Jumaat, 7 November 2008

BAIK PUNYA BERITA !!! ROSMAH WAJIB DISINGKIR DARI UNISEL


Pemuda Pakatan Rakyat bertegas ingin isteri timbalan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak disingkirkan daripada jawatan canselor Universiti Industri Selangor (Unisel).

Dihubungi Malaysiakini hari ini, setiausaha DAP negeri Lau Weng San berkata pemimpin Pemuda ketiga-tiga parti itu akan membangkitkan isu kedudukan Rosmah dalam pertemuan dengan barisan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat.

Dalam surat bantahan yang diserahkan kepada menteri besar semalam, mereka mendakwa Rosmah Mansor "tidak memiliki keunggulan keilmuan yang sewajibnya ada pada gedung ilmu."

Khairul Anuar, Lau dan Sallehen yang menegaskan pendirian mereka untuk menggugurkan Rosmah dijangka turut membangkitkan kedudukan ahli-ahli lembaga pengarah Unisel dalam pertemuan di Shah Alam, dijadual bermula 8.30 malam ini.


kah kah kah…. singkirkan....kah kah kah jangan tak singkir… kah kah kah…

unisel gedung ilmu bukan gedung jual jam tangan…. kah kah kah….

macam mana minah dempak ni boleh jadi canselor…. kah kah kah…..

suruh minah dempak ni pergi halau ayam kat jemuran padi…. kah kah kah…

hancur unisel… kah kah kah…. hancur gedung ilmu…. kah kah kah…

bukankah minah dempak ini menteri keduitan pertama negara malaysia?…. kah kah kah




15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selain rosmah, yg patut disingkir ialah rokma mat, makcik khir toyo jadi pendaftar unisel yang takde pengalaman langsung mengurus mana-mana universiti. dia sekarang bersultan di mata beraja dihati dan menindas penyokong PR - hancusss unisel

Tanpa Nama berkata...

langsung takde ketokohan & keintelektualan (bahasa melayu ke ni?)
ini macam punya makhluk pun bole jadi canselor ka?

Tanpa Nama berkata...

aku cadang anak pak rais nih jadi NC Unisel, sebab dia banyak idea dan ilmu...asalkan jagan ilsmu sesat sudah ler.

Tanpa Nama berkata...

haa?""tidak memiliki keunggulan keilmuan yang sewajibnya ada pada gedung ilmu".

nak mintak Rosmah disingkirkan pun biarlah dengan sebab yang munasabah dan konkrit.nak kata Rosmah takde kelayakan akademik sebenarnya Rosmah ada bachelors degree dalam Anthropology and Sociology, Universiti Malaya. kemudian dia enrolled dalam post-graduate program di Louisiana State University, USA dan graduate dalam Master of Science majoring in Sociology and Agriculture Extension.

sila rujuk pada website Unisel.

Life2110 berkata...

mereka mendakwa Rosmah Mansor "tidak memiliki keunggulan keilmuan yang sewajibnya ada pada gedung ilmu

hish...rosmah memiliki keunggulan keilmuan kissing,shiphoning money,dancing, singing..sepatutnye kena jadi canselor universiti utara malaysia sintok..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

lu memang gila la hisyam..takpe menarik..ni la new journalism..jadikan mereka bahan jenaka..sebelum jadi sejarah busuk negara..well done hisyam

Tanpa Nama berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/92620

Tanpa Nama berkata...

Wajarkah Rosmah disingkir dari UNISEL dengan alasan beliau dilantik menjadi canselor UNISEL ketika kerajaan negeri BN memerintah Selangor? Saya rasa dari segi tarf pendidikannya pun boleh tahan... Bukan nak back up Rosmah, cuma ingin kepastian dan kewajaran tindakan itu...

princess jiji berkata...

walaupun cek tak bkenan dgn isteri TPM ni tapi cek tgk kerajaan PR ni mmg mengada-ngada!dahlah depa tak menyumbang [un utk penubuhan UNISEL.Bila dah dapat perintah Selangor n UNISEL under state govt,senang-senang nak halau orang tu nak halau orang.kalaulah PR perintah Malaysia,sure semua KSU kementerian bangsa bukan Melayu!
time tu baru padan muka Melayu yang nak liberalisasi konon!
p tgk co-co besar yg owner depa bukan Melayu,ada tak GM Melayu?

3viL X eIjI berkata...

KaHkAh..buAnG jGn TaK BuAng!nYemAk je KaT UniSel Tu!KaHkAh..

Tanpa Nama berkata...

Wooooooo!!!
Memang baik punya berita la bro, wa memang melompat tinggi setinggi rambut sarang tebuan Big Momma bila dapat tau Big Momma @ Monster Of PhatAzz (Uweeekkk) nak kena tendang dari Unisel, heh heh heh

Lu tengok la bro, sampai 3 orang perwira yang mewakili rakyat marhaen kena berpadu tenaga nak tolak Monster nie kuar dari Unisel heh heh heh, Apalah jasanya Monster ni pada rakyat marhaen terbanyak?? Paling besar jasanya bershopping sakan bagai esok nak kiamat...

Aku beli rokok sekaton kat langkawi yang bebas cukai tu pon garu kepala bila aku jejak kaki ke tanah besar sebab kena henyak dengan KDRM, Tapi Monster of PhatAzz habuk pon tarak kena henyak dengan KDRM betul tak???

Boleh blah sama lu laa Monster of PhatAzz heh heh heh,aku sebagai ex Student 'Genuine Malays Varsity' pon naik muak tengok lagak galak sombong berahi ko tuh...heh heh heh Nak jadi Chancellor konon, Blahla woi blahlaa, Kalu cantik takpe gak tapi Uwekkkk... caitt... naik geli aku dibuatnya heh heh heh

Tanpa Nama berkata...

Saya tak setuju pada apa campur tangan politik dalam pentadbiran universiti atau kolej. Ahli-ahli akademik Unisel sepatutnya diberi kuasa penuh untuk melantik yang terbaik untuk mereka. Kebebasan universiti patut ditegakkan. Apakah bezanya PR dengan BN jika dua-dua pun melantik dan memecat kakitangan pentadbiran atau bukan dalam universiti?
Rosmah mungkin memang patut disingkirkan, tetapi penyingkirannya perlulah kerana penolakan oleh kakitangan akademik Unisel sendiri, bukan kerajaan Selangor. Apa yang kerajaan Selangor perlu buat adalah memastikan hak mereka yang bersuara di dalam universiti dijaga dan diperjuangkan.

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kena kekalkan psl Rosmah mansor ni nanti sbg canselor unisel akan menyampaikan ijazah kehormat kpd Dr Shaariibuu Setev !!!..

jebatderhaka berkata...

as long dia takde buat problem mcm NC UITM si misal lentik jarum mas tu aku rase ok lagi kot...

tapi mana la kita tau kot2 dari dalam senyap2 dia lancarkan perang kat kerajaan negeri...kalau ada bukti baru la boleh singkir...

ye ker?????

Tanpa Nama berkata...

http://www.psis.edu.my/index.php/perutusan-pengarah

((pengarah itu namanya Dr Arshad Kassim, diminta saudara2 semua fax-kan NOTA BANTAHAN kepada beliau di fax no 03-32136633, atau e-mail dia di alamat arbika7@gmail.com ))

Pengarah Politeknik Sabak Bernam larang Yaakob hadir program
Saidah Hairan
Fri | Nov 07, 08 | 5:25:49 pm MYT
SHAH ALAM, 7 Nov (Hrkh) - Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan Negeri Selangor, Yaakob Sapari membantah keras tindakan Kementerian Pelajaran yang melarang beliau menghadiri sebuah program keusahawan di Politeknik Sabak Bernam.

Iklan


Beliau telah menerima jemputan menghadiri program anjuran�Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) itu yang akan diadakan pada Sabtu, 8 November yang dibiayai kerajaan negeri Selangor.

Bagaimanapun, pihak penganjur telah menghubungi beliau hari ini (Jumaat) memaklumkan Pengarah Politeknik Sabak Bernam telah melarang beliau hadir ke program tersebut.

"Saya membantah sekeras-kerasnya larangan ini kerana ia bertentangan dengan prinsip demokrasi yang diamalkan di negara ini," katanya dalam satu kenyataan media.

Menurut beliau, jika itu menjadi prinsip dalam pentadbiran negara ia bermakna kerajaan negeri Selangor berhak menghalang pihak pembangkang Selangor (Umno-BN) menggunakan premis seperti dewan dan tanah lapang milik kerajaan negeri.

Surat bantahan Yaakob bertarikh 7 November itu dihantar kepada Menteri Pelajaran, Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein ke pejabatnya di Putrajaya. - lanh _

===============================