.

Rabu, 12 April 2017

DENGAR DAN LIHAT APA KATA MAT SABU







DENGAR DAN LIHAT KATA MAT SABU
Org Melayu Islam ini biasanya kurang daya berpikir pasal disiplin. Dalam Melayu Islam Malaysia, disiplin adalah rojak. Good governance jauh sekali. Cuba lihat lebai2 uruskan masjid dan madrasah. Jadual hanya ada pada ustat dan imam bertugas ja. Anak2 qariah xder dlm tugasan pun. Lps tu, gaduh anak muda xnak datang ramaikan masjid. Tandas masjid.. haha.. jgn cakaplah. Islam thorbaekkkk.. 

Tok imam, ustat dan org masjid pulak mcm hantu. Anak muda pun takut dekati mereka. Banyak graduate oversea nak curahkan ilmu secara percuma di masjid, tapi terbantut sbb nak kena jadi mcm org arab. Asal jumpa, kena cakap arab, berpakaian ala padang pasir, dengar nasyid dan langsung x cool. 

Ada tok imam dengaq Morbid Angel? Turun gig?? Haha.. Kurang2 adakan sukan dan pameran cool di masjid atau kawasan sekitar dgn masjid yg anjurkan sebulan sekali atau 2x. Nak jadi imam dan org masjid, kena cool. Kene jadikan anak muda sbg kawan. Ini mmg x mampu dilakukan melayu. Tu blom singgah pi pondok2 Islam on DENGAR DAN LIHAT APA KATA MAT SABU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/12/17



HUBAYA HUBAYA

DENGAR DENGAR

LIHAT LIHAT









-----------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lambat, dah lama org benci puak ulamak, dah lama org benci agama diperalatkan, hanya satu spesis manusia yg boleh terima kemungkaran sbg pemimpin iaitu MELAYU...hebat terhebat sampai menjadi.bahan lawak seluruh dunia, masih idup bawah tempurung bantuan, subsidi, elaun, pingat, pangkat, datuk, datuk seri kah kah kah... masih pentingkan diri dari.negara, masih pentingkan keluarga dari bangsa, masih pentongkan poket sendiri dr negara....jual semua gadai semua biar mampooos sekalian...lah laj kah

Tanpa Nama berkata...

Org Melayu Islam ini biasanya kurang daya berpikir pasal disiplin. Dalam Melayu Islam Malaysia, disiplin adalah rojak. Good governance jauh sekali.

Cuba lihat lebai2 uruskan masjid dan madrasah. Jadual hanya ada pada ustat dan imam bertugas ja. Anak2 qariah xder dlm tugasan pun. Lps tu, gaduh anak muda xnak datang ramaikan masjid. Tandas masjid.. haha.. jgn cakaplah. Islam thorbaekkkk..

Tok imam, ustat dan org masjid pulak mcm hantu. Anak muda pun takut dekati mereka. Banyak graduate oversea nak curahkan ilmu secara percuma di masjid, tapi terbantut sbb nak kena jadi mcm org arab. Asal jumpa, kena cakap arab, berpakaian ala padang pasir, dengar nasyid dan langsung x cool. Ada tok imam dengaq Morbid Angel? Turun gig?? Haha.. Kurang2 adakan sukan dan pameran cool di masjid atau kawasan sekitar dgn masjid yg anjurkan sebulan sekali atau 2x.

Nak jadi imam dan org masjid, kena cool. Kene jadikan anak muda sbg kawan. Ini mmg x mampu dilakukan melayu.

Tu blom singgah pi pondok2 Islam tradisional.. haha.. mula2 singgah tandas dulu..tgk camana.. kalo gagal, baluk sajalah.

Good governance? Ini bahasa orang di langit lepas. Melayu x pernah dgr. Jika lobai2 dengar, derang cakap good governance tu syirik. Masuk neraka. Sbb tu x boleh ikut good governance tu.

Tanpa Nama berkata...

jgn lupa, ulama2 islam yg pertahankan perompak juga ada dikalangan menteri2 umno spt jamil khir,para muftian yg makan gaji dgn mulut,tgn,mata ditutup dgn kemungkaran.gua memang benci dgn islam versi malaysia..nape tuhan tak turunkan saja islam dibumi melayu ini agar melayu terus mengwahabikan seluruh dunia..ramai cakap tak serupa bikin, berdekah2 ckp amar makruh, tp mereka juga yg penakut dan menjadi mungkar..takyah ckp nak buat ruu, kalo rumah2 judi, rumah2 arak bersepah satu malaysia..

Tanpa Nama berkata...

Melayu Melayu kan bahalol

Tuh sebab kena ada BANGLA jaga Janda Janda Melayu

Melayu mana ada tanggung jawab pun

Pandai SKODENG saja

Bila beranak cabut suroh BANGLA jaga Janda nya

Tengok saja Mat MONGOL

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Oit... Hati2 cakaK Jangan sembarangang, najik keturunang orang burjuis kawan baiK Tuang Garu Hj d awanG aLamaK isLanG tarap duniya... Aminnn