Isnin, 13 Oktober 2008

UMNO PERLU AMAL BUDAYA ILMU

JOHOR BAHRU 12 Okt. - UMNO perlu menekankan pentingnya budaya ilmu serta mengamalkan sistem nilai yang selari dengan persekitaran semasa jika mahu terus mendapat sokongan rakyat, kata Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Menurutnya, ilmu pengetahuan amat penting bagi semua ahli UMNO kerana masyarakat kini mudah mendapat maklumat daripada pelbagai sumber.

"Masyarakat sekarang mudah mendapat maklumat daripada pelbagai sumber dan tahu apa yang terjadi serta terdedah dengan berita palsu dan ini boleh mempengaruhi sikap mereka terhadap UMNO.

kah kah kah….. baru sedang nak sedar…. ilmu apa ni… ilmu bomoh …. kah kah kah… ni pasal berita palsu ni mesti nak tuduh internet dan bloooger… kalau rakyat dah ada ilmu dah lama parti ni kena tendang…. woit untuk parti ni terus relevan bukan ilmu yang diperlukan tapi taat setia pada puncuk pimpinan dan pandai cium tangan yang ada cincin besar….. kah kah kah ….

dan jangan lupa belajar ilmu dan cara mengenal muka agung walau pun dalam bilik gelap…. kenal muka agung ni yang penting…. dan ilmu niaga atas angin buat projek dan subcon kan projek….. inilah ilmu perniagaan bumiputerta…..kah kah kah



6 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Setahu saya dari rakan member yang duduk mencankung dalam umno bahawa cara mereka ni dapat untung "Perniagaan ala style umno" ialah niaga dari sub kontract dan dari sub kontract ni pulak tolak ten percent lagi !

Tak perlu belajar tinggi tinngi macam tiang lampu TNB , kata nya.
Aduh ! saya yang kena di perli pasal gi belajar economic dan bisnes .
Itu lah cara ilmu bisnes ala umno ! Malahan sub-contract third party pun boleh di niagakan.
Lebih teruk dari jadi Bapak Ayam !

Tanpa Nama berkata...

Kah...kah...kah...
Belajar Ilmu santetke.pukau, ilmu pengasih ke,.. boleh kongkek anak dara orang...
Orang AmNO BE End memang bodoh nak mampus tahap cipan, Tenuk, Tapir, kongkang,babi jokot...

Tanpa Nama berkata...

pandaila si khaled ni suruh orang lain berilmu...dia pun tak cukup ilmu...cuba tanya dia macam mana dia urus famili dia sendiri? tunggang langgang...hairan dia boleh jadi menteri pastu urus pasal pengajian tinggi pulak tu...patutla universiti di malaysia ni kian haru...banyak pelajar yang dah keluar tak cukup ilmu...NC pun ada yang ngok...

Tanpa Nama berkata...

Bagus la mereka ni sedar tentang kepentingan ilmu. Jangan jadi macam orang-orang yang bodoh sombong. Buat-buat pandai tapi sebenarnya tak tahu satu benda pun.

Unknown berkata...

hahhaa..ilmu niaga dah lama daa...

Tanpa Nama berkata...

Si Isham ni memang macam tu. Suka sangat kutuk perkara yang baik. Macamlah dia bagus sangat..Mana-mana kenyataan yang keluar dari pemimpin UMNO, semuanya dikritik, dikutuk dan diprotes habis-habisan walaupun ianya perkara yang betul dan bagus...