Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 13 Oktober 2008

PELUANG MENANG TIMBALAN PRESIDEN: MUHAMAD TAIB PASRAH

KUALA LUMPUR 11 Okt. —Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Muhammad Muhamad Taib hari ini berkata beliau pasrah mengenai peluangnya untuk menang dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan parti itu Mac tahun depan.

“Saya berserah kepada Allah, bahagian (dalam parti) dan ahli-ahli UMNO,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Majlis Mesra Aidilfitri Felcra Berhad di sini.

kah kah kah ….. mi ni spik inglish mi no pil pom ni…. nak rekrut allah pulak…. kah kah kah…. tak payah laaaa rekrut allah ni….. buatlaaa apa yang patut….. mulakanlaaa tabur-tabur muka agung…. alaah mat taison…tak kan u lupa cara u buat dulu…. buatlaaa macam tu…. baru masyuuuk…..kah kah kah. ….



4 ulasan:

Farouk berkata...

Bro Isham ni biar betul? Bila masanya Muhammad Taib kata nak rekrut Allah? Beliau kata beliau berserah kepada Allah atau pasrah je... Baguslah jika kita berserah. Memang kita digalakkan berserah atau tawakkal.. Kenapa dengan bro ni?

Joe Jambul berkata...

Betul la cakap bro Isham.

Kira Muhammad ni kononnya nak mengharapkan Allah, kira me-rekrut kuasa Allah untuk tolong dia.

Dia bukan berserah tu, dia mengharap-harap sangat nasib atau Allah akan tolong dia.

Ingat diorang politik cam Mat Taib ni "tinggalkan saja" pada nasib atau Allah? Jangan harap... memang me-rekrut tu. Fikir dengan luas skit la Farouk. Jangan terlalu 'literal' sangat atau lurus bendol sangat.

gelas kaca berkata...

sebenarnya kita faham akan maksud Taib itu.janganlah pulak kita sengaja buat-buat tak faham akan ayat itu.tak elok kita mempermainkan kata-kata sebegitu.

tak payah lah nak suruh orang lain fikir dengan luas kerana saya rasa mudah saja untuk kita faham ayat Taib itu.jangan memperbodohkan diri untuk buat-buat tidak tahu.

Johnny B. Rempit berkata...

Versi asal

Mi no spik inglis, mi no pil pom.

Setelah di alih bahasa.

I am sorry but I can't speak english and I'm afraid I forgot to fill in the immigration form.