.

Ahad, 23 Julai 2017

SARAWAK MAHU MINYAK SENDIRI









SARAWAK
Aku sokong sarawak demand duit royalti minyak yang lebih tinggi dan munasarawak, sama dengan sabah perlu dapat royalti munasabah. Tapi ada banyak perkara lain orang sarawak mahukan adalah perkara yang tersangat kenegerian, perkara yang akan mengheret mundur ke belakang, 

MAHU

perkara remeh temeh yang bukan memaju atau memberi nilaitambah pada sesiapa baik pada orang sarawak sendiri mahupun negeri lain termasuk semenanjung. Aku faham orang sarawak geram mereka banyak dan lama disisih dari pembangunan sosio-ekonomi, contoh mudah ialah lebuhraya interstate, 

GALI MINYAK

tahun ini 2017 baru mula kerja2 pembinaan lebuhraya pertama menghubungkan sarawak dengan sabah, sedangkan lebuhraya kuala lumpur - seremban dah beroperasi awal 80an lagi, lebuhraya plus jb-perlis mula tengah 80an dan siap sepenuhnya tengah 90an, maknanya borneo ketinggalan lebih 20 tahun! 

SENDIRI

Tapi itu kerenah kerajaan persekutuan, yang mereka sendiri jugak sokong bermatian sudah berdekad, bukannya kerenah orangramai dari negeri2 semenanjung. on 
SOKONG PERJUANGAN RAKYAT SARAWAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/22/17





----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pru demi pru parti-parti tempatan sarawak komponen dlm bn hanya utk jaga kepentingan mrk sendiri - tak kan berpuluh puluh tahun dah lepas serta di alam cyber-teknologi - masih nak tipu undi sarawakian dgn janji2 kosong - as pun kerjayaan dan pembagunan tu pun mrk sapu terima komision - kayakan diri melalui kroni - kali ni la sarawakian perlu kamu nyaaakan wakil2 komponen je bangku Pembangkang-

DIDI KOTA BELUD berkata...

Pemimpin sabah ini semuahnya tahik babi...bau dan tiada nilai.. Buat bajapun.. Keturunan dia juga yg bedal... Pukimak punya tahik babi....