ke ground floor! Oh, jap, korang tolong gugel, line internet aku selooo petang ni, nasihat tu cakap atuk ke ataupun batuk???

Tanpa Nama berkata...

Biasa lah

Tak akan hilang KENTUT tanpa BAU DAGING BUSOK NYA bak BANGKE

Selagi tak makan bebende kotor , hati daging tak busok bak BANGKE

Ada BEWAK ?????

Tanpa Nama berkata...

Bahri ni bebal.. tipikal meleis dan tipikal gomen officer.. mana dia mampu lawan sistem rasaksa?

Takut dosa tapi vuduh..

652203 4423143 berkata...

Bahri akan diburu Hantu Raya,Hantu Rimba,Hantu air dan 1001 mcm punya Hantu...selagi Raja segala Hantu tidak dipasung...!