Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 September 2008

PEMECAH BERITA - ANWAR, HADI DAN LIM MINTA PARLIMEN BERSIDAN

Tiga pemimpin Pakatan Rakyat – Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang telah menulis surat kepada Perdana Menteri untuk meminta diadakan satu sidang tergempar parlimen tidak lewat dari 23 September ini.

Agenda yang akan dibincangkan ialah – undi tidak percaya kepada pimpinan Abdullah Badawi.

Permintaan sidang tergempar parlimen ini sedia wujud dalam Perlembagaan Negara.

Dalam persidangan parlimen ini pemimpin Pakatan Rakyat akan memberikan nama-nama ahli parlimen Barisan Nasional yang tidak lagi memiliki keyakinan terhadap pimpinan Abdullah Badawi

17 ulasan:

awangnoi berkata...

anwar,jgn cakap saja..buktikan secepat mungkin

wrdboom berkata...

saya sokong, satu undi untuk pakatan rakyat.

Jinggo berkata...

Oi AwangNoi!


Sabar la

Kau ingat senang ke nak buktikan?

Kalau bagi senarai nama, habis lah UMNO akan kecam MP-MP tu!

Ini kena dilakukan dengan sensitif dan perlahan dan dengan hati hati

Kau ingat 50 tahun diorang mentadbir, semua golongan yang manfaat dari Barisan akan lepaskan kuasa dengan senang saja ker?

Diorang akan buat huru hara dan cuba menghentikan peralihan kuasa dengan apa cara saja

SEBAB ITULAH Anwar harus berhati hati dan beliau memang sedang berhati hati

Faham?

Tanpa Nama berkata...

DSAI dah buktikan kebanyakkan omongan nyer betui.......

kita kena percaya dan setia.....

paklah punya cakap yang susah nak percaya...... cuba fikirkan sendiri.... paklah suka cakap tak serupa bikin....

nan berkata...

amende la bahalolnya awangnoi...tu anwar nak buktikan la tu...dia dah minta jumpa Paklah, Paklah takde telor nak jumpa...ni skrg nak minta Paklah panggil Parlimen bersidang ni sebab nak buktikan la..

Farouk berkata...

Anwar saja nak buat gempak je.. Takpelah, kita tengok nanti, jika Pak Lah buat sidang tergempar Parlimen pada 23 September, adakah Anwar akan dedahkan senarai tersebut. Jangan nak mempersendakan rakyat yang dah bosan menunggu...

megat dewa berkata...

Woi awangnoi, kalau tak pandai politik lebih baik dok diam. Ini strategi politik la, mana boleh bagitau awal2. Kena jaga jugak impilikasi terhadap MP2 tu. Lain laa kalau Dolah bagi jaminan tak kenakan apa2 tindakan ke atas mereka. Kita nak peralihan kuasa secara teratur dan selamat. Ada paham !?

Tanpa Nama berkata...

hai yah, saya galantee lu, lah litu bolowi pampers man, tentu cakap hah lia talah telima litu sulat lah, posman talah malilah, sulat hilanglah, anjing makanlah , galaaaanteeeee dia cakap dia taktau. hai yah balawi lu lidoh telalu manyak lah, bankitlah, buat kelja.... hai yah tiu niamah.....gua punya share semua sulah jatu hoh, panyak susah lo, sekalang cakap itu mongolia jadi itu pinance minister , wah low, lagi takut ho, nanti dia makan lagi kuat ho. cepat cepat, ' ah soh panggil bloker cepat, panggill dia juall semua share. najis mali jual cepat'.......

Tanpa Nama berkata...

patut nya dah selesai kalau Pak Lah setuju nak jumpa. jadi kena tunggu lah pada 23 September ni, itu pun kalau Pak Lah berani. Rasa nya bukan Anwar yang gila, tapi kalau Pak Lah tak berani jadi rasa nya...dia kot gila. ya lah gila kan ada macam macam.

cyl berkata...

Pak Lah ada telur ke ? Lu Jantan Gua Jantan , kita Settle kat Parlimen.

kulupSakah berkata...

mana lobang lagi paklah nk lari

Farid Abu Talib berkata...

paklah jgn cakap saja, panggilah parlimen bersidang secepat mgkin kalau berani. kahkahkah

IP80 berkata...

Meminta kepada Abdolla Badwi,agar di adakan Persidangan Parlimen:

"Agenda yang akan dibincangkan ialah – undi tidak percaya kepada pimpinan Abdullah Badawi".

Bunyi nya macam Pelik,tetapi Benar.

Mau ke die?.

Tanpa Nama berkata...

kalau dah bosan, jangan dok tunggu.. perjuangan dan perhitungan nie perlukan kesabaran. Taapi, kesabaran yg tepat dan bertempat lar..
puluh2 tahun boleh tggu, takkan 5 hari tak boleh. Sama2 usaha lar...
Bagi yg nak perubahan lar. Atau nak kekal petrol rm2.55/liter !!

Reformasi..

bon bin jol berkata...

aku tak mahu cerita yg lain2, yang aku nak tanya kenapa tak turunkan harga minyak?,kan harga minyak dah turun bawah USD100. jgnlah cekik darah rakyat.
tak ada fikir ke janji kpd rakyat pasal minyak? allo paklah minyak sekarang dah turun apasal buat tak peduli je...
aku hangat hati cara paklah tadbir langsung tak kesah kat rakyat,rasa aku nak luku jer paler dia yg bebal tu.

Tanpa Nama berkata...

ha... ha... anwar buat lawak lagi.

mari kita lihat siapa yang kena.

Anwar mimpi di siang hari...eh ini reve..... saikologi kot..

Rakyat Malysia "jangan dengar guruh di langit air tempayan di curahkan", "Burung terbang dipipiskan lada".

Anwar mimpi.....zzzzzzzzz

Tanpa Nama berkata...

eh....mcm mana anwar pujuk ahli2 BN tue ek agaknya?..

pancing pakai duit ke?

tue bukan rasuah ke?..

anwar nie betul ke tidak?