Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Januari 2009

AMARAN OBAMA KEPADA ISTERI ROSMAH DAN MADEY


President Barack Obama dalam ucapan perlantikannya malam ini telah memberi amaran kepada pemimpin-pemimpin negara yang selalu menyalahkan Barat apabila mereka sendiri gagal mentabir negara. Obama meminta mereka melihat muka mereka dalam cermin dahulu.

Amaran ini adalah untuk pemimpin negara dunia ketiga seperti Madey.

Presiden Barack Obama juga telah mengingatkan pemimpin negara-negara didunia agar tidak menyalah gunakan kuasa dan mengamal rasuah.

Amaran seperti ini adalah untuk isteri Rosmah.

NOTA : sila lihat You Tube untuk mendengar amaran ini.




19 ulasan:

ainon mohd berkata...

Mereka takkan peduli amaran Obama.

Amaran dan hukuman oleh rakyat Malaysia pun mereka tidak peduli, padahal sudah hilang 6 negeri (termasuk Wilayah Persekutuan).

Riyaz berkata...

ni amaran pertama..bkn pada isteri rosmah @ madey jer..tp pd semua pemimpin2 arab..patutnya kasut yg dibaling kat muka bush tu singgah kat muka2 pemimpin arab...!!!

amaran obama ni bikin pak lah pening kpala...kahkahakahak...

judin berkata...

kat US ada OBAMA INAUGURATION
kite ade OH BIK MAMA INAUGURATION coming next March

oyo.....mintak simpang melekat 99!

Tanpa Nama berkata...

bro, isteri ke suami rosmah? kau khayal ke ni?

aku yakin yg kau maksudkan ialah mat mongol!

Tanpa Nama berkata...

Cantik betul apabila Chief Justice menyapa: "are u ready to take the oath?" Dengan cool saja. Suasana tampak terbuka, tak banyak protokol yang membebankan dan dibuat di lapangan terbuka dan Obama ucap tanpa teks, tak seperti pemimpin UMNO/BN meskipun sarat dengan penyeruan dan harapan. Tunggu dunia akan menilai Obama apakah boleh selesai ekonomi AS dan ubah dasar luarnya dalam tempoh 2 tahun mendatang ini?
Seronok pada bahagian yang dia berkata ' AS terdiri daripada mereka yang menganut Kristian, Islam, Hindu, Yahudi dan YANG TAK BERAGAMA...' yang tak beragamapun diiktiraf

Alias Mohd Yusof berkata...

Sebab budaya kita budaya Obangau.

Cucu Tok Selampit berkata...

Ya la Tuan Isham. Lebih baik jadi US Stooge macam tuan anda Ane Pin, satu-satunya mamak Malaysia yang jadi barua US. Kuat pengaruh penjajah ke atas tuan hamba kerana mengambil pendapat barat untuk dijadikan pegagngan.

OrangGilak berkata...

ngahahahahah

Shima berkata...

AMARAN OBAMA KEPADA ISTERI ROSMAH DAN MADEY

Bang Isham... tajuk ni betul ke?

sape 'isteri rosmah' tu?

konfuse larrrr

TQ

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama kepada tanpa nama.. ;

Tidak salah mengambil pendapat dari barat yang betul daripada mengambil pendapat dari timur yang salah.
Itulah sebab wujudnya lagu dan senikata 'BANGAU OH BANGAU'.
- Menyalahkan pihak lain akibat kelemahan/kesalahan sendiri sendiri, tanpa mau memperbaiki diri!

Tanpa Nama berkata...

DARI TANPA NAMA KEPADA CUCU TOK SELAMPIT..;

lebih baik mengambil pandangan/nasihat yang betul dari Barat daripada mengambil pandangan/nasihat yang salah dari Timur.
Itulah sebab terbitnya lagu dan lirik " BANGAU OH.. BANGAU
- menyalahkan pihak lain di atas kelemahan/kegagalan diri sendiri!!

amanlegend berkata...

Salam..

Seorang peanalisis politik berkata:

百事可乐和cocacola 同一除非资本主义的群在奥巴马后面这是关键的计划者他的联想的犹太复国主义兴趣和可能造成世界巨大的毁灭.

AlihBahasa:
Pepsi and Cocacola same only when capitalist group behind Obama this is key planner zionism of his associate interest and might result in world massive destruction.

fecto berkata...

Mahathir kena dengar nasihat dari obama tu.jangan asyik nak salahkan orang lain je.cermin dulu diri sendiri dan ukur baju pada badan sendiri.ini sikit-sikit nak kritik kalau tak kena pada cara dia.

Ignore Dr M for sake of Umno and BN

Khun Pana aka johanssm berkata...

Aiyah ramai tak faham isteri rosmah apa makna.
Yang pakai seluar ialah rosmah dan yang suka skirt ialah mat mongol.
Yang ada power untuk control ialah rosmah bukan nya mat mongol.
Tak hairan lah mat mongol jadi isteri kepada rosmah.
Simple meaning - Yang pegang telur mat mongol ialah bik mama.

TT bukannya khayal, cuma kepala kita spin tak cukup pantas untuk faham TT.

Pegawai Khalwat berkata...

Sori, komen ni off topik.
Tahniah untuk show Bilik Sulit di Penang.

only berkata...

sebelum ni Madey ada pernah macam "berpesan" kepada Obama untuk buat kerja elok-elok.sekarang ni giliran Madey plak untuk terima nasihat ikhlas dari Obama.

najib berkata...

isteri rosmah la..
najib kan takut bini...
rosmah yang control najib..
jadi najib jadi isteri kepada rosmah..

yang tu pun tak paham...

Tanpa Nama berkata...

aku rasa isam saje guna pkataan istri rosmah tu..dh dua kali dia ulang...check entri sblm ni

Tun Pepateh Pundek berkata...

Takut nanti ketua menteri melaka nak cuba2 bodek Obama ... nanti dia pulak buat anugerah mcm dia buat kat Bollywood actor Shah Rukh Khan ...

bukan buleh kira si mangkuk tu ... kira nak penaik negeri dia saja ... Melaka yg penuh dgn sejarah..... segenap apa yg dah berlaku tu ... kira dia telah jadikan sejarah ... Obama pulak dapat gelaran Datuk Obama - sejarah jugak tu ...anugerah darjah kebesaran 'sultan' Melaka (jelmaan ahli Umno).

Nanti satu dunia nanti pakat tanya ..... mana mai itu gelaran Datuk pada nama Obama? .... nanti semua orang akan tahu jawapannya ... Ooooo itu title 'knighted' by one of our smallest state name Melaka....

Wah ... how not to fancy .... Obama suddenly become Datuk Obama ... and he'll carry that title wherever he go .....