Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Oktober 2008

BERITA PALSU LAGI - PENDUDUK RESAH HARGA BARANG DI MELAKA TINGGI - melayau

MELAKA 29 Okt. Para pengguna di bandar ini kecewa dengan harga kebanyakan barangan di pasar raya besar di negeri ini yang masih kekal tinggi walaupun kerajaan telah menurunkan harga minyak tiga kali.

Rata-rata mereka yang ditemui Utusan Malaysia di sini berpendapat, sewajarnya pengumuman harga minyak baru perlu disusuli dengan pengurangan harga barang terutamanya keperluan harian.

Menurut mereka, ini kerana semasa harga minyak dinaikkan pada Jun lalu, ramai peniaga dan pengusaha menjadikannya sebagai alasan untuk menaikkan harga barangan tetapi tidak menurunkannya semula ketika harga minyak turun.


kah kah kah…. ini mesti berita palsu lagi…. berita ini nak burukan mat mongol…. kah kah kah….

macam mana berita ini keluar…. ini mesti fitnah dan tohmah dari blogger… kah kah kah… mat mongol dah kata : EKONOMI MALAYSIA MANTAP, TAK ADA KRISIS….kah kah kah…

siapa punya kerja ni…. siapa buat fitnah ni?.... kah kah kah…. woit ni mesti saiful yang buat cerita…. kah kah kah…. saiful marah tak dapat scholarship….. kah kah kah



6 ulasan:

cucupakkasim berkata...

pemimpin-pemimpin united malays national organisation semuanya PENCURI,mencuri hak-hak kami sejak 51 tahun yang lalu... Hidup Sosialisma..!!

Tok Moh berkata...

Kah..kah..kah..
Aku tak percaya..aku tak percaya..semua ini adalah
tomahan..makcik semah...

Malaysia Maju woi..,
Ekonomi Mantap, stabil..
Bik Mama pun gemuk gedempol lagi..
Ali Ketam hero..Bravo..

Minyak Malaysia paling murah didunia..Toll kat malaysia paling murah jika dibandingkan dengan negara lain..

Kah..kah..kah..
Woi UMNO pembela KETUANAN MELAYU LA..Kah..kah...
Wak Monggol
Pemimpin suci..
Pemimpin Agong..
UMNO..Parti Para Wali-Wali..

Jon berkata...

kah kah kah...lawak giler komen abg...napa skrg dah kurang paparan? Mana syok kalau sehari cuma 3,4 article yg dikomen....

FatimahIbrahim berkata...

Jangan la sesuka hati nak menyebarkan berita yang belum tentu pasti. Kesian penduduk kat Melaka. Mau terbeliak mata mereka membaca.

jebatderhaka berkata...

kenapa org melaka gundah gelisah...
di khabarkan barang di melaka tinggi...
di khabarkan banjir semakin menjadi jadi...
di khabarkan maksiat subuh bagaikan cendawan tumbuh di waktu pagi...
di khabarkan melaka raya ramai anak melayu jadi kaki joli...
yang betina masuk disko tak pakai coli....
yang jantan batang keras makin hari makin ranggi...

muda mudi steady- steady
skali pandang mcm mat saleh hippies..
jack daniel, chivas, bacardi coke, long island tea jadi minuman rasmi..
masuk disko mcm kambing makan kari..
jangan di jeling awek sebelah silap haribulan kena tubi..
pasai depa suma ingat depa taiko, pailang, kaki ranggi..


Buat apa nak rasa resah gelisah...
melaka kan bumi bersejarah..
ada jebat dan laksamana tuah...
tak lama lagi shah rukh khan datang dapat anugerah...

wahai org melaka...
bukan kah korang yang pilih kerajaan UMNO...
tidak kah korang bangga ali rustam jadi MB bumi bersejarah kota melaka..
tapi...kenapa sekarang mau resah
gelisah...???

aduh....aduh...aduhal...
bukan kah rakyat melaka kaya raya..?
malaysia book of record kata melaka banyak pelita...
ramai pelancong masuk melaka...
so, buat apa nak pening kepala..


tulah... kata pepatah ada berkata...
terlanjak perbuatan buruk padahnya...
jadi la mcm kami di utara
hidup tak senang tapi ati riang..

korang di melaka papa cerita...???
niaga la si melayu dengan belacannye..
sambil jalan muka ketat ati berkata..
' malam nie makan cencaluk lagi la family aku'

he he he
aku la

JEBATDERHAKA AKA HARRY LALAT

Tukar Tiub berkata...

jebat derhaka -

amat suka pantun seloka -

aku senyum membaca -

very good n very sweet -

cheers