Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 26 Oktober 2008

BERITA BAHAYA !!! – RAKYAT PERLU AWAS !! DR. MADEY SYOR KERAJAAN TUBUH KUMPULAN PEMIKIR - b.hairan

LANGKAWI: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, semalam mencadangkan kepada kerajaan supaya menubuhkan kumpulan pemikir dan pemantau bagi mencari kaedah menyelamat negara daripada menghadapi krisis ekonomi dunia sekarang.

Beliau berkata, kumpulan pemikir itu seharusnya disertai pakar ekonomi dan berbincang serta mengumpul data memberi cadangan penyelesaian kepada kerajaan.

“Kita jangan menganggapkan kesan krisis itu tidak akan melanda negara ini sedangkan banyak negara di dunia terbabit,” katanya pada sidang media selepas memberi ucaptama Persidangan Perkhidmatan Awam di sini.

kah kah kah…. munkee kitol ini nak memerintah lagi…. mat mongol sedang jadi boneka….kah kah kah…. ini rancangan agar munkee kintol untuk jadi pakar rujuk? … bukan pakar rujuk…… munkee ni nak semua kena rujuk pada dia ….. kah kah kah…. panaslaa bontot mat mongol…

kah kah kah…munkee kitol nak pastikan firaun kecil akan jadi mahafiraun…. kah kah kah

tak perlu ada kang kong untuk memikir – minta kang kong dari sintok jawab 3 TEKA TEKI ini dulu.... kalau dapat jawab ekonomi kita akan selamat :

1 – siapa rompak duit KWSP tahun 1997 dulu untuk selamat kan syarikat kapal MISC Mirzan?..... kah kah kah…. Mirzan ni anak siapa?

2 – cuba tanya 2008 ini siapa rompak duit KWSP nak selamat kan bank CIMB? ….. kah kah kah….. CIMB ni siapa di belakangnya … kah kah kah

3 – berapa kilo berat kasut bik mama ?....kah kah kah



13 ulasan:

fikiranlicin berkata...

i know the answer bro... 1997- Madey punya anak...2008-bik mama punya chenta..hahahaha

Ngah berkata...

Salam abang isham,

Kitul akan mengumpul semua lanun,perompak,penyamun,
penyangak,polong-polong,
perogol,pembunuh...
memikirkan bagaimana untuk merompak harta rakyat.
Madey lupa,rakyat bergerak untuk menghumbankan dia ke sg.buloh.

Pyanhabib berkata...

ada teka-teki?
kahkahkah! KAHKAHKAH!

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

aberamly.wordpress.com

ramlyotai.blogspot.com

awanggedeber.blogspot.com

salam

Tanpa Nama berkata...

Mari kita tentukan Bik Mama berenang di sungai pahang samada boleh sampai ke Mongol dalam masa lima bulan.
Kita ramai ramai buat sambutan besaran setibanya Bik Mama ke MOngol.Disana kita bolih timbang Bik Mama, brither lu jangan lupa bawak dacing barisan...gahahahahhahahahahha maka kita akan kalah perang, mati lah brother kita kalah perang sebab tak dapat nak beli couger helikopter. Mati lah kita sebab Sukhoi kat Gong Kedak pun banyak masalah tapi jangan tanya General Udara sebab their terus blurrrrr....kalaau nak buat keputusan tunggu pegi overseas. setidak nya pegi KUnming China kontrektor belanja. abis la brother kita kalah perang. Adoi bontot saya kena bom.......

Ayiem berkata...

Apa neh bro lu bagi soklan susah cam neh,tak de ke soklan senang skit,kang kong mana tau jawab yang susah2 cam neh.....bagi ler soklan senang biar kang kong leh jawab....

najis dowl berkata...

aduh...susah nyer soalan BRO....tahun depan x dapat pikir lg...soalan final x susah cm ni..kui kui kui

ilovebudu berkata...

soalan notiga cun...kakaka
kura kura dalam perahu pura pura tak tahu...kakakaka

Tanpa Nama berkata...

mirzan punya syarikat dulu Konsortium Perkapalan Bhd. kalau tak kerana bapak dia dan petronas punya US$220,000,000 habis tenggelam mirzan dgn kapal2 dia sekali.

jebatderhaka berkata...

final warning letter untuk mahathir muhammad dari puak taliban malaysia....
che det hoi...!!!
masuk kali nie dah 3 kali aku comment pasai hang...
hang ada baca ke tak nie che det hoi...!!!aku dah kata org pencen mcm hang dah tak layak masuk campur hal ehwal negara...duduk la umah jaga cucu hang xpun pi tolong kedai roti anak hang kat pavillion, kl tu...hang jadi chief cashier kat sana...cashier kat sana lembab nak mampos....hang bile org cakap hang org tua angkat najis hang tarik muka...hang merajuk...hang kuar umno...

nujum pak belalang berkata...

1 banyak banyak
ertinya - beruk UMNO yang dok tepuk tangan dan dakwa pemimpin mereka maksum serta dapat membela nasib melayu.

2 sikit-sikit
ertinya - dalam ramai2 bertepuk tangan tu, hanya sedikit saja yang jadi kaya dgn dasar pro melayu tu.

3. kadang-kadang
ertinya - adalah sedikit sebanyak ikan bilis kena tangkap buat rasuah takpun marhaen sebab curi seluar jin.

4. jarang-jarang
ertinya - jarang2 kita dengar pemimpin atasan UMNO bersalah dan ditangkap rasuah.

seburuk2 amerika pun presiden dia punggah juga kena latu dengan rakyat dan undang2.

sadiq segaraga berkata...

rakyat bukan tak tau pimpinan UMNO perasuah - dari sebesar2 pimpinan sampai serendah2 mereka berjangkit kepada pegawai kerajaan.

tapi kau tau apa UMNO jawab?

"jika kau panggil lain penyamun, seluruh persatuan penyamun akan mengambil tindakan!"

tampa nama berkata...

Dengan dia ni, semua benda dia nak kawal. Semua benda pun kalau boleh dia sendiri nak arahkan buat. Kalau macam tu kita tak payah ada PM lah lagi senang.