Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Januari 2009

HARGA GULA DIJANGKAN NAIK SELEPAS TAHUN BARU CINA - melayu


BUTTERWORTH 20 Jan. — Harga gula mungkin dinaikkan selepas perayaan Tahun Baru Cina ini, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad.

Beliau berkata kerajaan sedang mengkaji kemungkinan menaikkan harga gula berikutan harga barangan itu telah naik di pasaran antarabangsa.



kah kah kah…. pelik ? … pelik ?.... hairan…. macam mana harga gula naik?... kah kah kah…

kah kah kah…. pasal apa harga naik…. cakap MALAYSIA HAS NO ECONOMIC CRISIS…. kah kah kah…. OUR FUNDAMENTAL IS STRONG…. kah kah kah…

woit… ini hairan ini…. sapa dah kemut duit gula…. kah kah kah…. negara malaysia mana ada masaalah ekonomi….. mana ada krisis…..kah kah kah…. negara lain adalah… malaysia negara unik…. kah kah kah….

woit …. munkeee….tak payak laaa tipu rakyat…. nak tipu buat apa….. kalau tak beli kapal selam dua biji tu…. berapa kilo agaknya dapat beli gula…. kah kah kah…

woit… munkeee… kalau tak beli kapal terbang sukhoi tu….. berapa tan gula boleh bagi percuma pada rakyat…. kah kah kah…


kah kah kah…. esok mesti ada melayau tulis …. gula tak baik untuk kesehatan…. orang eropah tak makan gula…. gula di malaysia lebih murah dari di zurich… lebih murah dari di tokyo…. lebih murah dari di stockholm….tak percaya sila tunggu…. mesti ada kang kong yang tulis cerita macam ini dalam melayau….. kah kah kah




4 ulasan:

Riyaz berkata...

harga gula naik?? dah tentu darah org pun naik...kahkahkahkah...wak uban ni ckp x serupa bikin...

ni bkn gula2 yg puteri2 gerombolan hulur ms kat KT..ni gula nak buat air..buat kuih....pastu ckp gula x elok utk kesihatan plak..yg korang cekik gula kat hotel tu free x der hal plak..kahkahakahakah..

lagi pening pak lah...kahkahakahakkah..psl gula pun dah huru hara ..pastu promote beli la barangan buatan malaysia..mydin dpt nama..kahakahakah

Tok Uban berkata...

Bodoh punya pemimpin...pecahkanlah monopoli raja gula tu....tu pun tak boleh nak fikir ke?...karang aku cakap baghal...marah lak..

Tanpa Nama berkata...

Bro,
Gua rasa inilah satu kelemahan ketara yang amat dimurkai oleh rakyat sehingga sanggup menendang keluar BN dari 5 negeri. Kenapa pula selepas PRK Kuala Terengganu berlangsung, barulah isu kenaikan gula ini diumumkan kepada rakyat? Ini menunjukkan tidak ada kejujuran pihak kerajaan untuk menjadikan masyarakat Malaysia lebih selesa. Siapakah lagi yang rakyat boleh harapkan jika tidak kepada pemimpin-pemimpin yang telah dipilih? Cukuplah menyiksa hidup rakyat yang telah teruk tersiksa ketika harga minyak dinaikkan satu ketika dulu.
Amat marah rasanya hati bila membaca berita harga gula akan dinaikkan. Gua setuju dgn brother, bahawa nanti akan ada berita-berita dari akhbar dan lain-lain media pengampu yang akan membandingkan harga gula kita lebih murah dari Switzerland, lebih murah dari harga gula di New York atau lebih murah dari DAVIDOFF WAN FARID!!!!!
Mereka yang berada di singahsana Putrajaya atau di tingkat 4 tidak tahu berapa harga gula sekilogram! Wahai orang-orang di sana...tahukah kamu harga-harga barang seperti di bawah:
Berapa harga sekilo gula putih?
Berapa harga sekilo ikan kembong yg telah pecah perutnya?
Berapa harga sekilo bilis?
Berapa harga sekilo telur ayam gred C?
Berapa harga sekilo beras tempatan gred C?
Kamu tidak tahu!!! Rakyat bawahan sahaja yang tahu. Kamu akan sentiasa menutup pintu hati dan membutakan mata kamu melihat masalah rakyat bawahan. Berubahlah untuk kepentingan rakyat, bukan untuk kepentingan tembolok kamu, kaum keluarga kamu dan kroni-kroni kamu.

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Harga gula naik???

Pastu kuar briter org sorok gula la, seludup la.....

Law enforcer, bertindak la skang....

Jgn la time ade ura2 ade demo jalanan, br cergas....

Kasi fair sket....

Harga gula2 plak cane???