.

Selasa, 9 Mei 2017

PARTI SOTONG




LAGI CABUT

LARI DARI

PARTI PAS

Bekas Pengarah Urusan Harakah persoal apa guna undi Pas

Bekas Pengarah Urusan Harakah iaitu lidah rasmi Pas, Dr Rosli Yaakop mempertikai pendirian dan hala tuju parti tersebut menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.
Dr Rosli menamatkan khidmatnya dengan Harakah mulai 1 Mei lepas selepas berkhidmat kira-kira empat tahun dengan organisasi media milik Pas itu.
Tulisan itu dibuat seminggu selepas Muktamar Pas ke 63 yang berlangsung di Alor Setar yang membawa perubahan besar kepada hala tuju parti itu.
Tulisan beliau itu kini tular di media sosial apabila bekas Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan itu menganggap sia-sia untuk mengundi parti yang tidak berhasrat untuk menang.
"Pas yang bertanding 80 kerusi dan menjangkakan menang 40 tak boleh perintah Malaysia. Tentulah rakyat Malaysia mahu memilih parti yang berhajat nak perintah Malaysia.
"Jadi, pilihannya sama ada Umno-BN atau PH (Pakatan Harapan). Parti yang masuk PRU14 tanpa ada niat nak ambil alih kuasa tentunya berada di tahap second-rated. Tawar hati orang nak mengundi.
"Nak buat apo undi dia, kalau dia monang pun tak mengubah apa-apa. Lebih baik undi parti yang apabila dio monang boleh membentuk kerajaan," dipetik daripada kenyataan lima perenggan yang tular di media sosial hari ini.

APO NAK JADI

PARTI ISLANG

DAH JADI

PARTI SOTONG



--------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT, lu cakap baik2. Pandang kiri kanan dulu. Lobai2 ni ada bantuan spesel dari langit. Beribu2 malaikat akan turun mengundi dan pangkah PAS. Ini kita kene yakin pertolongan Allah utk memenangkan parti Allah.

Takat 40 kerusi menang, ini perkara biasa. Sepatutnya dgn bantuan Allah, PAS xdak masalah utk sapu bersih 222 kerusi parlimen dan 587 kerusi ADUN.

Tak caya bantuan Allah, boleh menjadi kapir TT. Hang jgn buat2 main. Ini keimanan pak2 lebai. Silap haribulan, x bertanding pun boleh jadi PM. Kuasa Allah TT. Segala idi donia adalah hak Sang Pencipta. Dia boleh menangkan PAS (Parti Allah Semalaysia) tanpa PRU. Ini mudah.. dgn kun-fayakun ja TT.

Hang jgn buat leceeey noh..

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua doktor tuh kaya raya cukup makan

Biasa lah

Sotong kan banyak kolesterol

Bila dah kenyang lahap SOTONG sampai pokai , kutuk sotong pulak lah

Kan Melayu tuh

Biasa lah

Orang PAS mana lah ada otak pun....

Tanpa Nama berkata...

Soton lembik bang!
Soton lembik bang!
Auwwww...! Soton takde tlor!
Nyampah u!!

Tanpa Nama berkata...

Pas: mustafar ali bukan digugurkan, tapi dia sendiri mengundur, untuk membuka peluang pada muka baru.
Fitzgerald: Them Ree are so close I can smell em. You can smell em too. You got to think of your boy all right? Cos you're gonna kill him. You'll kill us all. I can muzzle you if you like. Take away this suffering quick and easy. No one ever has to know that you give up. All you have to do is blink if you want me to do that. Save your boy and blink. You just have to blink. Yeah, there it is. (the revenant, 2015)
Ada ke orang yang boleh tahan dari berkelip mata sampai bila-bila....?? Ini namanya skrip dah disediakan.

Dragonfly berkata...

Khabornya macang kertas bukusang nasi dagang kaah