Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 Oktober 2008

BERSATULAH, KENAPA PERLU BERKELAHI ? – U.malayau

APAKAH kesannya jika Malaysia yang terdiri daripada masyarakat berbilang kaum tidak bersatu padu? Mungkinkah negara ini dapat mencapai kemerdekaan dan seterusnya kemajuan seperti dinikmati sekarang?

Bayangkan kesannya terhadap sistem politik, ekonomi dan sosial negara jika masyarakat berpecah-belah dan negara huru-hara? Mungkinkah kita dapat meraih kecemerlangan pada masa depan jika keadaan sedemikian berlaku, dan terdapat jurang besar antara kerajaan dengan rakyat?


kah kah kah…. nak bersatu cam mana…. asik-asik kontrek kamu saje yang dapat….asik-asik projek kamu saje yang dapat…. asik-asik tender anak bini kamu yang dapat…. nak bersatu buat apa? …. asik-asik lesen teksi nazri yang dapat….asik-asik AP rafidah yang dapat…. nak bersatu buat apa…. ingat kami bodoh… ingat kami ini bodoh macam peminat mawi…. kah kah kah….ingat kami ni peminat penyanyi pop dataran merdeka ke…. ..kah kah kah…bersatu untuk apa? ..... kah kah kah…. cemerlang bukan dapat beli kasut…kah kah kah… kecermerlangan bukan dapat beli petai di chow kit….nak buat apa kecemerlangan? … bukan dapat bayar bil leterik….kah kah kah…ingat kami bodoh macam telo….kah kah kah



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat kembali abang isham,

Utusan Melayau ?
Lidah syaitan !
Koran Iblis !

terdapat jurang besar antara kerajaan dengan rakyat ?

Siapa kerajaan ?
Siapa rakyat ?


Ngah.

AmBu berkata...

selamat kembali bro isham...

Bersatu kita teguh bercerai kita kawin lagi bro isham haha... :P