Rabu, 15 Mac 2017

HABIS LINGKUP






NAJIB JUAL

TANJUNG PAGAR

PADA KUAN YEW

NAJIB JUAL

FOREST CITY

PADA 

CHINA MERAH

Mahathir menunjukkan papan tanda 
Hartanah Hak Milik Kekal.

'Orang asing dapat tanah kita'

SHAH ALAM - Meskipun projek pembangunan mega Forest City dilihat gah, namun dikhuatiri akan wujud status hak milik kekal secara berleluasa tanpa had terutama kepada rakyat China.

Bekas Perdana Menteri,  Dr Mahathir Mohamad berkata, ada lagi sebab mengapa pembangunan mega itu dipersoalkan; antaranya berkaitan soal penghuni Forest City.

Beliau mendakwa, mereka dibenarkan tinggal secara kekal di Forest City, malah tiada syarat melarang mereka daripada menjadi warganegara Malaysia setelah tinggal sekian lama.

Menurutnya, oleh kerana Forest City ini berada dalam Malaysia, tidak ada sekatan bagi penduduknya memasuki mana-mana kawasan di Malaysia, namun mereka perlu visa jika ingin ke Singapura.

"Forest City akan diduduki hampir 90 peratus oleh orang asing dan diberi status bebas cukai. Status bebas cukai Langkawi sudah ditarik balik kerana merugikan kerajaan.

"Tetapi mereka yang akan mendiami Forest City, kebanyakannya orang asing akan menikmati status bebas cukai apabila barangan import dari mana-mana termasuklah negara mereka sendiri," tulisnya pada satu catatan di blognya, chedet.cc.


SEMUA

NAK TUTUP

HUTANG 1MDB

TANAH MELAYU

TERGADAI



---------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha ha ha ha

GADAI TERUS....

Tanah PUTAR JAYA juga di GADAI

Alamak kata , Ada MSYOOOOKKKKKKKKK....

Usop ali berkata...

sejarah singapura tergadai...berulang kembali...macam macam dapat q7..rumah besar...niaga besar...lepas 10 tahun semua nya bakal tergadai pulak....ini sejarah...tetap berulang....macai jer dah tua...lupa nak bagitau anak cucu....halussss beb haluss kena tipu selalu