Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Februari 2009

TV SINGAPURA CEMAR IMEJ MALAYSIA DIBIDAS - melayau


JOHOR BAHRU 9 Feb. – Sebuah stesen televisyen Singapura dibidas kerana memburuk-burukkan imej negara apabila menyiarkan laporan menyokong demonstrasi dan bersetuju cadangan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Permai, Kamaruzaman Ali berkata, stesen televisyen itu menyiarkan laporan yang menggambarkan Malaysia tidak selamat untuk dikunjungi disebabkan huru hara berlaku di Perak.

“Lebih biadap, saluran TV itu baru-baru ini dengan berat sebelah dan tidak bertanggungjawab mencadangkan sebab-sebab kenapa DUN perlu dibubarkan dan mengkritik langkah Sultan Perak melantik Menteri Besar Perak yang baru.

“Selain itu, mereka cuba menggambarkan seolah-olah seluruh Malaysia tidak selamat dikunjungi oleh pelancong dan pelabur kerana tiada kestabilan politik dan ekonomi,” katanya.



kah kah kah….. SOKONG !... SOKONG …! …. SOKONG ! … kah kah kah

woit… KOMISEN AMBIL TANAH ORANG KAMPONG DANGA TU CAM MANA?.... kah kah kah… DAH JUAL PADA ISKANDAR ?... kah kah kah

woit….TV SINGAPURA TAK BUAT LAPORAN TENTANG PROJEK ISKANDAR?.... kah kah kah….

kah kah kah.. JOHOR TU BUKAN DAH JUAL PADA SINGAPURA KE ?... kah kah kah

woit…. BUKAN STESEN TV INI YANG MENGURUSKAN IKLAN ISKANDAR DEVELOPMENT REGION…. kah kah kah




9 ulasan:

zack berkata...

Wooiit..Singapura tu terletak kat mana?,,kutub utara ka..kutub selatan
atau africa....dia orang tak ada broadband ka...? kenapa la wakil rakyat nii bangang sangat...wooiit budak sekolah pun dah pakai laptop...yb nii tak dapat laptop sponsor ke...atau dah dijual atau bini simpan sebab suka chatting je..!!!.Bukankah pelancongan tu satu bisness biasalah kalau dah sesuatu
perkara buruk berlaku di negara jiran kita mestilah bagitahu....supaya pelancong dtg ke negara kita sebab aman damai...tak macam Malaysia dah tunggang terbalik macam mana nak datang honeymoon...tiba2 dengar orang riuh rendah berdemontrasi...
tak coollll la beb. Sepatutnya
Si Azlina tuu buat kenyataan ..."SELAMAT DATANG KE MALAYSIA TERUTAMANYA KPD RAKYAT SINGAPURA UNTUK CUTI2 MSIA...NEGARA KAMI AMAN DAMAI ...EKONOMI TIADA MELESET..BERBELANJALAH DGN GEMBIRA
KALAU ADA MASA DATANG2LAH KE KUALA KANGSAR..UNTUK MELAWAT TEMPAT2 BERSEJARAH...!!!!!!

zack berkata...

BERITA GEMPAR TERBARU DARI SINGAPURA....?????????????????????
SUMBER DARI LAPTOP YB BUKIT PERMAI...
DIBERITAKAN SINGAPURA AKAN MENYERAHKAN SEMULA BATU2 PUTIH DIPULAU BATU PUTIH KEPADA KERAJAAN MALAYSIA...INILAH BERITA TERBARU DITERIMA...

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..TV s'pore bkn bodo mcm tv m'sia asyik berat sebelah je...sokong BN...dia siarkan yg betul...

Aiman berkata...

dalam kepala mamat ni byk sgt taik...

Tanpa Nama berkata...

Salam bro Isham,

Tahniah kepada media singapura kerana dapat beri gambaran sebenar kepada dunia bahawasanya, itulah yg sebenarnya berlaku di Malaysia. Bukan seperti yg dilapor di utusan malaysia, berita harian, tv3, dan rtm. NTV7 punya news ok sket, tak bias. Semoga kemenangan berpihak kepada yang benar, Insya Allah.

-pisang susu-

jabsp berkata...

melayau-sila jalankan kempen boikot singapura pula.amacam ,setuju.

Tanpa Nama berkata...

Siapa yang berat sebelah? Tv Singapore atau Melayau?

Inilah berita akhir zaman,

SI PENIPU, MENUDUH BERITA YANG BENAR SEBAGAI PENIPU.

Melayau, bodoh...bebal...bahalol...

tak lama lagi bungkuslah kau bersama-sama umno barisan najis.

Tanpa Nama berkata...

Biasalah tu. TV Malaysia pun akan menyiarkan juga kejadian-kejadian memalukan yang berlaku di luar negara seperti demonstrasi dan sebagainya. Bila berlaku di dalam negara, berita tersebut akan disembunyikan atau penyelewengan fakta dilakukan supaya kerajaan yang memerintah dilihat sentiasa betul di dalam setiap tindakan yang mereka lakukan. Apatahlagi, pengamal-pengamal media ini terdiri daripada mereka yang tipis keimanannya atau tidak mempunyai kekuatan untuk menyatakan kebenaran di hadapan pemerintah yang zalim. Satu berita fitnah yang disampaikan, ditonton oleh berjuta-juta rakyat Malaysia. So, anda boleh fikirkan berapa banyak dosa yang mereka tanggung. Kita boleh nyatakan bahawa golongan-golongan sebegini tidak memikirkan tentang kematian dan soal jawab di Padang Mahsyar ( jika mereka mengaku mereka beragama Islam ). Jadi, bagi pengamal-pengamal media yang berkenaan saya ingin memberi peringatan: Tunggulah hari dan saat-saat yang dinantikan itu! Sesunggguhnya saat itu terlalu hampir. Ketawalah anda sepuas-puasnya kerana pada WAKTU itu, anda belum pasti sama ada anda mampu untuk ketawa lagi.

Mat berkata...

Itulah Malaysia.. semua medianya tak dibenarkan melaporkan perkara 'yang betul'.. kalau disampaikan berita yang jelas kepada semua rakyat, stesen tv ka radio ka yang tersebut bakal menghadpi 'tunjuk sebab'. .. sendiri pk la ....