.

Isnin, 29 Mei 2017

SELAMAT BERTUAK











TAHNIAH

INi BARU

BETUL




Ucapan PAS Sarawak sempena Hari Gawai Dayak 2017

PAS Sarawak deka ngambi peluang meri ucap selamat ari gawai ngagai semua rakyat iban dayak Sarawak.
PAS Sarawak besampi ngajih ke gawai taun tu,ulih ngukuh,ulih neguh kaul diri sebilik,ulih mega ngerapat ngambi rat kaul kaban belayan engau penuh pengelantang.
Enggau tu kami ari PAS Sarawak ngambi kesempatan ngingat ke kitai iban dayak Sarawak ti di sambut enggau pengaga ati,jaga diri enggau manah,likun ke diri ba rantau jalai Maya pemisi gawai dayak ke taun tu.

DULU HAHA

KATA DAYAK

PAKAI CAWAT

KINI PAS

SAMBUT 

PESTA GAWAI

PESTA TUAI 

PADI BUAT

AIR TUAK



KEMBALI KE

ASAL USUL

DAYAK 

BUKAN ARAB

DAYAK IALAH

DAYAK 

SELAMAT

BERTUAK



----------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

WOI!

wa tao MAO minum tuak lar,

wa MAO minum TAPAI




wa MAO sokong ekonomi tempatan lar!!!!!
wa tengah buat wain anggur...kena tunggu beberapa minggu lagi!
PALING BEST buat DIY!

pernah buat diy;
TAPAI
TUAK
wain anggur
cencalok
dodol
kaya
dan banyak lagi!
tapi kesian generasi sekarang,
semoa tak tao buat langsung????
beli aje...........
makin lama, makin BODOH!

Tanpa Nama berkata...

Dah lama tak Kena ni. Sedapnya buka posa kena tuak dgn kurma. Mana nak cari heh.

Tanpa Nama berkata...

Takdo konar2 takdo putar bolit, kito wajib belajar mnjd LURUS dan jujur..

Klu bertuak cakaplah selamat berTUAK, klu dah mabuk cakaplah apo yg ado dihati tu..

Klu melancap cakap lurus jo sonang..."Aku dah solosai melancap"-puas hati aku hu hu hu..

Jgn jd mcm lobai olarmak yg suko U-Turn konar2 tagnguh2 PONTENG2 berbolit2 buat khianat fitnah sobabnyo dah samo2 jd penyangak & pencuri

Lobai2 olarmak nih memang NAMPAK alim warak lombuit dan bersopan santun,,, TETAPI bilo ado yg cubo BUKAK rahsio dorang klepet & menCURI tup2 lobai2 olarmak pun jd hangin satu badan!

Bilo bau tungkik menCURI mnjd viral & semakin hangit, WAJAH sebonar2 lobai yg bonar2 hancing pun menjolmo mcm Mat Over melompang David Teoh ha ha ha..

Bilo dah hancing hangit..
LALU abih lah semuo ayat2 SUCI azimat sprt pilkudo siku lutot nyamuk anjing BABI bewok barua broka dan butir TAHIK pun tersombul kuar dari mulut melalui lubuk hati lobai olarmak yg bonar2 luhur lg LURUS itu...dan itu lah sebonar2 WAJAH limbat yg suko menggigit dan memakan kawan/rkyat!

Adolah lebih LURUS & jujur klu kalimat2 sprt Tahaluf Siyasi Taawun & Tabaiyyun yg torang2 cubo membolit itu kito tukar jo mnjd melancap menungging menutoh @ kepala butuh yg torang2 jujur lg lurus, yg sgt2 mudah utk difahami jugo dinikmati..

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Aminnnnn ..semua yg berpuasa kaLo mao meLancap soboLom jam Limo ompeK poLoh pagi waktu sahur Lembah koLang soLopas Subuh taK saH daH meLancap maLaikat Langit faH baLik, maLaikat agamawang isLang agamawang reka-ang terbuntang tido, nanti nak skodeng org x posa, Orang beLi nomor