Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Februari 2009

ROMPAKAN TOL DI TERUSKAN LAGI !


Kadar tol bagi lima lebuhraya, termasuk Lebuhraya Utara Selatan (Plus) naik sebanyak 5 peratus mulai 1 Mac ini.

Empat lagi leburaya ialah Lebuhraya Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (Sprint), Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuhraya Sungai Besi (Besraya) dan Lebuhraya Baru Pantai (NPE)
.


kah kah kah… DULU PLUS BUAT DRAMA… TURUNKAN HARGA SESUDAH TENGAH MALAM…kah kah kah..

woit… RUPA RUPA NYA ADA SANDIWARA…. kah kah kah…

kah kah kah… PATUT LAH KELMARIN ADA TOL PENDEK LUPUS …. DAP PUN MENGALU- ALUKAN… kah kah kah….

kah kah kah...ADA BUAH DI DALAM BRA ….kah kah kah....NAK PANCING KERANA TOL PANJANG NAK NAIK HARGA….. kah kah kah…

woit… BILA NAK BUAT PENGANGKUTAN AWAM ?.... CAKAP BEDEGAR DEGAR…. kah kah kah…

woit… KENAPA TAK GALAKKAN ORANG RAMAI NAIK BASIKAL DAN JALAN KAKI?.... kah kah kah



13 ulasan:

Tok Moh berkata...

Bro Aku cadangkan agar kau anjurkan satu program dengan NGO atau sapa-sapa la, buat Perhimpunan rakyat dengan semua yang datang naik basikal, skateboard, rollerblade di bandar-bandar besar, Pekan, kampung daerah seluruh negara.

Semua datang naik basikal, skateboard, rollerblade dan tanda tangan protes dan serah pada pihak berkuasa. Disamping kita buat la apa-apa acara berkaitan sepeti pertunjukkan basikal extream ke, skate board ke dan apa benda kenderaan yang tak perlu guna minyak..

Banyangkan hari tu kurang kenderaan diatas jalan raya dan hanya dipenuhi dengan basikal, skateboard...peh..peh.. musti gempak,..

Kalu dapat siap bawak kasut buruk dan selipar jamban dan kumpul ramai-ramai kat depan Bangunan Pentadbiran Kerajaan. Kalu kat Putrajaya kita kumpul depan pejabat PM. Spendar koyak, kain buruk, stokin cekam, sampah pun boleh angkut..
Kita buang depan pejabat PM..

Apamacam? Ada Berani ka..?

ZACKARAS berkata...

inikah yang dikatakakan oleh najib gerombolan harus sensitif terhadap
keperluan rakyat.Dimanakah rasionalnya dlam keadaan ekonomi semakin gawat dgn harga barang keperluan naik, tol naik apakah tiada apa2 tindakan kerajaan unruk membantu rakyat.Adalah lebih baik gunakan wang berbillion ringgit untuk kempen dan rasuah pada adun tuu...untuk subsidi minyak supaya harga minyak rendah....seterusnya penguatkuasaan secara total terhadap harga barang...rakyat
akan kurang terhimpit...umno harus bertindak segera sebelum rakyat
memberontak.

keylee daud berkata...

depa sudah lupa kot bro.hisham....naik beskal nanti sama macam pakatan pulak,depa ada elaun naik keter claim tol claim minyak itu fasal naik keter besor..hahha..TOL NAIK?KEMPEN BELI BARANG BUATAN MALAYSIA >TOL:BARANG BUATAN MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

Kalau telah dicucuk hidungnya oleh pemodal lebuh raya maka suka tak suka kena naikkan tol, kena terima dibelasah oleh rakyatpun tak apa asalkan adanya habuannya nanti. dahlah negara kena tempias kegawatan global, taraf hidup merosot, harga makanan tinggi ini tol naik lagi. Pengurusan apa ni? LEMBU! TETAP MENGUNDANG DITENDANG KELUAR UBN PADA PU ke13 nanti!

Jarri berkata...

cadangan tok moh best jugak tu.

Tanpa Nama berkata...

Aku heran tak pulak menteri ni buat perbandingan harga tol dengan negara asean lain...

oh aku lupa kt malaysia je yang byk tol...bagi tutup dua tol heboh satu malaya...rupa2nya nak naik kan harga tol lain...mcm nak cover la tu ..tapi depa ni banggang org malaysia dh pandai buat penilaian..bukan mcm dulu...kalu kata tol kt malaya paling murah semua angguk...le nie sorry la...terima kasih pada semua blogger.. aku heran la mcm mana konsesi boleh dpat subsidi...yang nie GERAK tak nak pila buat laporan rasuah...

nie MINYAK apa citer dah turn bwh USD40..menteri tu diam je...nanti ko orang tengak la kalu minyak pasaran dunia naik...abis diciter nya kerajaan byr byk subsidi...

anak malaysia berkata...

Mohd Zin menyifatkan kenaikan kadar tol baru itu sebagai sangat kecil.kah kah kah kahak kahak kahak..gila punya menteri nie...

Mohd Zin lagi, kenaikan kadar tol itu tidak seharusnya dilihat sebagai membebankan kerana mutu dan kualiti lebuhraya berkenaan terjamin, selain menjadi laluan altenatif di kawasan berkenaan.

kahakkkk kahakk kahakkk..pala butuh pak dia sungguh la menteri mungkee nie...

lebuhraya berkenaan juga, katanya, telah membawa rahmat kepada rakyat dan negara, dengan menggalakkan pembangunan, perumahan, perniagaan dan juga meningkatkan sosio-ekonomi penduduk sekitar.

kahakk..kahakkkk..kahakkkk..sah mungkee ni dari sintok nie...kahakk.. tok isham tolong komen secara teperinci...kami nak gelak ramai ramai nie

Tanpa Nama berkata...

Ade niat lain rupanya.Bile dh tutup 2 tol rupanya depa ade sandiwara lain plak nk naikkn tol plak.

Rakyat duk sesak ngan masalah ekonomi,minyak dh turun,harga barang plak naik x turun2,rakyat xde duit, si kjaan BN ni plak gelabah nk menyusahkn rakyat bg naik kn tol plak.Rakyat kroni hangpa mmg la kaya.Kereta bersusun2,setakat tol naik skit pon depa ape kesah.Duit masuk bjuta2 gk.

Berkira la sgt dgn pampasan kjaan byr kat konsesi tol tu.Rakyat peduli apa dgn pampasan tu.Setakat pampasan tu rakyat x pandang sgt pon.Duit2 umpan lompat parti tu, duit rasuah berbilion2 hangpa gunala utk tolong rakyat.Hangpa membazir pegi kaya kn kroni2 ngan kwn2 hang yg kaya bt ape..

Bagus2.Hangpa naik la tol rakyat lg benci kat BN.

mohd noor berkata...

Aku cadangkan, semua kakitangan kerajaan, menteri dan timbalan Menteri, serta Senator-senator Setiap bulan selama seminggu mereka kena bayar wang mereka sendiri apabila mengguna Tol pelaksanaanya hendaklah dipantau oleh Parlemen.

jebatderhaka berkata...

mohd zin mulut celupar...
elok penampor blakang kepale dia..
bior dia sedor....
kenaikan tol sangat kecil???
kecil kepala opah dia...
dia bleh la cakap....
dia pi mane2pun xyah bayar tol...
menteri la katakan...
menteri malaysia mmg jenis cap ayam..jaguh kat dalam kawasan sendiri je.....no wander la pulau batu putih jatuh kat tgn singapore....abis...suma menteri PR nye cam anjing menyalak minta tulang...

Sudin berkata...

Madey tentu sukacita......
Madey tentu tersenyum lebar.....

Tanpa Nama berkata...

Aku ingat elok juga kita buat kempen boikot guna lebuhraya. Mula-mula sehari. Kalau tak berkesan juga kita tambah seminggu. Kalau tak berkesan lagi kita tambah sebulan. Kalau tak berkesan juga, kita elakkan dari menggunakan lebuhraya sampai kerajaan BN yang ada pada hari ini tumbang. Tengok apa kesannya kepada syarikat2 kroni yang dpt konsesi tu.

Tanpa Nama berkata...

Oooo kempen jalan kaki dan naik basikal. Bagus jugak, boleh langsingkan badan.
Kalau benar2 mendapat sambutan, aku pasti tokey kedai minyak petrol akan bungkus. Yang untung.. tokey jual minyak panas,minyak urat dan minyak kuda. Gerenti ramai yg betis sengal2..malam2 kaki kejang kena tarik mengkarung..hahaha!!!