Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 Disember 2008

TIGA MUNKEE 3 KEPALA LUTUT

SK DAN SJK KEKAL – NAJIB - melayau

PUTRAJAYA 2 Dis. - Kerajaan tetap berpegang kepada prinsip Penyata Razak 1956 yang memberi hak kepada semua kaum untuk mengikuti pembelajaran di sekolah kebangsaan (SK) atau sekolah jenis kebangsaan (SJK).

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, setakat ini tiada tempoh masa diberikan untuk membuat sebarang perubahan dalam sistem pendidikan negara termasuk mewujudkan sekolah satu sistem.


TERBUKA KEPADA CADANGAN - melayau


KUALA LUMPUR 2 Dis. - Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, cadangan mewujudkan hanya satu sistem pendidikan berteraskan semangat kebangsaan bagi menyatupadukan rakyat harus mengambil kira kehendak semua pihak.

Katanya, ia cadangan yang baik tetapi boleh menimbulkan polemik serta mungkin ditentang oleh sesetengah pemimpin kaum.

Menurutnya, jika sistem sekolah aliran seperti Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil (SJKC dan SJKT) dihapus, ini bermakna kaedah sekolah bantuan agama kerajaan (SBAK) juga perlu dilenyapkan.

''Bukan saya tidak setuju, tetapi perkara ini sudah dibangkitkan sejak merdeka dan ia belum selesai.

''Namun, saya terbuka kepada apa jua cadangan'' katanya.


MUKHRIZ TIDAK AKAN TARIK BALIK CADANGAN -melayau

KUALA LUMPUR 2 Dis. - Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir menegaskan, beliau tidak akan menarik balik kenyataannya berhubung cadangan agar diwujudkan hanya satu sistem pendidikan di negara ini.

''Saya tidak nampak apa yang saya cakap itu salah kerana kita menyentuh soal perpaduan. Adakah tarik balik ini bermaksud kita tidak mahu kepada perpaduan?

''Sedangkan setiap hari saya dengar dalam Dewan Rakyat ini, kita sentiasa bercakap mengenai soal perpaduan, tetapi setakat cakap saja, retorik semata-mata, tetapi tidak mahu melakukan sesuatu, saya ingat ia langsung tidak bermakna," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.


kah kah kah… 3 munkee ada 3 kepala lutut…. kah kah kah… mat mongol cakap lain… kah kah kah…. munkee lidah kontot cakap lain…. kah kah kah…. firaun kecik cakap laian…. kah kah kah… yang mana satu yang betul ni... kah kah kah

woit…. abislaaa negara…. abislaaaa sistem pendidikan negara… kah kah kah…. hancus… lebus…. kah kah kah….

kah kah kah…. macam mana nak pimpin rakyat.... tiga kepala lutut pun tak sama…. kah kah kah….

kah kah kah... ni betul betul nak tipu melayu.... nak bodohkan melayu... kah kah kah



11 ulasan:

Niel berkata...

i am extremely angry and bitter when everything in and of the nation is toyed and manipulated for certain interests,esp education.

Tanpa Nama berkata...

Bro Sham, tiga kepala lutut ini ibarat.... Roti Kering Kepal Lutut! Apa kata kita buat kopi O panas dan kita cecah kepala lutut ni dalamnya. Yummy..... sedap tu!

KIK!Kik!Kik!Kah!Kah!Kah!

anakbodohmadey berkata...

ada baca tu "The Interview with Sultan Selangor" dlm Star Press kah..?

Woit munkee anak madey....balik ke atas pokok la...masih mimpi dan berangan-2 nak jadi tarzan pulak...munkee is munkee mcm mana pandai pun tak mungkin jadi tarzan la...

Cakap tak ikut otak sebab tak ada otak...mcm bapa hang sekarang....

kalu berani...pi cabar tu percakapan Sultan Selangor la...mcm bapa hang dulu....berani cabar semua Sultan-2.....

Hang ada guts kah...? kita tengok...

Tanpa Nama berkata...

BIK MAMA
LIDAH KONTOT
MAT SEMBAB
MAT MONGGOL
MAHAFIRAUN
FIRAUN KECIL
ENTOT-ENTOT
BETOL PUNYA KELAKAR.....

ADA LAGI JARGON UNTUL DIHAFAL ?

tiUb GereK berkata...

bro,

3 munkee 6 kepala lutut bru btol...

lagi huru-hara...

kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Tukar Tiub,

Habis tu apa cadangan hang..since dengaq macam pandai sangat..kalau setakat nak kutuk orang tu..hang boleh belah la..kepala lutut konon..cermin diri la, beb..cermin diri tu..apa solution hang ada?


-oranghadiptgpauh-

SL Chan berkata...

Kah Kah Kah...macam cerita " The 3 Stooges"..Kah Kah Kah....

TiuB GeRek berkata...

to:-oranghadiptgpauh-

betoi ke hang ni org Hadi?
betoi ke hang ni org Pmtg pauh?

munkee ni kluar statment lain2, xsama kepala hang tau ke?
cemana nak memimpin mcm nie?

bro...

gerombolan tersesat nie....

Tanpa Nama berkata...

salam bro isham,

aku ada satu benda saja nak habaq mai: sudah-sudahla dok kacau rakyat jelata ni.

tak habih-habih nk ubah yg tu, nk ubah yg ni. Ni bukan apa, semua nk tunjuk pandai. yg susah budak-budak yg dok pi sekolah tu. cuba depa ni pikiaq, pasai apa ramai sgt jd mat rempit, pelacur? pasai tekanan hidup! nk sekolah pon susah, mcm2 benda baru depa nk suruh buat. buleh pecah kepala budak2 la ni.kesian aku tengok depa.

la ni bagi aku, sekolah apa pon takpa asalkan kita tanamkan semangat cintakan malaysia. united as malaysian, not as malay, or chinese or indian. i hope to see the day when other races speak on behalf of the other. truly as malaysian.

bagi aku, depa ni contoh2 org takda keja. dok saja2 kt office atau umah, pikiaq pabenda yg buleh penaik nama aku. buang masa betui!

-pisang susu-

p/s: kena tukaq nama pasai ada org pakai nama pisang mas. hehe...

isham jugak berkata...

woiii bodoh...

melayu bodoh macam kau je yang rasa kena tipu...

orang melayu lain semua rasa patut ada satu aliran sekolah je....

masa kau lari (pengecut)duduk london dulu ada kau nampak sekolah kerajaan Britain dalam aliran Cina..??? aliran tamil...?? aliran Negro..??? aliran nogori 9 kau tu..??

Terima lah kenyataan isham...
Kalau setakat mengutuk orang budak darjah 3 pun bole buat isham... tapi tu lah kebolehan kau.... kalau buat filem jadi rojak... organize majlis jadi konsert tunjuk bontot (mentang2 lah Nuar datang, nak bodek Nuar la tu)... anak haram agaknya kau nie... (kena rogol dengan cina kot... sebab tu nampak cam suka je sokong cina..)....

isham jugak berkata...

saya mintak maaf dan menarik balik komen saya diatas.

Apabila terbaca komen isham yang mengutuk keterlaluan menyebabkan saya memberikan komen seperti itu. Berkenaan dengan komen rogol saya itu diharapkan saudara isham dapat memaafkan saya.