Selasa, 17 Februari 2009

RAJA PETRA KE KAMUNTING ?

10.53 waktu TT

Pada ketika ini Raja Petra Kamaruddin (PRK ) sedang menunggu keputusan Mahkamah Perseketuan sama ada pembebasan Raja Petra dari tahanan ISA akan di terus atau RPK akan di hantar semula ke Kamunting.

Ketika ini 3 orang hakim sedang mendengar hujjah dari peguma bela Raja Petra.

Mahkamah Perseketuan terletak di Putrajaya.





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Besar kemungkinan RP akan ke sel lamanya di Kemunting. RP telah melakar seorang sosok manusia istimewa. RP bangkitkan kesedaran warga melalui ribuan tulisan tajamnya, tiada seorang staf akademik yang boleh menandingi dari segi ini. Tanpa kelulusan pengajian tinggi tetapi hasil daripada banyak membaca dan menyelidik sendiri RP tidak terikat dengan rangka analisis formal dan berjaya memberi satu kesedaran hebat kepada rakyat Malaysia. Tetapi beliau tidak sedikit tertarik dengan sogokan pemerintah dan masih kental dan setia pada perjuangannya, tidak seperti Kassim Ahmad, Ezam, Chandra Muzaffar, Lee Lam Thye. Beliau sepertiantaranya Rashid Maidin, Pramoedya,MGG Pillai, Syed Husin Ali, Razak Ahmad, Usman Awang yang semuanya setia pada perjuangan rakyat ke akhir hayatnya.

Tanpa Nama berkata...

who cares....dia tu pretender with a big ego who wants to b a somebody..his frustrations are growing bcos all his agendas has failed miserably..

Tanpa Nama berkata...

Semoga RPK tidak dihantar ke Kemunting. Selamat kan RPK.

Tanpa Nama berkata...

Bukan kah ISA adalah akta penahanan tanpa bicara...?

Mengapa Raja Petra kamaruddin yang telah dibawa kedalam mahkamah masih lagi nak di simpan dalam sel "ISA"...?

Dimana pendakwaan dan keputusan mahkamah...?

Apabila Najib Razak jadi Perdana Menteri pasti akan ada pekara yang lebih pelik akan berlaku.

mohd ali ismail berkata...

Ada orang buat komen di Blog ini tapi takut nat beri identitinya tapi hanya mengunakan 'Tanapa Nama',BACUL!namanya itu.Si BACUL yang saya maksud kan itu kritik RPK ego dan frust.Si BACUL ini saya fikir mestilah hidup dia mewah dan perpoyay2 dengan budak2 tingkat 4 sebab itulah mementingkan diri sendiri.Kebanyakkan rakyat bersimpati dengan RPK kerana dia adalah satu2nya manusia yang ada hati perut dan berani cuba menegakkan keadilan dalam negara ini.Kalau orang seumpama RPK ini kiata tak beri sokongan kebendaan saya rasa dengan sokongan moral pun memadailah.Semangat RPK saya sanjungi.Doa saya untuk RPK

kasimbaba berkata...

selagi ada umno kacau kata roslan kasim=SAUK.

Tanpa Nama berkata...

kalau berok dapat bunga...bunga pasti hancur berkecai.
kalau orang gila dapat kuasa ...kuasa itu menjadikan ia lebih gila.
kalau orang kaya diberi harta..harta itu menjadikan ia semakin tamak.
insaflah ..sedarlah ..ingatlah..berfikirlah.

Tanpa Nama berkata...

Kita tunggu sajalah keputusan mahkamah... Saya yakin keputusan mahkamah nanti pastinya adil dan telus... Sebelum itu janganlah kita buruk sangka kepada pihak mahkamah...