Rabu, 3 Disember 2008

RAIS TIDAK SETUJU PPSMI - melayau



KUALA TERENGGANU 2 Dis. - Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim hari ini tidak bersetuju dengan langkah kerajaan meneruskan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) kerana ia mendatangkan kerugian dalam usaha pembinaan negara bangsa.

Beliau berkata, dalam tempoh persekolahan peringkat rendah, asas-asas budaya bangsa harus tertanam pada diri kanak-kanak dan bukannya penekanan terhadap aspek-aspek lain.

Katanya, walaupun kanak-kanak Melayu belajar Matematik dan Sains dalam bahasa Inggeris, tetapi yang mendukacitakan, pelajaran yang sama tetap diajar dalam bahasa Mandarin di sekolah Cina.


kah kah kah… woit ayah entot entot dah berani lawan towkay… kah kah kah…

kah kah kah…. kalau nak kempen …. kah kah kah… cik gu dan cik gi dah tak ada dalam gerombolan…. kah kah kah…. konkrektor kelas F apa tahu hal pelajaran… kah kah kah…. cari kontrek bolehlaaaa…. kah kah kah…

jeng jeng jeng…. nanti bila mahafiraun menyalak semua tutup mulut…. kah kah kah…

kah kah kah…PPSMI ini projek gila mahafiraun… tunggu… tunggu …. mahafiraun akan menyalak….kah kah kah…. semua kecut teloq…. kah kah kah...



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam bro isham,

saya sebenaqnya sokong subjek sains dan matematik ni diajaq dalam bahasa inggeris sebab waktu saya buat degree dulu, pasai kami semua malay educated mmg susah sgt nak paham benda yg sama tp dlm bahasa inggeris. so, la ni dok tengok adik saya dia steady aja pasai dia perintis group PPSMI ni. Alhamdulillah la, dia dan sebahagian besaq kawan-kawan dia mmg boleh buat.

Tapi ni pandangan peribadi la.

-pisang maih-

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah..baek dia gi ajr ank dia jgn cabut lari pas dah buntingkn awek..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya PPSMI ni ada bagusnya terutamanya untuk memudahkan anak-anak kita lebih memahami Sains dan Matematik kerana banyak perkataan di dalamnya adalah bahasa Inggeris yang agak sukar diterjemahkan kepada bahasa Melayu.

Haji Kepala Lembu berkata...

FAROUK..LU LAH RAKYAT MALAYSIA PALING BODOH