.

Jumaat, 3 Mac 2017

HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS







HARI HARI

AKHIR SAEKOR

PAS
Jangan ingat Pas akan 

'tutup mata' sahaja!
SHAH ALAM - Pas sudah bekerja keras di sepanjang lima PRU lepas untuk mempertahankan Kelantan dan jentera Pas sudah siap sedia melakukannya kali ini.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Tuan Haji Nasrudin Hassan al-Germani  berkata, mustahil untuk PRU akan datang, Pas hanya akan 'tutup mata' dan melihat parti lain termasuk Umno menakluk Kelantan.

"Daripada PRU tahun 90-an, kita sudah 'pegang' Kelantan, lepas itu kita hadapi PRU sekali lagi pada tahun 1995, kemudian pada tahun 1999, 2004 dan 2003.

"Sudah lima kali PRU kita kerja keras untuk mempertahankan Kelantan daripada Umno. Sepanjang itu jugalah kita menang," katanya kepada Sinar Online, hari ini.

Umno Kelantan diminta mengambil kesempatan untuk menumbangkan kerajaan Pas memandangkan parti berkenaan sedang berdepan dengan isu perpecahan dalaman.

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, perpecahan itu mungkin disebabkan ahlinya tidak berpuas hati dengan pemimpin sedia ada.

Membalas kenyataan Tengku Razaleigh, Nasrudin berkata, Pas sama sekali tidak akan berpeluk tubuh dan berada di dalam keadaan selesa untuk PRU kali ini.

Sama seperti PRU lepas, Nasrudin berkata, pihaknya akan menggerakkan jentera untuk kesekian kali bagi menghadapi tentangan Umno dan parti lain pada PRU nanti. 


DENGAR DENGAR

APA SABDA

TUAN HAJI

TONTONWI

AL- GERMANI

IBNU PORNONI

-------------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ETALING JAYA: PAS hari ini membidas pihak yang mahu penceramah kontroversi dari India, Dr Zakir Naik diusir dari negara ini, dengan berkata tindakan itu “tidak bertamadun” dan mencabar sensitiviti umat Islam.
“Orang Islam di Malaysia terutama orang Melayu begitu sensitif tentang agama. Mereka boleh hilang tanah dan kampung halaman, tetapi tidak boleh hilang agama,” kata Idris Ahmad, pengerusi Jabatan Tarbiyah PAS.
“Sebab itu Inggeris menjajah lama ke atas negara kita, kerana mereka mengkaji, Melayu cukup sensitif tentang agama,” katanya, dan menambah: “Inggeris boleh kaut segala hasil mahsul negara, tetapi mereka tidak ganggu soal agama.”
Coretan Idris mengenai sejarah penjajahan itu dibuat ketika mengulas kenyataan beberapa pihak yang mengecam Zakir kerana dituduh mengganggu keharmonian melalui ceramah perbandingan agama.
Zakir, yang mengetuai Yayasan Penyelidikan Islam (IRF) di Mumbai, India, dikehendaki pihak berkuasa negara itu kerana disyaki terbabit dalam pengubahan wang haram. Beliau bagaimanapun dipercayai enggan meninggalkan Malaysia kerana bimbang ditangkap sekiranya pulang ke India.
Awal minggu ini, 19 individu mewakili pelbagai aktivis Malaysia memfailkan saman terhadap kerajaan Malaysia kerana melindungi Zakir.
Idris bagaimanapun mempertahankan Zakir.
“Apa dosa dan salah Dr Zakir Naik sehingga hendak bertindak kasar sebegitu rupa? Datangkan hujah yang bernas, untuk lawan fakta Dr Zakir. Sebenarnya golongan ini sudah menjadi melukut di tepi gantang,” kata ahli Parlimen Bukit Gantang itu.
“Tindakan mereka bukan sahaja dibenci oleh orang Islam, malahan orang bukan Islam yang bersopan dan bermoral,” katanya.
Idris berkata mereka yang menentang kehadiran Zakir di negara ini “bukan sahaja tidak mahu syariat Islam, malahan pengawalan moral pun mereka tidak mahu”.
“Mereka mahu Malaysia seperti negara barat. Mungkin golongan ini pening lalat tidak sedar bumi yang dipijak dan langit yang dijunjung ialah Malaysia.
“Sekarang muka yang sama juga hendak bertindak melampau terhadap Dr Zakir Naik. Paling malang tindakan golongan ini merugikan parti politik dan individu yang sewaktu dengannya.”

Tanpa Nama berkata...

Budak Bofoh ini makan cukai rakyat tapi tak buat kerja betul betul

Apa jenis manusia nih ???

Jaja jaja agama tuk cari makan , tengok muka pun tahu niat dah tak betul

Cakap cakap saja bebende tak ada nilai ekonomi

Masha Allah

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi produk ustaz timur tengah...disaster!!

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah...hgpa ingat hgpa kuat dah..umno cerdik la bagi kalah 5 kali..duit turun kat ketua bhg..depa kenyang..pakai bentley..hg baru pakai audi..kalah lg 5 kali pon takpa..bodo..kahkahkah

Aku lah SABU berkata...

"Daripada PRU tahun 90-an, kita sudah 'pegang' Kelantan, lepas itu kita hadapi PRU sekali lagi pada tahun 1995, kemudian pada tahun 1999, 2004 dan 2003". Woo..Hebatnya PAS...tetapi setelah begitu lama memerintah kelantan, apa yang kau buat???Jenayah menjadi2, kes dadah, sumbang mahram, buang anak, peluang kerja tadak..rakyat keluar cari makan negeri lain dan banyak lagi lah kalau nak tulis. Tetapi PRU 14 ni agak2 boleh menang ke??. Cakap berdegar2...serban bergelumang taik!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dulu pas kuat kerana arwah nik aziz seorang ulamak yg disegani tidak berkepentingan diri....sekarang arwah dah tiada...yg ade olamak germany dengan geng2 serban besar bakul yg pakai kete mewah...penyokong 2 dah muak gelagat dan putarbelit olamak2 90 juta ni...masih tak sedar diri...

Tanpa Nama berkata...

ini ayat cinta berahi..ini ayat minta dedak..ini ayat serampang 3 mata.minta dedak di dap, minta dedak di amanah, minta dedak di keadilan namun semua buat deeeee je..yg layan pas hanya lah umno dgn harga rm90juta di affin bank..ini la bijaksananya parti hadi sotong..buat baik, buat jahat semua allah izinkan..sehinggakan mati di amerika pun allah izinkan walaupun janji nak keluar dari pakatan selangor tidak ditunaikan..