Jumaat, 9 Jun 2017

PERANGAI ARAB







NAPA TAK

SEBUT

KEDUTAAN

MANA



Gangguan seksual di premis kedutaan babitkan duta didedah

Gejala gangguan seksual di beberapa premis kedutaan di ibu negara perlu dibendung kerana keistimewaan diplomatik tidak sepatutnya dijadikan alat untuk mengambil kesempatan terhadap golongan wanita khususnya di negara ini.
Dalam sidang media anjuran Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) semalam, beberapa pengadu wanita tempatan yang bekerja sebagai kakitangan kedutaan mengakui begitu tertekan dengan pelbagai bentuk gangguan seksual (sexual harassment) yang dilakukan sama ada oleh duta mahupun kakitangan kedutaan yang mengamalkan budaya keji itu.
"Bila mereka nak dapatkan sesuatu daripada kita tetapi tidak dapat, mereka akan 'terminate' (memberhentikan) kita dengan segera.
"Alasan mereka, isteri dan anak-anak sudah kembali ke negara asal jadi mereka sunyi," kata salah seorang mangsa, Puan Mar (bukan nama sebenar) yang telah berkhidmat selama lebih 17 tahun di lapan kedutaan dan menyimpan banyak rahsia negara.
Mar berkata gangguan seksual sentiasa berlaku dan berterusan meskipun kakitangan kedutaan terlibat mengetahui bahawa beliau sudah berkahwin.
SERATUS

PERATUS INI

PASTI KERJA

TOK ARAB

HANYA ARAB

YANG MEMILIK

PERANGAI INI




-----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro..lu ingat ppim ni berani ke nak dakwa pak arab..cakap mcm tong kosong..bertemu dgn pak arab, belum tentu berani berdepan..