Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Oktober 2008

MAMPU KUKUHKAN UMNO – MAHATHIR – U.malayau

PUTRAJAYA 8 Okt. - Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan keputusan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti Mac tahun depan mampu mengukuhkan kembali kekuatan UMNO.

Mengenai apakah yang perlu dilakukan oleh Abdullah sekarang, Dr. Mahathir berkata, Abdullah perlu membiarkan Najib melaksanakan peranannya dan beliau berharap Perdana Menteri tidak terlalu mencampuri tugas timbalannya itu.

''Ini kerana jika Najib dilihat terlalu mengikut atau mengambil nasihat Abdullah, saya percaya Najib akan kehilangan sokongan," katanya.

kah kah kah…. inilah dia malaun yang menjatuhkan dolah…..inilah dia malaon yang 22 tahun berusaha nak naikkan anaknya…. Jadikan anaknya kaya raya….kah kah kah

tengok nasihat dia pada mat najib ….. jangan ikut ambil nasihat dolah… kah kah kah…. ertinya ambil nasihat dia…. berap tahun lagilaaa kita ni nak di bawah madey… letih dengan kitul ni…. kah kah kah



8 ulasan:

cucupakkasim berkata...

madey ni pun cakap pusing-pusing daaa..,itu hari cakap najib tak layak jadi PM hari ni sudah tukar pulak..

Tanpa Nama berkata...

Hantu Raya ni datang balik dah.
Dia dah sedut semua harta rakyat dan ternak banyak puaka-puaka yang menghisap darah rakyat.
Hantu raya ni nak rasuk dalam banyak tubuh selepas melepaskan anak-anaknya di Putrajaya.
habislah rakyat Malaysia bila hantu raya ni meracau kembali.

FatimahIbrahim berkata...

Nak cakap Pak Lah je flip-flop tapi yang lain buat yang sama juga.
Tun M ni pun bukan nya boleh pakai sangat. Dasarnya, semua ada kelemahan dan kebaikan masing-masing.
Kalau nak duduk dibawah Tun sahaja, sampai bila kita nak maju? Keluar dari kepompong dan menghadapi kenyataan?

Farouk berkata...

Wah! Mahathir dah mula nak masuk campur dah.. Beliau memang suka Pak Lah undur diri. Sekarang ni beliau dan mula beri 'nasihat' kepada Najib supaya jalankan tugas tanpa ikut sangat nasihat Pak Lah.. Belum pun sampai Mac 2009, beliau dah mula pandai-pandai bagi nasihat kat Najib.. Beliau kena ingat, Pak Lah masih lagi Presiden UMNO dan PM sehingga Mac 2009. Ini bermakna Mahathir tidak ada hak untuk campur tangan.. Duduk rumah diam-diam sudah la...

mosa berkata...

Pak Lah bersara, apakah Najib mampu mengukuhkan kembali kekuatan UMNO..? Sedangkan dalam UMNO banyak anai-anai...? Dari peringkat bawah hingga peringkat tertinggi "ahlinya hidup dalam rasuah mati kerana rasuah"..?

Apakah dengan kemasukan semuala Tun Dr. Mahathir kedalam UMNO boleh memulihkan parti yang hampir karam.

Atau menjadi tikus baiki labu, tikus kenyang labu jahanam...?

GUA TAK TAU - Dari Jalan Bangsat (Bangsar ma) berkata...

Dah nampak dah, dah lama dah, lepaih ni ramai la kawan-kawan mata sepet akan selonok punya, itu malayu manyak boloh, talak tau punya, ini pm balu mesti kasi kita manyak ong, itu pm lama dia kasi anak minantu wang, tapi taon depan kita dapat pm baru, dont woli, ini pm balu arr boleh kasi manyak kontlek punya, memang la kilajaan kasi kontlek sama malayu, tapi malayu mana ada wang mau bikin plojek maaa, meleka akan akan kasi kita subcon ma, he he he he wa memang suka sama ameno, ameno bawa kemakmulan sama semua olang, kita pandai bisnis maaa, lu olang kasi kita bisnis, lu olang kilija sama kita, sama-sama dapat wang ma, tapi wa makan daging lu minum kuah cukup maaa, sebab wa ada wang, lu ada malayu ada paper kontlek...kita kongsi JV 50-50, lu punya income tex lu bayar ma, sebab itu kontlek nama lu,,,, he he he malayu manyak bagus pandai oooo

DATO BAYAR berkata...

Kita perlu perkukuhkan AMENO sebab kerana AMENO lah yang memberikan kita hidup di dunia ini (bunyi macam syirik saja).

Tanpa AMENO kita tak kan maju seperti ini (bunyi macam tak percaya tuhan je)

Ingatlah AMENO yang menuntut kemerdekaan melalui Tunku Ab. Rahman (Tapi Tunku akhirnya mati sebagai pembangkang)

DATO RAMAL dari Kg. Sg. Ramal Kajang berkata...

Lu orang ingat ini macam punya cerita itu PRU 13 AMENO buleh menang ka, saya ingat arrr, PRU 13 itu sabah akan jatuh kepada PR.

Lagi satu negeri terengganu akan jatuh semula, sebab rakyat sudah nampak kes perebutan menteri besar,

he he he he he jadi untuk PRU 13 NANTI ada beberapa negeri akan dikuasai pembangkang, antaranya :
1. PERLIS
2. KEDAH
3. PERAK
4. SELANGOR
5. KELANTAN
6. PENANG
7. TERENGGANU
8. SABAH
10. wilayah PERSEKUTUAN KL

Manakala negeri yang masih dikuasai BN ialah :
1. NEGERI SEMBILAN
2. MELAKA
3. JOHOR
4. PAHANG
5. SARAWAK

jadi automatik PR akan menang dengan ramalan 182 kerusi parlimen mengalahkan bn mendapat 40 kerusi parlimen.

Pada masa itu kerajaan PAKATAN RAKYAT akan mengumumkan menteri kabinetnya iaitu :

PERDANA MENTERI : DS. ANWAR IBRAHIM
TIMB. PM : DATO HUSAM MUSA
MEN. KEWANGAN : DATO KAMARUDIN
JAAFAR
MEN. KEHAKIMAN : R.SIVARASA
MEN. DLM NEGRI : DATO ZAID
IBRAHIM
MEN. PELAJARAN : Ust Nasharudin
Mat Isa
MEN.BELIA SUKAN :AZMIN ALI
MENTERI PERTAHANAN : Datuk Zahrain
Hashim
MENT. PERTANIAN :Ambrose Labang
Jamba
MENT. SAINS INOVASI : Dr. Hj.
Dzulkefly Ahmad
PENGAJIAN TINGGI : Saifuddin
Nasution Ismail
PERLADANGAN / KOMODITI : JEFFREY
KITINGAN
MENT. PENGANGKUTAN : Hj. Khalid
Abd Samad
MENT. PERDAGANGAN ANTARABANGSA :
Dr Michael Jeyakumar Devaraj
MENT. ALAM SEKITAR : TERESA KOK
MENT. KEBAJIKAN : DR. LO' LO'
GHAZALI
MENT. JPM (AGAMA): TAIB AZAMUDDIN
MENT. AIR TENAGA KOMUNIKASI :
Wee Choo Keong
MENT. KEBAJIKAN : Dr. Mariah
Mahmud
MENT. PEM. USAHAWAN : Tan Sri
Abdul Khalid Ibrahim
MENT. PENERANGAN : Salahuddin Ayub