Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Oktober 2008

ISMAIL HASHIM MAHU REBUT PRESIDEN – B.Hairan

KANGAR: Pelakon bangsawan dan penggiat teater di Perlis, Ismail Hashim, menawarkan diri bertanding jawatan Presiden Umno.

Dalam kenyataannya kepada media di sini, semalam, Ismail, 43, yang lebih dikenali sebagai 'Mail Bangsawan' berkata beliau menawarkan diri bertanding selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti, Mac tahun depan.

Pengerusi Tetap Pemuda Umno bahagian Arau itu berkata, hasratnya ikhlas dan yakin tindakannya turut membuka mata golongan muda yang secara tidak langsung mengembalikan minat mereka terhadap perjuangan Umno.

kah kah kah…. akhirnya muncul wira berkeris, berdastar dan bertanjak tapi tak pakai seluar dalam…..kah kah kah... inilah mamat yang selama ini kita tunggu-tunggu…. kah kah kah… lebih kacak dari mahafiraun… lebih di raja dari ghurkha ku li …. lebih jongang giginya dari raja katak…lebih sembab muka nya dari wak sembab…. kah kah kah…. lebih botak kepalanya dari munkee botak…hebat gumpalan katilnya untuk menjatuhkan bik mama… kah kah kah….lebih slim dari zana zain....kah kah kah..

satu lagi projek untuk membangunkan minda melayu…. kah kah kah…

kesian tengok parti united malays national organisation ni…. dah jadi bahan lawak bangsawan…..kah kah kah



15 ulasan:

ilovebudu berkata...

inilah yg dinanatikan ..bisanyer kalau game bola 'underdog'takleh dipandang remes..satu lagi team tabur duit pun tak leh dipandang remes..kakakaaka...soccer ka football?

Tanpa Nama berkata...

Apa bakat atau ketrampilan ismail hashim? Pak Lah tiada bakat lansung untuk mentadbir negara, dah ada 5 bulan lagi baru nak buat'reformasi' kononnya. Cet Det pula lontar banyak gagasan hebat tapi negara tiada seri dari pembangunannya. Pada Cet Det ada Formula One, Putrajaya, Lebuh Raya,Proton itulah pembangunan. Melalui 'iron rule'nya rakyat jatuh bodoh dia saja yang tahu mengurus negara.Habis bakal calon pemimpin telah dibunuhnya. Najib pula kita tak tahu apa visinya melainkan dapat arahan nanti dari Cet Det menghidupkan semula projek jampatan senget di JB.Mau tak mau terpaksa try PR.UMNO sudah ketandusan pemimpin.
Apo nak dikato.

Tanpa Nama berkata...

Salam abang isham,
Saya cuba bayangkan ketika abang isham menaip artikel ini.
Masam mukakah?
Senyum simpulkah?
Ataukah bak kata hafiz nak terbera*?
Ataukah menguling-gulingkan badan ketawa?

Saya cadang nak ambil cuti sekerat hari,tak boleh tahan.............
K...........k.......kah,kah,kah...


Ngah.

KacangHijau berkata...

Wah, makin ramai yang tawar diri nak tanding untuk jawatan President UMNO. Semua bagi alasan mereka layak nak pegang jawatan tersebut...
Cuba la cermin dulu diri ye.

pemikir lapuk berkata...

bro isham....cerita united malays national organisation..kalau dibuat pilem best ni...memang lawak gila...bro boleh wt skrip skrg...tentu kerajaan baru luluskan pilem ni nti

pancaroba berkata...

mereka yang tidak disangka-sangka pulak yang menawarkan diri untuk jawatan presiden.perghh!!!.gile kentang!

ingat jawatan presiden tu macam jawatan biasa-biasa je.besar tanggungjawab tu.kalau baru setakat jadi ketua bahagian rasanya tak perlulah naik hingga ke Presiden.naiklah selangkah demi selangkah.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

tak cukup 58 pencalunan... buat penat saja. baik pi tolong shidan tanding naib lagi logik.

umno ok... tapi pelakunnya tak ada skrip... lantak aje.. jangan gelak kat umno... gelak kat pelakun dia

Edyes berkata...

bang isham, ada berita HOT HOT!! punya.

Shahrukh Khan dapat DATUK melaka !!

Anti Pengecut berkata...

Elleh si pengecut ni. Pandai ngata orang.

Awak tu lari k eengland.

Konon jalan2 di jalan tunku abd rahman.

kalau takut, jgn cakap byk la.

Izwan berkata...

Menanti hari keramat

menentang pemerintah bangsat

tiada yg dpt membunuh semangat

membara dijiwa rakyat....

Tanpa Nama berkata...

Betul Anti Pengecut,

Tukar Tiub ni pandai mengata orang, tapi bila takut, lari datang England. Tak dak teloq kot... takut masa kena tukaq baju memang betol tak dak teloq.

Kah kah kah

Edyes berkata...

ai... macam orang yang sama jer nembak abg isham kita nie...

macam lah orang tak tau. bingai

enche treq berkata...

baru la ad org seni jd pm..
kot2 la bleh mningkatkn mutu anak2 seni kita...

Tanpa Nama berkata...

Salah ke klu lari sbb nak kena i.s.a?org yg pakai akta tu yg pengecut.hang reti pakai akai ka? dak kot.2 yg dok tembak x baca postinh.mmg stok hampas kelapa

cucupakkasim berkata...

memang patut mamat ni calunkan diri sendiri,sebab ini umno pun sudah jadi tempat buat teater daa..
kah..kah..kah..