Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 Disember 2008

BERITA GEMPAR!!!!! PENEMUAN SURUHANJAYA SIASATAN KLIP VIDEO TAK BOLEH DICABAR – Bernama



KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan bahawa penemuan Suruhanjaya Siasatan Diraja mengenai 'klip video Lingam' tidak boleh dicabar.

Hakim Datuk Abdul Kadir Musa membuat keputusan itu selepas menolak permohonan lima individu yang dikaitkan dengan salah laku dalam siasatan itu untuk menyemak semula hasil penemuan suruhanjaya itu.

Hakim Abdul Kadir berkata suruhanjaya itu bukannya membuat keputusan tetapi menyatakan penemuannya dalam satu laporan yang dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong pada 9 Mei lalu dan kemudian disampaikan kepada kerajaan, yang membuat keputusan agar laporan itu dihebahkan kepada umum mulai 20 Mei.

Panel lima anggota suruhanjaya itu mendapati klip video yang menunjukkan peguam Datuk V K Lingam sedang ercakap dengan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim, mengenai pelantikan hakim, adalah tulen.


Surahanjaya itu memperakukan agar TINDAKAN SEWAJARNYA DIKENAKAN TERHADAP ENAM INDIVIDU TERDIRI DARIPADA LINGAM, AHMAD FAIRUZ, JUTAWAN VINCENT TAN, TENGKU ADNAN, BEKAS PERDANA MENTERI TUN DR MAHATHIR MOHAMAD dan seorang lagi bekas Ketua Hakim Negara TUN MOHD EUSOFF CHIN kerana salah laku.

jeng jeng jeng….orang orang jahat telah terbukti jahat…. kah kah kah… lanun lanun yang menjarah dan merompak negara telah dibuktikan salah… kah kah kah…

woit… bila nak bawa mereka semua ini ke pengadilan?....rakyat sedang menunggu… bawalaaaa sekarang…. nak tunggu apa lagi….nak tunggu mat mongol jadi pm…. Kah kah kah…. habis semua kes letak bawah kopek bik mama…. kah kah kah…



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Potong telinga den kalu semua yang terlibat dalam kes video lingam itu khasnya Madey diadili dan didapati salah!
Sampai dimahkamah nanti Hakim bijak lagi arif akan berkata" Tiada bukti yang kukuh lagi", maka kes tu tergantung aje kerana pihak pendakwa dah tak tahu tangani kes berprofil sedemikian. Kalu kes ikan bilis lihat saja buktinya begitu KUKUH SEKALI dapat dilontarkan! Madey nanti kata 'I don't remember!" Lingam berkata pula 'It looks and sound like me but not ME! Yang 4 pekak yang lain lagi tak tahu apa lagi merapu mereka. Kitapun seronok dan benggong dengan kes pariah ini.

kucingsiam berkata...

meow~~

woit, si belit lingam nak cabar kesahihan video ke ... kesiannya jadi loyar jadi macam tu ... seakan pelacur orang politik.

vincent tan dah siap nak cabut ke hong kong ke haha

madey tak payah takut kerana dia kebal dari segi undang-undang. tapi kalau nak cabut zimbabwe yang tengah bergolak sedia terima , ataupun bersara sajalah ke ladang kuda di argentina.

yang lain tuh kesianlah dah kena pakai oleh orang politik macam tisu paper kotor pakai buang je ..haha.. hina sial.

Tok Moh berkata...

Kah..kah..kah..
Kopek Bik Mama Besar siot...
kalu kena kapla Madey terus stim..sampai mampos...kah...kah...

Air banyak..tuuu....
kah..kah...kah...
korek..korek..korek...

rozali53uk berkata...

Apa akan jadi.....ada tindakan ke nanti wayang,wayang jangan wa yang kena.....AMBIKLA TINDAKAN Somebody or everybody..!

uncle_abu berkata...

korekk mr isham.klu tggu mat najib naik jd pm,alamat slamat laa semua.serupa xyah siasat bagai...

rasa2nya,depa2 yg berenam tuh tgh ketaq lutut tuh....hahaha...

~life just like a circle,hidup umpama roda org kata...

Tanpa Nama berkata...

Tak lama lagi Hakim Mahkamah Tinggi tu akan dipecat kerana kes rasuah atau salah laku....
Biasalah tu.. sama macam kes Datuk Ramli.. dah nak pencen 1 bulan kena seret naik court sebab rasuah.. selama ni tak keluar semua tu. Bila citer pasal bos dia ada kautim dengan bapak gangster and dimasukkan dalam jel siapla lepas tu..
Kita nak tengok berapa lama orang macam ni boleh bermaharajalela..
Dan Hakim-hakim pun dok tunggu apa pertuduhan yang dia nak kena nanti.
Biasalah... tengah ada kuasa....

pemikir lapuk berkata...

aku bayangkan kalau bro isham yg diletak celah kopek bik mama...hahahaha

ainon mohd berkata...

Di dunia dapatlah mereka beli hakim, tunggu nanti Hakim di akhirat.