Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Januari 2009

TIGA DIDAKWA RASUAH PEMILIHAN UMNO - MalaysiaKini

Tiga orang, termasuk seorang naib ketua Umno bahagian di Perak, akan dihadapkan ke mahkamah Khamis ini atas tuduhan memberi wang rasuah ketika pemilihan Umno bahagian pada awal November lalu.

Menurut kenyataan Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya hari ini, naib ketua bahagian Umno berkenaan akan didakwa di mahkamah atas dakwaan memberi wang rasuah sebanyak RM300 kepada seseorang dalam pemilihan Umno bahagian.


kah kah kah…. kurap betul mamat gerombolan ni…. 300 ringgit sahaja…. kah kah kah…

woit… munkeee ini bikin malu kompeni aje… kah kah kah… ambil 300 ringgit… mana ada kelas…. kah kah kah

kah kah kah…. gerombolan ini cabuk… kah kah kah.. kalau 300juta ringgit …. boleh respek… kah kah kah…ini 300 ringgit?.... sebatang davidoff wan farid lagi mahal…

woit…. apa punya bahagian ini…. ciput sangat rasuahnya…. kah kah kah




13 ulasan:

Riyaz berkata...

rasuah?? kahkahakaha....gerombolan mana blh x der rasuah...demam kuning nanti..kahakahakah..lagi2 bln mac dh dekat..
ni ayat biasa org gerombolan :

"kitaorang bkn rasuah,kitaorang sedekah..."

kahkahakahkah..kpala toya dia..klu sedekah x payah bg kat org, bg kat masjid kg hulu melaka ler...

Tok Moh berkata...

Kah..kah..kah..
Bangsat punya melayu UMNO!!
300 ringgit punya rasuah pun korang kutip...memang dasar UMNO Bangsat.. Ambil la rasuah juta-juta..Pemimpin korang rasuah juta-juta tapi ahli 300rm je...

Bodoh!! Nak gi Betong layan kongkek pun tak dapat.. Woi..Harga CHIVAS sebotol pun dah berapa...? Camna nak dangdut? Nak isap tetek GRO pun tak dapat...kah..kah..
kah...

Tok Uban berkata...

cukuplah tu....dapat 'shoot' amoi dari china satu kali...

Ini bukan apa...saja nak tunjuk..konon-kononnya umno nak bersih dari rasuah...tapi...yang kena tangkap anak-anak aje...yang BAPAK RASUAH tu lepas....biasalah umno ni...banyak sandiwara...kahkahkah

jawa peranakan berkata...

RM300 je?

mungkin PERUNTUKAN RASUAH tidak termasuk dalam PAKEJ RANGSANGAN EKONOMI kot.. tu pasal la ciput je..

IndukYati berkata...

Hua Hua Hua...$300 jer....pergh...murahnyer maruah puak deme nie yob...$300 sebulan duit minyak cukup ker....apalagi...up lah tinggi,barulah kau ki kau....Hua Hua HUa..

##### berkata...

ni kira ok la ni sebab UMNO tak kecoh-kecoh pun masa 3 orang ni kena tahan.lain pulak dengan orang PR yang pernah ditahan di Perak.belum apa-apa lagi MB Perak dah kecoh dan kata mereka dianiaya dan tidak bersalah.tunggu jelah dulu siasatan dijalankan dan kemudian barulah keluar kenyataan.

azlan berkata...

anak anak ke,bapak bapak ke janji sekurang-kurangnya ada tindakan susulan dari UMNO untuk membanteras politik wang dari tak buat apa-apapun.yang kecik-kecik ni kalau tak dibanteras dari awal boleh jadi lagi besar.look at a positive angle.

Tanpa Nama berkata...

As'kum Isham.
Sorang kawan aku (orang kuat AMENO Melaka), baru je balik dari berkempen di KT. Dia bagitau aku selepas pemilihan AMENO mac ini, akan ada 2 P/Raya kecil DUN & Parlimen di Melaka utk bagi laluan Ali Ketam utk jadi TPM. Kalau betul le cerita ni, ada can le kita nak serang Melaka pulak lepas ni. Yang penting PR mesti bersatu demi mewujudkan Malaysia Baru .

- Jebat Moden

Fa-T berkata...

tayar keta kancil pun bleh beli 2stengah jeh.. RM300 pala lutut la... mana cukup
ahaha tergelak aku...

Tanpa Nama berkata...

Baru kita semua boleh tengok Datuk Shah Rukh Khan pulak pulun mai kempen sakan untuk sokong si Ali Ketam Khan ni ... kut2 bila si Ali ni naik setakah jadi TPM ... buleh dia rekomen si Bollywood actor ni dapat Tan Sri pulak ... BARU SAKAN PUNYA SAMBUTAN ....

Lama2 habih puak2 dari Bollywood beratoq berderet2 nanti mai terima macam2 anugerah datuk ka ... tansri ka .... kat Malaysia ni ...

Hang Liku Liku berkata...

Yang syok tu ... Ali Ketam ni ada pada satu perhimpunan agung umno dulu ... dia ada bagi ucapan ... sambil menyelit kesah pahlawan Melaka Hang Tuah ... kononnya Hang Tuah mempertahankan Melaka dari serangan Portugis ... tapi gagal ... jadi dimana kehandalan pahlawan Melaka? kalau gitu dimana kehebatan Hang Tuah? ... HANYA DI HURUF 'TA' SAJA KAH? ...mcm kata ahlil nujum Pak Belalang.

Yang peliknya dia ni sebagai rakyat Melaka (yg dok memerintah negeri Melaka lagi - si Ali Ketam ni sbg Ketua Menteri melaka pulak tu) pun tak tahu akan sejarah negeri Melaka. Adakah dizaman Portugis menyerang Melaka ... Hang Tuah masih lagi hidup? Watak hang Tuah tu pun tak PASTI ENTAH WUJUD ENTAH TIDAK ..... BUAT CERITA DONGENG BOLEH LAAAA .....

APA PUNYA KETAM KETUA MENTERI MELAKA ...... PUNYA LA BUTA SEJARAH .... DOK MEGAH DGN MELAKA BANDAR BERSEJARAH ...
BANDAR DONGENG MARANG PERAPU KIRA OKEY LAH KUT?

Tanpa Nama berkata...

SPRM omong kosong

musahassan berkata...

tak paham la ngape mereka ambil 300 tu