.

Rabu, 15 Mac 2017

KENAPA DI KELANTAN







KENAPA

KELATAN

SERAMBI MEKAH

KENA WABAK

LAIN TAK KENA

APAKAH INI

TANDA BALA

DARI ALLAH

KERANA SANA

BANYAK 

TOWKAY UGAMA

KAKI PUTAR

KAKI LEBONG

SAJE  TANYA

MANA TAHU 

KALAU KALAU

ADA AYAT

ADA NASI

ADA ADIS

YANG BOLEH

PUTAR PUTAR


Kelantan isytihar wabak H5N1 bencana negeri, kata exco

Exco Kelantan itu berkata, 2 kawasan terbaru yang dikesan ialah Kampung Dusun Durian di Bachok dan Kampung Bukit Merbau.


KOTA BHARU: Kerajaan negeri Kelantan mengisytiharkan wabak selesema burung (H5N1) sebagai bencana negeri berikutan wabak itu merebak di 2 lagi jajahan, iaitu Bachok dan Pasir Puteh, selepas Kota Bharu dan Pasir Mas, kata exco negeri.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani, Bioteknologi dan Teknologi Hijau negeri, Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata, keputusan itu dibuat di mesyuarat exco kerajaan negeri hari ini mengikut Perintah Majlis Keselamatan Negara 20 (MKN 20).

“Berikutan keputusan tersebut, semua agensi yang berkaitan akan digerakkan untuk mengambil pelbagai langkah pencegahan bagi mengelakkan wabak selesema burung itu atau H5N1 itu terus merebak,” katanya selepas mesyuarat di Kompleks Kota Darul Naim di sini.

Virus H5N1 yang menyerang unggas itu dikesan di Kampung Pulau Tebu, Tunjong, pada 6 Mac lalu setelah beberapa ekor ayam kampung mati


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

-----------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nik abuduh kencing rata2 no sbb tu jd wabak h5n1 ni.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha ha ha ha

Tuh Wabak MASYOOOOKKKKKKKKKK

Kena tanya ALAMAK , apa OBAT NYA ?????


Masyooookkkkkkkkkk

panglimo potaseh berkata...

Selsema burung di Kelantan Serambi Mekah ni mungkin angkara Tok Heng? Mana Tok Heng?

Tanpa Nama berkata...

islam fasis dan sesat PAS itu lah jadi nya , kena azab tanpa mereka sedari pun

Tanpa Nama berkata...

bukan kelantan je bro..di ipoh perak tempat bekas SB dan mufti perak pun ada virus ni..yg pelik diorg namakan H5N1, dulu malaysia digemparkan dgn virus babi,kemudian ditukar ke virus khinzir kemudian ditukar ke H1N1.H1N1 ada kaitan dgn babi.virus ini dikesan setelah babi2 migrate ke kampung2 kerana hutan2 dikelantan telah ditebang dgn undang2 hudud dan ruu hadi.virus ini berlaku selepas skim mb kelantan serambi mekah dikesan menipu warga2 skim..virus ini dikesan bila najib melawat kelantan dan mengumumkan kerajaan perpaduan dgn pas..virus ini mungkin helah yb2 umno yg takmahu memberikan parlimen masing2 kpd PAS..virus ini berlaku kerana sumpah bai`ah dulu kala makan diri..kata nak bwk bai`ah ke rosmahkamah tp gagal, kata nak saman husam, tp tak saman2, nak saman sarwak report mungkin tunggu jd arwah mcm arwah harun jin..sampai sekarang bapa jentik2 selangor zuhdi tidak keluar dari pakatan selangor.tulah demi tulah akan tiba..kita tengok, alat canggih apa yg KKM ada utk kesan dan kawal wabak ini..