.

Sabtu, 22 Julai 2017

KITA LUPA SEJARAH







KITA LUPA

Ini la dasar penyamun negara....malang nya bangsa ku lalai dah 60 tahun...leka ngan dedak yang sedikit...macam la dedak dedak begini tak berdosa langsung....kita lupa sejarah kejatuhan melaka..

SEJARAH

kita lupa apa penjajah dah buat pada bangsa kita...apa jadi pada bijeh timah negara kita....apa yang kita dapat peljaran dari perbuatan penjajah...harap kan umno...kamu fikir lah sendiri...pepandai la korang fikir ..... on 
WA TAK TAKUT
Publish | Delete | Spam
usop ali
on 7/21/17


--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

melaka takde raja
melaka takde sultan

kecuali sultan maslan yang dinobatkan oleh 2k tt...

mungkin kena lupus kan sistem diraja?

baguslah tu!
sarawak takde sultan, takde raja,
sabah takde sultan, takde raja,
melaka takde sultan, takde raja,
penang takde sultan, takde raja......


ada sultan ada krisis!
krisis balak,
krisis banjir,
krisis ayer kurang atau lebeh,
krisis politikus besar dan kechil,
krisis 1MDB, dan banyak krisis lain,

memang wajib sistem diraja perlu di hapuskan!

perancis takde sultan, takde raja,
tapi
london ada sultan, "sultan of london", tapi takde raja?
yang ada permasuri aje....

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

history
atau
his story?

beza tu!
banyak beza!!

Tanpa Nama berkata...

bangsa mana?
bangsa mongol?
bangsa ketuanan?
bangsa boomi putar?
bangsa melayu?
bangsa cina merah?
bangsa arap?
bangsa india?
bangsa islam?
bangsa kristian?
bangsa johor?

bangsa mana!?!?!?
bangsa MALAXIA?!?!?!