Ahad, 21 September 2008

KAJI TAMBATAN RINGGIT UNTUK LINDUNGI EKONOMI NEGARA –


TEMERLOH 21 Sept. Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu kerajaan mengkaji cadangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad supaya melaksanakan semula sistem tambatan ringgit bagi mengurangkan impak kejatuhan nilai dolar Amerika Syarikat (AS) terhadap mata wang negara.

Sekalipun tambatan ringgit yang dilaksanakan kerajaan pada tahun 1997 dilihat tidak sama dengan senario ekonomi global yang tidak menentu ketika ini, Muhyiddin berkata mungkin ada beberapa mekanisme tambatan ringgit itu yang boleh diguna pakai semula.

kah kah kah…. munkee ini dah jadi juruheboh madey….kah kah kah

Ingat tak kesah di satu subuh ada orang jumpa terjumpa seorang insan sedang duduk menangis teresak-esak di tanah perkuburan di johor baru, orang ramai hairan lalu datang bekumpul. Bila subuh bertambang terang orang terperanjat kerana insan ini ialah menteri besar mereka.

Bila ditanya kenapa menangis di atas kubur - ini jawapannnya ‘ ada kubur tuanku … almarhum sultan disini, kalau tidak dah ada cina singapura nak beli tanah ni…..kah kah kah kah…..

MB yang menangis atas kubur itu ialah muhyiddin. semua tanah di johor dia sudah rembat yang tinggal hanya tanah kubur dan longkang …..kah kah kah…

ni dia nak tambat duit dia ke singapura…..kah kah kah...

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

helo bro...

steven spielberg cari lu...

dia tanya gua... mana boleh jumpa orang yang buat filem tapi bole jadi rojak... kah kah kah kah kah...

dia nak belajar beb dengan lu beb... kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

what's the story???

Tanpa Nama berkata...

sebab tujohor selalu banjir la ni

Tanpa Nama berkata...

bro I loved that joke, carry on my friend. menangis sebab kubur? orang macam ni will jual his grandmother if he could make any money out of it, all umnoerians are buayas besar.

Tanpa Nama berkata...

Biarlah Muhyiddin syorka kerajaan kaji cadangan Dr Mahathir berkenaan tambatan ringgit. Mungkin ia memberi kesan positif pada pertumbuhan ekonomi negara.