.

Rabu, 14 Jun 2017

BIDADARI DICIPTA DARIPADA APA ?







AMBIK KAU

BERMATA JELI










6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Di syurga takdak perasaan cemburu, iri hati dan busuk hati. Jika Hadi Awang jumpa Mat Sabu di syurga dia tak akan membenci dan panggil Mat sabu "Woi Jebon!" Tidak mungkin terjadi... barangkali Hadi akan tunduk hormat pada abang Mat Sabu bersalam dan cium tangan sambil berkata..."You ni hensem la macam Charles Bronson...bule dok kawang panggil mung Matt Bronson..." kah kah kah...

Kemudian hadi akan berpaling kepada Mat Tontowi dan berkata..." mung ni dok habih habih nonton video...kat Germang nonton video...kat syurga pun nonton video juga....gi la maing dengan bidadari mate jeli tu" kah kah kah...

Nazrio Dond DoLLa berkata...

DuduK bersama-sama maha cukup DuduK bersama2 maha mencukup-kan, duduK dengan pencipta Syurga, apa Lah SANGAT syourga it'u Berbanding dengan dewata RAYA Moho agong Allah swt

zaharuddin Ahmad berkata...

Ha.Ha.ha.aa. ...
NO COMMENTS. ..I REST MY CASE ..MY LORD

Tanpa Nama berkata...

Di syurga takdak perasaan cemburu, iri hati dan busuk hati. Jika.... Najib masuk syurga, terjumpa kita dalam syurga, kita takdak benci pada najib dah, tak mungkin terjadi kita renung tajam pada dahi jendol berkilat najib sambil berkata, aik! nate mu! mu songlap 2.6 bilion pun mu boleh masuk sini? mu guno connection raja arab ko? Kemudian najib akan berpaling mendongak langit dan berkata, aku banyak bagi donation pada kawan2 bah! contohnya shafee 9.5 milion. bini bumi aku, ya Allah! tak tau la berapa milion aku bagi donation kat dia! lepas tu jangan lupa, aku jugak naik haji dan cium batu hitam tu. oh, tapi kau ada nampak altantuya tak dalam ni?

UNCLE RAMLI berkata...

Sila rujuk Quran pada 2:25, 3:15, 3:195 dan 3:198. Kesemua ayat dalam surah berkenaan ada tukal atau quote perihal surga yang dicirikan "syuga-syurga yg sungainya mengalir di bawahnya", tiada langsung dikaitkan adanya bidadari.
Rujuk pula 55:56( di dalam syurga itu ada bidadari yg membatasi pandangan, yg tidak disentuh oleh manusia maupun jin sebelumnya), 55:72-74( bidadari2 yg dipelihara di dalam kemah2, maka nikmat Tuhanmu yg manakah yg kamu dustakan?, mereka sebelumnya tidak pernah disentuh oleh manusia maupun oleh jin.), 56:22 (dan ada bidadari2 yg bermata indah)
Jelas ayat2 itu tidak komprehensif maksudnya dan boleh dikupas. Tapi ulama2 kuno dan konservatif dengan imaginasinya boleh menafsirkan mengikut hadiths yg pengkupasan mengenai perihal syura dan bidadari itu kadangkala tidak masuk akal walaupun mereka kononnya berlagak sebagai pewaris Nabi.

Tanpa Nama berkata...

Kesian wanita ni, kat dunia berpoligami, kat surga pun berpoligami. Nasiblah...