.

Sabtu, 18 Mac 2017

SUSAH BERCAKAP BENAR





BERCAKAP BENAR
yang nie abe tt cakap benar, payah bukan mudah, semua daulah komplot, yang berkuasa, yang ada pangkat, yang ada tongkat sakthi pon sama sama join mereka, sebab ramai terlibat. bukan sikit. bukan atas malah bawah sekali, sama sama sudah kumpul harta, ada audi, ada vellfire, ada volvo kah kah kah mau kah semua nya lesap? 
sapa bodoh sangat mau hilang semua, kuasa, duit, ekonomi, projek, jawatan, pencen beribu ribu lemon, kerja senang, bodek, cantas, cha kating, nyirup air anggur, hisap curut habana, kah kah semua mau enjoy de menjoy, peduli apa nasib rakyat, peduli apa nasib negara, asal aku senang. asal aku untung, kah kah kah..... on INGATAN PETANG JUMAAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/17/17






----------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Otak Melayu tu kan

Mana mana sama lah

Biar Gadai asal Ber Gaya

Bahalol

Dah tua duduk kat laut

Mati lemas lah , Melayu mana tau berenang

Skodeng Rempit Gepau pandai lah

Bahalol

Tanpa Nama berkata...

Ini ayat mmg padu sekali utk 1malaysia. Pak lebai, tok bomo, pak aji, mpakcik felda sumer, hatta tukang kebun sekolah dah kowtim.

UMNO BN kalah, habislah masadepan derang. Sejahat2 UMNO, dapat jugak barang kain batik ngan 50 hingget. Ada gak rezeki ulat dlm batu.

Mengkala PH pegang, mmg gelap la masadepan. Mungkin ada pak aji yg bunuh diri.

Tanpa Nama berkata...


Anggota Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz, kalah teruk dalam pemilihan peringkat kawasan di Pengkalan Chepa hari ini.

Ketua Pemuda PAS itu tewas kepada Anggota Parlimen Pengkalan Chepa, Dr Izani Husin.

Dr Izani adalah penyandang jawatan berkenaan pada penggal lepas.

Pilihan Editor

Rio Fermoso: Kenapa saya sahaja yang tahu?
Menurut sumber, Dr Izani memperoleh 207 undi berbanding anak bekas menteri besar Kelantan itu yang hanya mengumpul 37 undi.

PAS Pengkalan Chepa kini diketuai Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Kawasan Pengkalan Chepa dilihat signifikan kerana ia dikenali sebagai satu daripada kubu terkuat PAS di Kelantan.

Kerusi kawasan parlimen itu pernah diwakili dua tokoh kanan PAS, iaitu Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Nik Abdullah Arshad yang juga bapa kepada Mohd Amar.

Kemenangan itu disahkan Dr Izani kepada Malaysiakini sebentar tadi.

Bagaimanapun beliau enggan memberikan komen lanjut, sebaliknya menegaskan mereka perlu bekerjasama "untuk Islam".

"Maaf deh. No comment. (Kita) kena ppakat bekerja untuk lslam," katanya.

Tanpa Nama berkata...

semakin ramai ikan bilis ditangkap. heboh nusantara. kecoh sprm, kenapa semua ni dipentaskan tetiba, adakah raya nak sampai? adakah kenduri akan diadakan? semua masalah malaysia konon diselesaikan? kah kah kah hakikat sebenarnya orang warga tiada duit, harga ringgit semakin jatuh nilai, barangan naik harga, inflasi teruk. ramai tiada kerja atau hilang kerja, jurang org kaya org miskin semakin tinggi, kedai runcit dah tutup, kerja kerajaan jadi kera bayar hutang keliling pinggang, kerja swasta tidak menentu, warga tertanya tanya ke mana pergi kutipan cukai. gst sefala hasil bumi malaysia? adakah digunakan utk warga atau golongan sanak sedara pemimpin? terfikir baik tak ada pemimpin langsung, kurang bayar gaji ketana beri kenyataan bodoh belaka kah kah kah