Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 2 Februari 2009

D’ARGENT, DOLLAR, POUND, DINAR, DIRHAM, YEN, FRANC , RUPEE, MARK, RUPIAH, WON, LIRA, BHAT, LEK, PASETA, PESO, FLORIN, MANAT, KRONE, TAKA, NGULTRUM,


NAJIB JANJI RM50 JUTA UNTUK LOMPAT PARTI - Mkini





Ketua bahagian PKR Ipoh Barat, Fauzi Muda mendakwa bahawa Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mencuba tahun lalu untuk memujukkan supaya melobi dua ahli dewan undangan negeri (Adun) Pakatan Rakyat) di Perak supaya melompat parti.

Fauzi mendakwa, beliau telah ditawar sejumlah RM50 juta bagi perkhidmatannya itu dan untuk membayar mereka yang berjaya dipujuk melompat parti. Bagaimanapun, katanya, beliau tidak memberi sebarang komitmen.


woit… NAK BAGI DUIT TU DALAM CURRENCY MANA?.... kah kah kah…

kah kah kah.... INI TAK JELAS.... LECEHLAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU DALAM TAKA… kah kah kah… BERBAKUL-BAKUL… kah kah kah…

kah kah kah…. PAK BERAPA JUTA RUPIAH PAK…. kah kah kah… BISA DI ATUR…. kah kah kah... BAWA SATU KONTENA PAK....kah kah kah...



13 ulasan:

tok iskandar berkata...

Tak dapat tidak pilihanraya kecil akan diadakan di Behrang dan Changkat Jering.Kebodohan 2 orang Exco PKR yang kononnya mengambil cuti MC jika dibawa ke mahkamah alasan itu bakal menjadi bahan jenaka seantero dunia.

Ketika korang tandatangan surat akujanji dulu yang mengatakan otomatik letak jawatan jika keluar dari PKR,tiada sebarang unsur paksaan dilakukan terhadap korang.Ini bermakna korang berkerelaan bebas ketika melakukannya.Jika dipaksa mengapa korang tak buat laporan polis ketika itu.

Tok ingat Peguam Negarapun malu nak ambil kes korang.Hakimpun malu nak menangkan kes korang.Last-last korang buat laporan polis.Apa ke halnya report polis ni.2 insiden yang berlaku dalam dua minggu iaitu pembunuhan Kugan dan kes kemalangan maut anak saudara Tuan Guru Haji Hadi yang dilanggar kenderaan milik Ketua Polis Negara menyukarkan pihak polis berpihak kepada UMNO dan BN,inikan pula nak menolong korang.

Sebab korang berdua,imej UMNO kini terjejas teruk.Jika UMNO cuba membantu korang,rakyat akan semakin yakin UMNO itu parti yang kuat rasuah.Rakyat juga akan bertambah yakin,Najiblah dalang utama "penculikan" kedua-dua Exco PKR itu.UMNO juga akan dianggap sebagai bacul jika membantu kedua Exco ini mencabar keputusan kerajaan Pakatan Rakyat Perak di mahkamah.Kenapa perlu takut kepada pilihanraya kecil jika yakin kepada kuasa rakyat.UMNO kini berada di persimpangan dilema.

Langkah terbaik buat UMNO ialah menjarakkan diri daripada kedua Exco PKR ini serta bersiap sedia menghadapi pilihanraya kecil di Behrang dan Changkat Jering.

Lebih malang lagi nasib kedua Exco PKR ini,sudahlah hilang wang pertaruhan awal-awal lagi kerana hilang kelayakan bertanding selama 5 tahun kerana telah meletakkan jawatannya.

Ke mana korang pergi akan mendapat cemuhan masyarakat yang bencikan barua seperti korang.Kes korang ni bolehlah dikategorikan sebagai lawak antarabangsa.Ambil MC tapi tak bagitau majikan korang hatta keluarga korangpun korang tak bagitau.

Jika UMNO masih berdampingan dengan korang,aura kebodohan korang akan meresap ke dalam UMNO.Maka jadilah UMNO dulu,kini dan barangkali selama-lamanya bodoh.

Yang paling bodoh ialah Najib kerana mempercayai korang tanpa buat homework dulu.Eloklah Najib letak jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Perak kerana kebodohannya itu.Jika ada lagi seorang ADUN BN Perak daripada parti luput tarikh UMNO menyeberangi Pakatan Rakyat,bodoh Najib tak dapat ditutup lagi.

Tok yakin ketika itu khairi gelak besar dan citer pasal kebodohan Najib akan menjadi bahan jenaka di lobi parlimen dan di persidangan PBB ketika sesi rehat.

Tok nak pinjam gelak Radenjowo...wakakakakakak

Tanpa Nama berkata...

Takkan RM50 juta. Itu dah kira banyak sangat tu. nak recover balik bukan senang.

rozali53uk berkata...

50 woit pengsan aku makan habis berbuih-buih ada butul ka ini stori ada sudah kalah perang awai tok moh
lakunan tak jadi bah! Bodoh punya olang semua olang mau kasi bodoh....
politik murahan mengung....akhlak tak dak kedepan kantoi undur terpeleok!

nizam berkata...

Bestnya jadi orang politik. dapat offer sampai 50 juta untuk jadi katak. kiranya saudara tu boleh dikira bermaruah gak la tolak rezeki bergolek.

Kiranya nilai dia setanding dengan Kaka, pemain bola sepak tu. Aku cadangkan baik najib offer kat manchester beli rooney ke, ronaldo ke, buat main utk kelab bola sepak kat malaysia yang dah nazak skarang. kekekeke

perfectwater75 berkata...

Salam,

ala tipulah 50 juta tu banyak kerana sekali petik komisyen kapal tenggelam baru berapa kupang saja kurang....betul tak razak bangindak?

hahahaha!

aloy berkata...

bile bilik sulit nak sampai shah alam,,, gua dah tak sabar nak tunggu..

R@duan berkata...

oleh kerana marahkan umno pada pru 12 tempohari, PKR letak calon 'posmen reject' pun rakyat boleh menangkannya dan jadi wakil rakyat. tapi 'posmen reject' ni pun satu, dah tau hang tu bodo... belajar la. kamu ingat main politik ni senang ka?

nizam berkata...

Duit banyak sangat belilah pemain bola mcam ronaldo ke, rooney ke. lago best kalau boleh beli kaka. oooi SPRM, tangkap najib nih

revrie berkata...

50 juta? Cam cerita tipu je. Banyak sangat tu. Tapi if dalam Rupiah logik la jugak. Ish mane kao dapat khabar2 ini semua?
Bagus betul sumber.

Ngee hee. Tumpang iklan jap ek!


www.reveriemalaya.blogspot.com

komen penggunaan bahasa melayu dan idea aku disini. =)

Tanpa Nama berkata...

woit...apa dah jadi ni??? 2 orang YB ni species apa? Homo sapien ker Homo erectus atau Sus scrofa ker Sus domesticus....

fikiranlicin berkata...

of coz matawang mOngolia ni...

revrie berkata...

Buncit perut makan duit tu. Sanggup ke diaorang ini? Tak paham aku.

Nak iklan jap ek


www.reveriemalaya.blogspot.com

Komen penggunaan bahasa melayu aku/ idea aku. thx =)

Farouk berkata...

Betul ke apa yang didakwa ni? Kalau betul, memang Najib menambah lagi kerosakan dalam UMNO... Memang tak layak bagi beliau untuk menjadi PM dan Presiden UMNO.