Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 2 Februari 2009

ADUN BN AKAN MASUK PKR - Mkini


Seorang ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Umno yang diura-urakan akan menyertai PKR, Datuk Ahmad Fakeh Adam kini mengambil "sikap tunggu dan lihat" sebelum berbuat demikian.

Tambahnya, niatnya untuk menyertai PKR telah mula berkurangan sedikit susulan perkembangan terbaru politik Perak kebelakangan ini.

"Kena tengok perkembangan yang sedang berlaku sekarang.

"Takut yang dikejar tidak dapat, yang dikendong keciciran. Ditelan mati emak, diluah mati ayah," katanya.


kah kah kah…. kah kah kah…. KEJOR YEOP KEJOR…. kah kah kah…

kah kah kah….APA PUNYA TUUUR PUNYA MUNKEEE….kah kah kah…

woit… JADI WAKIL RAKYAT NAK MENGEJAR APA?..... NAK DAPAT KONTREK ?.... kah kah kah…

woit… JADI WAKIL RAKYAT NAK KENDONG APA ?.... NAK KENDONG PROJEK?.... kah kah kah…

woit…. MUNKEE MACAM INI LEBIH BAIK DALAM GEROMBOLAN… kah kah kah….. BUAT BERAT PAKATAN SAJE…. kah kah kah



11 ulasan:

Sivakumar berkata...

Hangat hangat panas panas!!!!

Ketua PKR Perak buat SD (statutory declaration) bahawa Najib telah memberi tawaran 50 juta ringgit untuk membawa masuk dua ADUN PR masuk ke BN!

Baca sini di Malaysiakini:
http://www.malaysiakini.com/news/97401

PalongDiJopon berkata...

x payah la dio ni Pak
muko pun dh mcm acik2 Umno kek felda palong jo
perangai pun samo kot..
duit,projek,betino
lantak la hai dio ni

najis C4 berkata...

Panas !!! Pecah berita !!!

'Najib promised RM50mil for defections'

Kuek Ser Kuang Keng | Feb 2, 09 1:40pm

PKR Ipoh Barat division head Fauzi Muda has leveled the damning claim that Umno deputy president Najib Abdul Razak had tried last year to induce him to secure the crossover of two Pakatan Rakyat representatives in Perak.

Price dropped second time around
Complaint to be lodged today with MACC

jabsp berkata...

JIKA itu adalah kenyataan dia dan benar dia yang berkata:Yang akan hancur bukan bn tetapi PR.Hari ini dia joint,esok dia akan belah balik pada bn.

Tanpa Nama berkata...

takut kalau dia masuk pakatan... nanti tak pasal dun bubar... sapa nak amek dia jadik calon lagi... hahaha....

Tanpa Nama berkata...

Ini dari golongan lintah dan pacat yang senitasa menaci lokasi dan habitat baru untuk membesar dalam ekosistem parasit.
Parasit jenis ini memang ramai.
Dan paling ramai adalah orang Melayu dan tidak terkecuali di agensi kerajaan yang pelbagai.
Ya!!!! teruskan bersama gerombolan.
Gerombolan penyamun dan penghisap darah rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Cerita panas! BN/UMNO masih korap dan menguasai polis dan jentera lain seperti media.UMNO tidak dapat menerima hakikat yang ia PASTI suatu momen nanti akan kaput dan hilang kuasa tapi masih mahu main KOTOR dengan pelbagai ugutan, pancingan mempengaruhi wakil PR yang tidak begitu stabil.Selagi belum kaput terus selagi itu ia akan main adi KOTOR. Hai macamana nak tangani ini? UMNO korap, Polispun korap dan ada bayak saki baki jentera kerajaan yang korap, membuat amat sulit PR mengambil kuasa memerintah negara tercintaku.

perayau berkata...

halo Isham/Tukar Tiub,

petik: "Takut yang dikejar tidak dapat, yang dikendong keciciran. Ditelan mati emak, diluah mati ayah," katanya.

Tidak pelik. Langsung tidak pelik. Takkanlah bila PKR dibawah naungan Anwar Ibrahim ajak lompat, ajak lompat, sekadar ajak lompat aje. Macam tu ka? Ini buat gue gelak beb. Gue gelak, cuma gue tak eja la 'h+a' ka, 'k+a+h' berkali kali ka.

Takkanlah si Ahmad Fakeh Adam itu nak masuk Pakatan Rakyat kerana pakatan itu sebuah pakatan rakyat. Mana ada! Mana ada pakatan dalam hal seperti ini sesama rakyat dalam negara.

Yang ada hanya dan hanya: parti DAP dengan sekolah politiknya. PAS dengan sekolah politiknya. Dan PKR yang tidak ada apa sekolah melainkan duduk bawah naungan seorang individu bernama Anwar Ibrahim yang juga tidak jelas apa sekolah politiknya. Atau kalau nak juga letak nama, ia ialah sekolah politik cacamerba-merbacaca.
Sumbangan signifikannya ialah dapat menarik pemimpin utama PRM dan melumpuhkannya (parti dan individu).

nota: tadi gelak tapi sekarang gue dah berhenti sebab/memandangkan Tukar Tiub ialah blog pensimpati parti. Sangat jelas kan! Sejelas di langit ada bulan, ada matahari. Bukan blog yang suci bebas membiarkan anak-anak muda lepas-bebas sendiri.
Ok la.. Tukar Tiub pun tidaklah mendakwa suci bebas begitu.

Pendekar berkata...

wak setuju, munkee ni jadi mascot parti UMNO.

Tanpa Nama berkata...

klu diorg (mungkee2 ni) lompat bukan krn nk tolong rakyat aku ingat xpyh lompat la..kasi susah pr je,klu asik nk masyuuk je ape rakyat dpt,lbih baik kitu tggu pru 13..biar wakil2 kita dr org2 yg kite kenal kuat kerja.Ni sume merugi kn pr sbb wkil2 kita yg kalah dgn majoriti kecil ms pru 12 xde ruang utk diaorg (dh lama brjuang dgn pas,adil & dap)..biar gerombolan dgn gerombolannye..biaq depa tenggelam ngn kapal depa..

Farouk berkata...

""Takut yang dikejar tidak dapat, yang dikendong keciciran. Ditelan mati emak, diluah mati ayah," katanya."

Peribahasa yang digunakan oleh ADUN BN tu memang mencurigakan maksudnya... Nak jadi wakil rakyat biarlah ikhlas untuk menjaga kebajikan rakyat. Jangan salah guna kepercayaan yang diberi rakyat. Tak kiralah sama ada wakil rakyat BN atau PR. Yang penting, setiap ucapan yang lahir kat mulut tu biar bertapis dan berhati supaya tidak akan timbul syak wasangka bukan-bukan dari pembangkang...