Rabu, 25 Januari 2017

SIAPA DATUK PUKIMAK INI?





KEPADA

PEMBACA TT

SAPA TAHU

SAPA KENAL

SAPA DATUK INI

DATUK PUKIMAK

JUAL PASPORT

BAWA MASUK

ORANG ITAM

NIGERIA

BIKIN KACAU

TANAH MELAYU

ZAMAN RAJA

MELAKA 

DATUK PUKIMAK

INI AKAN 

DISULA


Siapa Datuk jual paspot di Afrika?
Mahkamah Majistret  membebaskan pemangku ketua pegawai eksekutif (CEO) sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan pengurus jualan antarabangsa GLC berkenaan, selepas direman 6 hari sebelum ini.
Mereka ditahan bagi membantu siasatan kes salah guna kuasa dan rasuah berkaitan projek pasport elektronik (e-pasport) bernilai lebih RM700 juta di sebuah negara di Afrika.
Nik Isfahanie Tasnim membebaskan pemangku CEO bergelar “Datuk” berusia 58 tahun dan pengurus jualan antarabangsa GLC berusia 36 tahun itu dengan jaminan SPRM sebanyak RM40,000 setiap seorang dengan seorang penjamin.
Kedua-dua lelaki itu dibawa ke Mahkamah Majistret kira-kira 9.20 pagi berpakaian baju lokap SPRM dengan wajah masing-masing ditutupi dengan tangan.
Datuk dan pengurus jualan antarabangsa GLC terbabit ditahan di kediaman masing-masing pada 19 Jan lalu dan direman selama 6 hari bermula 20 Jan.
Memetik sumber SPRM, suspek dipercayai melakukan kegiatan itu antara 2013 dan 2015 dengan menyalahgunakan kedudukan mereka untuk meminta rasuah daripada pemilik sebuah syarikat swasta dari luar negara bagi pelaksanaan e-pasport.


PATUTLAH

SEMAKIN

BANYAK NEGRO

GAGAK AFRIKA

MASUK BUAT

KERJA JAHAT

DI TANAH 

MELAYU

--------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bang... Macamana agaknya tv3 tahu penonton dia berjumlah 2 juta sehari? Dia orang kira pakai jari kaki ker pakai jari tangan? Kompius la bang...

Tanpa Nama berkata...

Siapa dia Datuk Pukimak ni?

Entah mana Datuk Sri Pukimak dah rembat beliyon beliyon.

Tanpa Nama berkata...

Melayu kan suka kencing Melayu

Biasa lah

Tanpa Nama berkata...

ini bole tanya zahid hamidi..gengster cina pun zahid kenal, takkan datuk ni pun dia tak tau..ataupun nama datuk itu ialah bagan datuk..kuikuiui...