.

Rabu, 15 Mac 2017

INI SENI TAMPAK








PANTATLAH

HANG BEBAL

INI SATU 

BENTUK SENI

PERSEMBAHAN

PERFORMING

ART 

Upacara 'raja bomoh' dah diharamkan, tegas Perak


Timbalan Mufti Perak Zamri Hashim menegaskan upacara pembomohan Ibrahim Mat Zin atau lebih dikenali sebagai "Raja Bomoh" telah diwartakan haram bawah Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Perak) 2004.

Katanya, jawatankuasa fatwa negeri yang bersidang pada 17 hingga 19 September 2014 telah memutuskan bahawa amalan pembomohan yang dilakukan oleh Ibrahim berlawanan dengan hukum syarak.


LECEH MECEH

INI JUGA SATU

KOMIDI 

UNTUK SATU

DUNIA LIHAT

SEMUA BOLEH

KETAWA KUAT

MALAYSIA

SEDEKAH JARIAH

DARI DUNIA








-----------

5 ulasan:

usop ali berkata...

jakim tertido kot

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha ha

BOMOH BILYON BILYON

Gadai Terus

Jangan tak GADAI...

Apa kata KETUA ALAMAK ??????

Ada MASYOOOKKKKKKKKKKKKKKK

Tanpa Nama berkata...

syabas dato bomoh..ini dato bomoh ada buat keje utk pertahan negara melalui kefahaman dia, melalui ilmu tua yg dia belajar, yg dia warisi dari org2 tua.yg awal itu adalah petua, agama dtg kemudian.ilmu asal usul yg barangkali warga asal juga gunakan..kpd puak2 yg ckp berdentum2 nak pertahan tanah air, apa korang buat?hentam mcm ktn??buat solat hajat dah berapa malam?para mufti hanya pandai jaga pantat bidadari, ilmu tarikat hakikat apa bikin?ilmu pukulan jarak jauh apa bikin??mana waris2 wali yg dikatakan melwan british..mufti fukwakan bomoh ni sesat..majlis mufti ni tau ke berapa ramai monkey2 atau menteri2 umno yg datang jumpa dato bomoh ni, samada hal jawatan, samada pak lurah nak minta tanah dari mb,samada hal laki cari pantat lain, samada hal isteri cari batang ampuh..apa rahsia menteri yg tiada dlm kocek dato bomoh ni..ckp bole sebarang ckp pak mufti, tugu binatang langkawi pun masih utuh dan membutuhkan diroboh, tugu jww birch disebelah masjid negeri ipoh masih kukuh..dato bomoh dah top sampai korea utara, silap hari bulan puak2 korea dtg mengkaji, menuntut ilmu dgn dato bomoh..korang para mufti, bukan saja senyap sunyi, malah tiada berbuat apa2..eloknya dihantar saja zahid hamidi g berjumpa dgn presiden kim..

Tanpa Nama berkata...

Pembodohan oleh, eh silap, pembomohan oleh, raja bomoh itu diwartakan haram setelah mesyuarat memutuskan perkara2 berikut:
1-buah kelapa yang diguna tidak diketahui milik siapa maka ada unsur curi,
2-buah kelapa yang digunanya akan dibuang saja selepas upacara selesai maka ada unsur membazir,
3-batang buluh yang digunanya tidak diketahui pemilik asal maka ada unsur curi,
4-batang buluh yang kononnya teropong jauh, tiada langsung mengandungi kanta pembesar maka ada unsur menipu,
5-para pembantu yang dilihat tunduk taksub menurut sahaja segala arahan walaupun aneh, maka seolah ada unsur salahlaku zalim atau dera psikologi,
6-keinginannya untuk bergelar dan digelar raja sedangkan dia bukan berdarah raja dan tidak ditauliah sebagai raja oleh seorang raja, maka ada unsur menipu, serta menderhaka pada sultan iaitu ketua ugama

Tanpa Nama berkata...

ini teknik orang2 lama.di perak ramai yg ada ilmu macam ni..di indon terkenal dgn ilmu mutih,rata2 indon yg dtg sini semua pengamal ilmu muteh demi mencari rekzi.diperak yg islamis beramal dgn ayat2 rukyah.ayat2 quran dikatakan ada penjaga utk setiap huruf.ada tok kiai yg kata penjaga huruf quran ini adalah malaikat, ada yg kata jin islam yg jaga..contohnya bismillah ada 19huruf bermakna ada 19malaikat atau jin islam..bila baca bismillah je maka semua syaitan2 lari kerana tak tahan dgn asal 19 malikaikat atau jin2 islam.tak caya tanya guru2 tarikat hakikat atau alam2 gaib.taktahu pula jin islam itu bersunat ataupun tidak kerna kad pengenalan jin islam masih dlm pencarian lagi.namun cuba lihat, jamil khir juga telah byk baca bismaillah, telah byk selawat tp jamil khir gunakan duit yapiem utk main golf, mufti2 juga gagal mengfukwakan najib itu haram sb gunakan duit rakyat utk bayar hutang 1mdb..santau terkenal diperak,nnt dato tu santau mufti2 dan timbalan2 mufti baru korang tahu..at last para agamawan guna servis bomoh secara senyap2 atau bomoh pakai serban jubah..macam bomoh harun jin..cas mahal tu..cuba tanya ust roti jala, ada amalan2 khusus beramal dialam jin tak..mana tahu, lepas solat ada jin letak duit bawak sejadah..ilmu2 itu gagal setelah british dtg menyerang..tanpa sebarang ayat, kaum2 lama dan islamis mengkangkangkan tanah air kpd orng luar..