.

Ahad, 23 Julai 2017

ADA BALAK - ADA KRISIS




ADA BALAK
melaka takde raja melaka takde sultan kecuali sultan maslan yang dinobatkan oleh 2k tt... mungkin kena lupus kan sistem diraja? baguslah tu! sarawak takde sultan, takde raja, sabah takde sultan, takde raja, melaka takde sultan, takde raja, penang takde sultan, takde raja...... 

ADA KRISIS

ada sultan ada krisis! krisis balak, krisis banjir, krisis ayer kurang atau lebeh, krisis politikus besar dan kechil, krisis 1MDB, dan banyak krisis lain, memang wajib sistem diraja perlu di hapuskan! perancis takde sultan, takde raja, tapi london ada sultan, "sultan of london", tapi takde raja? yang ada permasuri aje.... ??? 
on KITA LUPA SEJARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/22/17




--------------

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kito ada 9 rajo dan sultan. Aku sgt bango dongan rajo aku. Bagindo ni polindung nogori, kopalo ugamo yg punyo tugas meluluskan hari rayo .. takdo rajo tak rayo kito.

Rajo pun sgt suko pado koborsihan alam, bagindo tak suko somak-somak tu sobab habih utan di tobeh .. tak cayo tanyo rajo Nismilan. Sogalo bukit di Jolobu dah botak sobolah.

Rajo pun sgt jago ilmu dan kopandaian, tu sobab rajo dan anak bagindo suko kawin dongan omputih, nanti dapek keturunan corodik .. dan bebas entot-entot dan minum.