Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 September 2008

BERITA EKONOMI

Harga bahan bakar petrolium telah turun di bawah 100 dolar satu tong.

Ekonomi dunia semakin tidak menentu. Bursa saham jika diambil sebagai penunjuk semakin merundum.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi kat US dah runtung. Syarikat syarikat gergasi berbaris menunggu Bush selamatkan diorang. Lehmans dah bankrap. Merill Lynch dah dijual pada Barclays. Tak lamo lagi, tempias kat KL pulak. Ikat perut kuat kuat. Buatler cam Abang Isham cakap. Tunggu kat Bangsar lepas pukul 7. Tolong kemas dan basuh pinggang mangkuk, makan percuma. hehehe

Tanpa Nama berkata...

Harga Pasaran dunia dah turun...Tp pak mentari kata duit kita kecil berbanding dolar...so, harga patrol kat cini tak turun ler bro...Cian kita semua...Masa naik dulu tak citer pun pasal duit kecik...Huk huk huk huk...

zaini76

faridshah berkata...

Harga minyak pasaran dunia menurun, ringgit jugak menurun.
Maka harga bahan api di Malaysia belum dapat diturunkan..kata Pak Menteri. Tok Lah kata, 'tunggulah lain kali'. Itu pun kalau dia ada lagi..!

Salam perjuangan..
Harapan Baru Untuk Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

bila minyak nak turun???

janji lepas raya??

bon bin jol berkata...

1 barrel (tong) = 159 liter
1 USD = RM 3.45 (semasa)

Harga minyak dulu = USD145 x 3.3 (masa naik) / 159 liter = RM3 – (Subsidi) RM0.30 = RM2.70

Harga Minyak Semasa = USD92.7 per tong
Nak senang kira = USD93 x 3.45 (Rate semasa) / 159 liter = RM2 – RM0.30 (Subsidi) = RM1.70

Kita bayar = RM2.55/liter
Harga tanpa subsidi = RM2.00/liter

Kerajaan dah tipu kita = RM0.55 per liter.

asrumi berkata...

so....tunggu apa lagiii, turun lee harga petrol tooo!!

rakyat dah tak tahan tanggungnya...

tengok pakcik2 kat kampung ramai simpan motosikal dan naik basikal...
tengok nelayan2 kat kampung2, tak dapat ke laut akibat diesel terlampau mahal,
tengok kerani2 kerja kat bandar terpaksa berasak-asak naik komuter ......

turun lee harga minyak toooo..kesian tengok rakyat...aku pun sama lee, seksa isi minyak kereta..

unta-unta berkata...

cuma tak berapa adil lah kalau harga petrol turun tapi rebet petrol tak turun!!