Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 14 November 2008

SISTEM PENDIDIKAN MESTI BERUBAH NAJIB - melayau

KUALA LUMPUR 13 Nov. �Institusi pengajian tinggi awam dan swasta (IPTA/S) perlu bergerak ke arah pembaharuan intelektual bagi menghadapi cabaran dunia pada masa depan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Timbalan Perdana Menteri berkata, perkara paling penting yang perlu dilakukan untuk bergerak ke arah tersebut adalah memajukan infrastruktur intelektual.


kah kah kah….intelektual?..... kah kah kah….. najib ?..... kah kah kah…. intelektual?.... kah kah kah…

mat mongol ni lulus pereksa atau tidak?..... kah kah kah…. belajar kat mana?...... apa munkee ni tahu hal intelektual….. kah kah kah…

napa tak hapuskan Akta University dn Kolej Universiti ……. kah kah kah…. cakap bergegar-gegar…. kasut penuh taik…. kah kah kah

woit…. cukuplaaaa…. jangan tipu melayu lagi… sudah 50 tipu melayu…. kah kah kah… cukuplah jangan bodohkan orang melayu….. la ni dah ramai melayu jadi bodoh…. kah kah kah




7 ulasan:

Hayati berkata...

hampeh!!,ckp cam bagus jo..politik kampus yg didalangi politik massa..bergerak dgn izin,bercakap pun dgn izin...tak bebas...takyah susah2 nak kawal IPTA/S nie..bukannyer budak Tadika Kemas/Perpaduan...pipit pon dah bosar cam budak lopeh SPM dah...

deedslampor berkata...

bodohkan melayu je la...melayu, ok...

deedslampor berkata...

btul..btull..gua saport lu...

Tanpa Nama berkata...

High time to change. We have pretty too much 'Professor Kangkung' in all the IPTAs. The atmosphere in the universities's environment is really stifling. Academics dressed like corporate figures and drive in big and some luxury cars. Check with them, do they have any writings in esteemed journals(high impact), I can bet with you the answer in a big NO. Hardly they talk about ideas as their minds are always 'jammed'. You dont hear academics discuss about serious issues and they always have the 'feel good' feeling without coming out with a single original academic book before they retire. So I am happy if Najis realises this and want to initiate the changes which some quarters have raised this issue many times, of course not in the Annual UMNO General Assembly. Imajine to 'shake' the ubiquitouis Professor Kangkungs or the Vice Chancellors?

Khun Pana aka johanssm berkata...

Apa yang akan berubah kalau ada orang seprti bik mamasan yang jadi chancellor atau cancerous dalam unibersiti.
Lain kali jangan lantik yang bukan bukan jadi " cancerous " unibersiti.

Q33NY berkata...

banyak benda kena berubah dalam sistem pendidikan negara jika kita benar-benar nak maju dalam bidang pendidikan.tetapi rasa-rasanya memerlukan budget yang tinggi juga.

cth macam Harvard University di US.bukan nak bandingkan Harvard dan Uni di Malaysia ni.tapi kenapa Harvard boleh menjadi antara Uni yang terulung didunia?salah satu sebabnya mereka adalah Uni yang terkaya didunia.bila peruntukan banyak maka banyak benda yang boleh diupgradekan.

Farouk berkata...

Dah beliau kan TPM. Apa masalhnya jika beliau berkata demikian? Betul apa...