Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Oktober 2008

TIDAK TEPAT PADA MASANYA -melayau

KUALA LUMPUR 29 Okt. - Biro Ekonomi Pergerakan Pemuda UMNO menyifatkan desakan MCA untuk memansuhkan pemilikan 30 peratus ekuiti bumiputera dalam syarikat senaraian awam sebagai cadangan yang tidak tepat pada masanya.

Pengerusinya, Datuk Reezal Merican Naina Merican menegaskan, tidak wujud keperluan yang sangat mendesak agar perkara-perkara asas seperti itu dibincangkan dalam waktu terdekat.

kah kah kah…. mestilah tak tepat pada masanya…. munkee ni baru jadi penyamun kecil…. kah kah kah… munkee ni nak masa lebih lama keran nak rembat duit KWSP…kah kah kah…

pelik nama munkee ni…. tak macam nama melayu…. tak macam nama bumiputera…. mamak kot…. kah kah kah….MAMAK ? …. mamak lah yang selalu buat kacau…. bukan melayu pun…. suka api-api melayu lawan cina… ini perangai KITUL dalam SEJARAH MELAYU…. cisss…. mamak kamu menyamar naik tongkang datang ke tanah melayu…. Menyamar nak jadi melayu ….kah kah kah…….



13 ulasan:

cucupakkasim berkata...

pemimpin-pemimpin united malays national organisation semuanya PENCURI,mencuri hak-hak kami sejak 51 tahun lalu..Hidup Sosialisma..!!

Tanpa Nama berkata...

memang mamak bermaharajalela dalam tampuk kepimpinan atas dalam UMNO.Mereka ni kalau pilih kawan kerja, geng-geng itu juga.Little India.Walaupun kelulusan dan IQ tak seberapa.Apatah lagi EQ!Jangan fikir jati diri mereka melayu.Jati diri mereka ialah anak mami.Semuanya survival of 'the' race.Baik Cina, Melayu, mamak, mami, India, Mindia.

Apa komen saudara tentang istilah "Bangsa Malaysia" ni? Rakyat Malaysia, mungkin.Bangsa Malaysia? Apa kata sainstis? Ada ke tidak bangsa ini, biologically speaking? Gene nya macam mana?

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak silap Mamak ni lah leader GPMS. Bukan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung tapi pelajar Mamak Semenanjung kahkahkah.....kitul,kitul....

Tok Moh berkata...

Kah..kah.. Woii Mamak hitam..gemuk.. balik la..woi..
Bodoh punya penyokong gerombolan United Malay Nation Organisation..mamak hitam ni yang bukan melayu tulen pun korang sokong... Bodoh tahap tenuk, babi jokot betui la..

Woi..mamak bukan melayu la...
kah..kah...kah..bodoh nya melayu AMENO BE END... Natang..Babass..
Balik makan sireh la...Pthuii...

Tun Mamak berkata...

eh eh eh betul tu.. daripada zaman sultan melaka lagi. mamak yang buat hal,... kalau zaman tun mutahir buat hal, pastu potugis ambik melaka. pastu mai plak tun mahathir, la ni si merican pulak... ish ish ish

i hate the hate berkata...

is this "30% equity" raised by Liow because they wanted to gain back support and trust from the chinese community?.

what we really need is for someone to clarify where have all the 30 equities have gone to and does really the Malays and bumiputras(1st,2nd and 3dr class) benefits from it?.

Jon berkata...

Itulah, pelajar2 Melayu di GPMS ditipu bertahun2 kerana mereka dipimpin oleh MAMAK yang menyamar Melayu...aku phuuuiiieeee setan tu

enche treq berkata...

hak3...
mlu2..-sy pn mamak jgk..-tp mak sy jawa..
tp bla tgok mka mmg mamak la..
sy pn dpt mlyu..
penin2..

malu sy ngan prangai mamak2 neh..

Tanpa Nama berkata...

Wei isham, ko x yah la nak cakap pasal bangsa. Ko tu pn belum tentu melayu, ntah dari benua mane nenek moyang ko lahir. Yg ptg skang barua2 UMNO nie kene jatuh abis2. K'jaan baru kene tubuh. Baru agama islam jd teraju utama. Mase tu da xyah sibuk pasal bangsa ngok....

Tanpa Nama berkata...

ya betul tu...macam merican tu sah bukan melayu. Naina pun bukan nama Melayu. Dia ni sah mamak pekat menyamar melayu. suku sakat mamak nor yaakob jugak. Entah entah ada tali persaudaraan dengan nor mohamad yaakob tak. satu clan dengan azeez abdull raheem. tongkang jugak depa ni.
Zul Old Free

apa nama berkata...

merican memang bukan nama melayu. macam juga nama hang. apa hisham itu nama melayu? kahkahkah. nama arab bro.

nama melayu dah takde lagi. habis ditelan arab, yahudi, kristian. paham tak paham? nama2 yang dianggap islam itu sebenarnya nama orang di rantau asia barat - tak kira agama.

nama melayu tinggal dalam cerita2 dongeng aje.

Tanpa Nama berkata...

yang kau ni nak salahkan mamak apahal.. sedar laa skit bangsa kau tu lagi teruk... nak berjuang... perjuangkan lah islam.. jangan perjuangkan bangsa... mamak ke melayu ke cina ke tu tak penting.. yang penting islam... pemimpin melayu lagi haprak... kalau tak mamak kat malaysia ni... mmg mundur laa melayu.. kah kah kah...

Farouk berkata...

Semenjak kita merdeka, rasanya hal ini tidak pernah dibangkitkan oleh mana-mana pihak. Tak pasti sama ada kerana tak berani nak bangkit atau memang semua pihak akur dengan apa yang termaktub dalam perlembagaan.. Bagi saya, memang tidak wajar perkara ini dibangkitkan...