Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 September 2008

SYED HAMID NAFI DAKWAAN TERESA – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 20 Sept. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar kesal dengan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok yang mendakwa dijamu seperti makanan anjing semasa ditahan selama tujuh hari di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Sambil menafikan dakwaan tersebut, beliau menegaskan makanan yang diberikan kepada wakil rakyat itu sepanjang penahanannya adalah mengikut piawaian ditetapkan oleh badan antarabangsa.

Beliau tidak menolak kemungkinan isu makanan tersebut sengaja dibesar-besarkan oleh Teresa kerana motif politik.


kah kah kah…. makanan diterbangkan dari Chez Maxim dari Paris…. kah kah kah
nama makanan ini le bunkus le papier….kah kah kah….minuman le leau de pili le toilet… kah kah kah

motif politik ?.... ngooook betul tok arab ni..… memang lah motif politik... kan teresa tu ahli politik… dia bukan minah tukang urut kat bukit bintang kah kah kah….

9 ulasan:

Johnny B. Rempit berkata...

Nak bising pasal makanan penjara apa bikin?

Ni taktik biasa nak mengalihkan perhatian masyarakat dari isu yang lebih penting, untuk mengelirukan, mengalih perhatian.

Malaysian Makcik berkata...

buduh! menteri jenis apa nih? suka-suka mengate wakil rakyat aku

yb4all berkata...

Saudara Isham

Cepat pula penafian Syed atas perkara sekecil begini? Sudah banyak isu besar yang sepatutnya mendapat perhatian utama, tetapi tidak mampu dilakukan olehnya.

Teresa berhak untuk cakap kerana beliau mengalami. Tetapi Syed, seorang menteri, boleh memilih untuk berdiam diri.

Jelas di sini bahawa senarai keutamaan bagi Syed sudah berkecamuk, dan minda sebegini jugalah yang kelihatan dipunyai oleh mereka kesemuanya.

Adakah makan dua biji telor itu menjejaskan keselamatan negara?

terima kasih.

kutucyber berkata...

Syed Botak,

Ambik Order, makan le bunkus le papier…..minuman le leau de pili le toilet… kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tok Arab ni memang bahlul. Dia jadi menteri datang buat lawatan kat kem ke, mana mana dia melawat dapat makan free dan ikut selera dia pulak kalau tidak kena la.... Lain kali nak makan free cuba la masuk tahanan macam si Teresa tu dan baru cakap ikut piawan ke atau tidak. Kalau aku dapat tok arab ngok ni tahu lah aku kerjakan dia.

shahrizalisme berkata...

Bonsoir Monsieur Hisham,

Takkan 'le bunkus le papier' dan 'le leau de pili le toilet' je?

Mana 'une biere,jus d'orange,quiche dan baguette'? ha ha

Au revoir!

Tanpa Nama berkata...

Woit Botak bahlol,
Ko memang mimpi la bila bercakap. Lu pi cek tengok, usahkan Universiti Kamunting...lu pi PLKN, kem-kem askar, pusat latihan polis etc....kalau la ikut piawaian....ko boleh kencing kepala aku. Aku nak kasi tuition kat mu...ukuran ikam kembong tidak kurang 15cm, dikira dari pangkal ekor ke insang, gula 165 gram, beras 180 gm, ini kira sekali makan. pi test tengok la...aku kasi rate standard kerajaan malaysia, ikut konvensyen geneva.
Botak lu memang cakap macam orang tak mengaji.

Navy pencen

Tanpa Nama berkata...

Broo Hisham...

Nie nyonya KOK..apa sat dia manyak komplaint loh...apa beza makanan anjing, babi, kucing...??? Makan tatak mati looo...

Mau dodok lokap mau 1st class ke??macam hotel bukit bintang ke...ada massage..??Aiya ..

Last Mohican

tiub keretapi berkata...

Dah nama makanan dalam tahanan, takkan nak makan macam dekat hotel 5 star. Mesti la tak sedap, kalau tak ramai laa orang susah2 sket tu, saja cari pasal nak bagi kena tangkap sebab dapat layanan hebat. Tapi jangan lebih2 la, takkan sampai tahap makanan anjing kot.